Kosztowna wyliczanka – Jak zarabiać więcej? Jak inwestować właściwie?

C

06-10-2011

{modal href="/images/stories/aktualnosci/st1_big.jpg"}{/modal} Dziewięć lokalizacji i prawie 700 zgłoszeń. Nie ma wątpliwości. Transportowcy są żądni wiedzy i nie szczędzą czasu na jej zdobywanie.   Już dziś zarezerwuj czas na kolejną edycję Spotkań Transportowych >>> SPOTKANIA TRANSPORTOWE 2013 > SPOTKANIA TRANSPORTOWE 2013
{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st1_big.jpg”}st1{/modal}

Dziewięć lokalizacji i prawie 700 zgłoszeń. Nie ma wątpliwości. Transportowcy są żądni wiedzy i nie szczędzą czasu na jej zdobywanie.

 

Już dziś zarezerwuj czas
na kolejną edycję Spotkań Transportowych

>>> SPOTKANIA TRANSPORTOWE 2013 <<<

  

 

 

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu o Spotkaniach Transportowych,

który miał premierę w programie “Na Osi”:

http://www.youtube.com/watch?v=yQabXjNrex4&feature=youtu.be

 

Pod poniższymi linkami znajdą Państwo galerie z poszczególnych spotkań:

Święcice k. Warszawy – galeria

Białystokgaleria

Września k. Poznania – galeria

Krakówgaleria

Wrocław – galeria
Sosnowie – galeria
Gdańsk – galeria

Rzeszów – galeria

 

Pod koniec czerwca zakończyliśmy już trzeci cykl Spotkań Transportowych, tym razem zatytułowany: “Jak zarabiać więcej? Jak inwestować właściwie?”. W tym roku byliśmy w Święcicach k. Warszawy, Białymstoku, we Wrześni k. Poznania, Krakowie, we Wrocławiu, Sosnowcu, Gdańsku, Szczecinie i Rzeszowie. Rozmawialiśmy o oszczędnościach, ale nie pod kątem obcinania wydatków, a racjonalnego inwestowania w takie produkty, które zamiast generować kolejne koszty przyczynią się do powiększania wpływów.

 

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st11_big.jpg”}st11{/modal}Gorący temat: rosnące ceny paliw, nie pozostawia wyboru. Trzeba zacząć działać w kierunku, który złagodzi skutki podwyżek, a tym samym zmniejszy koszty utrzymania floty pojazdów. Kurczące się marże na rynku transportowym tylko podgrzewają atmosferę. W tej sytuacji warto przeanalizować wszystkie koszty, jakie ponosi firma w związku ze swoją działalnością i sprawdzić, gdzie można zaoszczędzić.

 

 

W tej walce nie należy jednak zapominać o zmieniającym się prawie, które w sposób znaczący wpływa na działalność transportową. Nieznajomość przepisów nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania. Trzeba być na bieżąco, dlatego tematykę kosztową uzupełniały zagadnienia prawne.


Nastawiony na zysk

 

Na poziom zużycia paliwa ma wpływ wiele elementów. Warto się im przyjrzeć bliżej i zastanowić, czy zrobiliśmy już wszystko, aby zoptymalizować ich oddziaływanie na naszą kieszeń. Rozważania powinno się zacząć od odpowiedniego doboru pojazdu do zadań, jakie dla niego przewidzieliśmy. Istotne są również opory aerodynamiczne, które możemy obniżyć dzięki zastosowaniu osłon między osiami pojazdu i naczepy czy spojlerów kabinowych. Warto pozbyć się również elementów spełniających głównie funkcje ozdobne, a zakłócających opływ powietrza, jak dodatkowe reflektory na dachu, fanfary czy orurowania. Walcząc o niższe spalanie nie należy zapominać o ogromnej roli kierowcy.

 

Inwestycja w odpowiednie wyszkolenie pracowników szybko powinna się zwrócić. W weryfikacji umiejętności kierowców, ale również zdiagnozowaniu problemu, gdy pojazd za dużo pali, służą programy telematyczne. Na przykładzie swoich rozwiązań problem omawiali przedstawiciele firmy MAN & Bus Polska oraz Volvo Trucks Polska.


{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st3_big.jpg”}st3{/modal}Pojazd to również odpowiednie ogumienie. Jeżeli chcemy oszczędzać, nie warto wybierać najtańszych produktów, ponieważ w praktyce mogą okazać się droższe. O tym dlaczego należy korzystać z czterech żyć opony i jak dużo dzięki temu zyskujemy, mówili przedstawiciele firmy Michelin, posiłkując się liczbowymi przykładami popartymi testami.

 

 

 

Taniej z kartą


{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st2_big.jpg”}st2{/modal}Gdy już mamy dobrze skonfigurowany pojazd, wyszkolonego kierowcę i energooszczędne opony, kolejnym krokiem w walce o niższe rachunki za paliwo jest skorzystanie z możliwości, jakie daje karta paliwowa. Jak się okazuje, posiadacze takich kart nie tylko mogą rozliczać się bezgotówkowo przy zakupie paliwa, co wpływa na bezpieczeństwo i ogranicza możliwości np. kradzieży, czy na bieżąco kontrolować wydatki, ale również wyszukiwać stacje paliwowe, na których kupią paliwo najtaniej.


