Karlskrona Baltic Port, Stena Line, Logent i Green Cargo wraz z władzami miasta Karlskrona angażują się w stworzenie z portu na wyspie Verkö hubu dla ładunków przewożonych w kombinacji kolej/prom zarówno do, jak i z Europy Wschodniej oraz Południowo-Wschodniej.
Właścicielami Karlskrona Baltic Port są Stena Line (udziałowiec większościowy) oraz gmina Karlskrona. Rozwój przewozów intermodalnych w Karlskronie był dyskutowany już od pewnego czasu, a dzięki modernizacji połączenia kolejowego możliwe było przejście do fazy realizacji projektu. Punktami docelowymi tworzonej sieci połączeń będzie kilka skandynawskich terminali intermodalnych, a od południa port w Gdyni.
Współpraca z firmą Logent, która posiada rozbudowaną sieć terminali intermodalnych, pozwoli na otwarcie nowych możliwości współpracy portu w Karlskronie z Polską oraz Europą Wschodnią. W ramach projektu pociągi Green Cargo połączą intermodalnie port na wyspie Verkö z siecią ponad 40 terminali w całej Szwecji. Dzięki tej współpracy Karlskrona oraz Gdynia uzyskają bezpośrednie połączenie z siecią terminali intermodalnych w takich miastach jak Haparanda, Lule?, Skellefte?, Ume?, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Borlänge, Sztokholm, Hallsberg, Oslo czy Göteborg.