Konsolidacja komponentów motoryzacyjnych od europejskich dostawców dla fabryki BWI w Chinach

C

07-05-2019

BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Grupa Gefco i BWI współpracują już od kilkunastu lat. Początkowo Gefco było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie. Bardzo dobre efekty współpracy w Polsce były podstawą do rozszerzenia obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie, a w konsekwencji do powierzenia Grupie Gefco wymagającej dużego doświadczenia obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.

BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Grupa Gefco i BWI współpracują już od kilkunastu lat. Początkowo Gefco było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie. Bardzo dobre efekty współpracy w Polsce były podstawą do rozszerzenia obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie, a w konsekwencji do powierzenia Grupie Gefco wymagającej dużego doświadczenia obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.

Rozszerzając współpracę BWI Group zależało na zwiększeniu kontroli nad przepływem towarów, skróceniu czasu tranzytu z Europy do Azji oraz obniżeniu kosztów. Wraz z rozpoczęciem projektu kompleksowa obsługa logistyczna przeszła w ręce jednego profesjonalnego dostawcy. Wymagało to wdrożenia zintegrowanych rozwiązań logistycznych – transportu drogowego, FTL, LTL, cross-dockingu, transportu kolejowego, obsługi celnej i administracyjnej oraz transportu lotniczego.

Jak wygląda praca Gefco dla BWI Group?

Konsolidacje towaru i dalsze jego dostawy na Wschód stają się domena Grupy Gefco. Każdego miesiąca Grupa Gefco przewozi towary od kilkudziesięciu dostawców BWI z całej Europy do magazynu konsolidacyjnego w Psarach na Górnym Śląsku. Dostawy z wykorzystaniem sieci drobnicowej muszą być realizowane tak, aby cały towar pojawił się w Polsce na czas. Dzień i godzina wyjazdu kontenerów z Psar do terminala kolejowego w Malaszewiczach są sztywne, a ewentualne opóźnienia ze strony dostawców powodują konieczność zorganizowania przez Gefco alternatywnego transportu lotniczego.

Na odcinku od terminala w Malaszewiczach do Zhengzhou w Chinach kontenery są przewożone koleją. Następnie z terminala w Chinach transportem drogowym trafiają do fabryki BWI w Pekinie. W cały proces zaangażowanych jest kilkanaście osób z BWI oraz Gefco Polska, Gefco Forwarding oraz Gefco China. Doświadczenie zdobyte w podobnych projektach dla klientów z branży automotive przyniosło spodziewane efekty – już pierwszy kontener z Europy dotarł do azjatyckiej fabryki BWI w zakładanym czasie.

„Transport towarów do Chin nie jest tak popularny, jak import z Azji do Europy, a odprawy celne, prawo lokalne i różnice kulturowe stawiają dodatkowe wymagania wobec operatorów logistycznych. Dzięki sprawnej współpracy i dopełnieniu wszystkich formalności, w tym uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, udało nam się wyraźnie skrócić czas tranzytu, dostarczyć towar na czas i ograniczyć koszty” – mówi Marcin ZASUŃ, Kierownik ds. rozwoju produktu, Gefco Polska.

„Nasza współpraca z Gefco oznacza konsolidację dostaw z Europy w rękach jednego dostawcy i lepszą kontrolę nad procesem. Dodatkowo odejście od wielu indywidualnych transportów z Europy sprzyja optymalizacji kosztów i lepiej zabezpiecza nas na wypadek ewentualnych przestojów z powodu braku ciągłości łańcucha dostaw. Po wielu latach współpracy z Gefco traktujemy siebie jako partnerów, którzy mogą na sobie polegać” – mówi Tomasz Dziewiecki, Global Lean Manager w BWI Group. Firma produkuje oryginalne części zawieszenia dla wielu znanych marek, w tym BMW, Ford, GM, Land Rover, Jaguar, Volvo, Honda, PSA, Audi, Porsche, Mercedes-AMG i Ferrari.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C