 

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st7_big.jpg”}st7{/modal}Od lipca 2011 r. obowiązuje w Polsce system elektronicznego myta. Należności związanie z przejazdem po wyznaczonych drogach można regulować również za pośrednictwem firmy DKV. Takie rozwiązanie ma wiele korzyści dla przewoźnika, szczególnie przy wyborze sposobu rozliczania na zasadzie postpaid, czyli wnoszenia opłaty z odroczonym terminem płatności. Dodatkowo daje ono gwarancję zawsze naładowanego urządzenia w pojeździe, co eliminuje ryzyko jazdy bez ponoszenia opłat lub przerwy w pracy pojazdu w oczekiwaniu na doładowanie konta. Tego typu usługa nie tylko odracza termin zapłaty za przejazd, ale również oszczędza czas i pozwala ograniczyć administrację w firmie.

 

 

Elektroniczny pomocnik

 

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st10_big.jpg”}st10{/modal}Można wziąć kartkę, długopis i kalkulator. Tylko ile to będzie trwało? I kto się tym zajmie? Właśnie! W dobie komputerów, którymi sprawnie posługują się już przedszkolaki, kartka papieru i długopis stają się oldschoolowym gadżetem. A odpowiedni program komputerowy może nie tylko okazać się szybszy i skuteczniejszy, ale również tańszy od rzeszy specjalistów z długopisami w klapie. Do zalet najnowszych osiągnięć z dziedziny informatyki, które przyczyniają się nie tylko do oszczędności w firmie transportowej, ale również usprawniają jej działanie i poprawiają konkurencyjność na już i tak dość trudnym rynku, przekonywała firma InterLan, prezentując program Speed. Firma Trimble zaprezentowała swój system telematyczny do zarządzania flotą, który współpracuje m.in. z programem Speed.

 

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st5_big.jpg”}st5{/modal}Kolejnym narzędziem informatycznym, niezbędnym w dzisiejszych czasach w pracy przewoźnika, są elektroniczne giełdy transportowe. Trudno wyobrazić sobie eliminowanie pustych przebiegów bez pośrednictwa internetu. Jednak korzystając z tej możliwości, należy zachować ostrożność, aby uniknąć kontaktu z nieuczciwym zleceniodawcą. Jak wystrzegać się oszustów, przestrzegali przedstawiciele firmy TimoCom.

 

 

Znaj swoje prawa!

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st4_big.jpg”}st4{/modal}Nieznajomość prawa może również kosztować. I to niemało. Uczestnicy naszych spotkań mogli zapoznać się z ostatnimi zmianami, jakie zaszły w ustawie o transporcie drogowym i prawie o ruchu drogowym, które szczegółowo objaśniał Łukasz Chwalczuk, ekspert Kancelarii Prawnej Iuridica, specjalizujący się w prawie transportowym. Natomiast jak nie popełniać błędów w związku z rozporządzeniem 561 (o czasie pracy kierowcy) i co zrobić, żeby nie utracić licencji do prowadzenia działalności transportowej przestrzegała, posiłkując się przykładami z życia wziętymi, Iwona Szwed z Biura Prawnego Arena 561.

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st8_big.jpg”}st8{/modal}Nasze spotkania kończyło wystąpienie Jerzego Różyka z kancelarii CDS, który wskazał najczęściej spotykane zapisy w umowach o ubezpieczenie OCP, które powodują, że odszkodowanie za powstałą szkodę nie jest wypłacane przez ubezpieczyciela. Zwracał też uwagę na to, jak ważne jest dokładne przeczytanie podpisywanej umowy o ubezpieczenie COP oraz późniejsze wyegzekwowanie od kierowców przestrzegania zapisanych w niej warunków. Brak dyscypliny, roztropności i zapobiegliwości może być bardzo kosztowny. A co najważniejsze, złe ubezpieczenie, czyli takie, które zawiera absurdalne zapisy ? trudne do spełnienia, lub nie zabezpiecza naszych interesów na odpowiednio wysokim poziomie, jest zbędnym kosztem, gdyż płacimy za coś, co nie ma dla nas żadnej wartości.

Kropla drąży skałę

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/st12_big.jpg”}st12{/modal}Jeden dzień to za mało, żeby zmienić wszystko, ale wystarczająco, żeby spojrzeć inaczej na sprawy, które z pozoru wydają się oczywiste. Podczas naszych spotkań ze środowiskiem transportowym staraliśmy się zwrócić uwagę na kluczowe elementy, które w sumie mogą przyczynić się do usprawnienia działalności biznesowej, ograniczając koszty i poprawiając konkurencyjność. Nasi eksperci przez cały czas byli do dyspozycji uczestników. Odpowiadali na indywidualne pytania, rozwiązywali problemy, doradzali.

 

Wspólnie spędzony dzień kończyło losowanie niespodzianek ufundowanych przez naszych partnerów.

 

Ale to jeszcze nie koniec. Już teraz planujemy kolejne edycje, pierwsza wystartuje w lutym 2013 r. Serdecznie zapraszamy wszystkich, którzy chcą usprawnić swoją działalność i unikać błędów prawnych oraz szukają rozwiązań, które pozwalają ograniczyć koszty i przyczynią się do większych zysków.

 

 

Katarzyna Dziewicka

 

 

Już dziś zarezerwuj czas na kolejną edycję Spotkań Transportowych

>>> SPOTKANIA TRANSPORTOWE 2013 <<<

zobacz szczegóły i wypełnij formularz wstępnego zgłoszenia

  

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C