Kto uratuje Święta?

C

20-12-2018

80 proc. świątecznych zamówień składamy dopiero 2 tygodnie przed Wigilią

80 proc. świątecznych zamówień składamy dopiero 2 tygodnie przed Wigilią

Co czwarty Polak w tym roku (43 proc.) kupi prezenty online . Co więcej, upominków najchętniej szukamy za granicą – w tym roku już ponad połowa Polaków (54 proc.) kupi prezenty właśnie w zagranicznych e-sklepach. Jednak zamówienia składamy najczęściej (80 proc.) dopiero na 2 tygodnie przed Wigilią. To ogromne wyzwanie dla branży transportowej – czy polscy przewoźnicy zdążą na czas i uratują Święta?

Każdego roku tylko w Europie, Stanach Zjednoczonych, krajach dawnego ZSRR, Chinach i Japonii transport drogowy wynosi 6 000 miliardów tono-kilometrów . W Europie to wciąż najpopularniejszy sposób transportu – odpowiada za prawie 50% przewozów w ogóle. Jak na tym tle wypada Polska?

Polska w czołówce Europy

Odpowiadając za niemal 8% międzynarodowego transportu ciężarowego, Polska znajduje się  w pierwszej trójce krajów Unii Europejskiej – zaraz za Niemcami (28,4 proc.) i Francją (18,9 proc.) . Co więcej, to właśnie polskie firmy przewozowe jako jedyne zawsze znajdują się wśród pięciu największych przewoźników we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Najwięcej takich firm jest na Słowacji (38,4 proc. międzynarodowych przewoźników na Słowacji pochodzi z Polski) i w Wielkiej Brytanii (21,3 proc.).

O dobrej kondycji polskich firm przewozowych świadczy także wzrost ich dochodów ze sprzedaży –  w 2017 r. taki wzrost odnotowało 78 proc. z nich . Optymizmu dodają również dane dotyczące planów zatrudnienia – w ciągu najbliższych trzech miesięcy co piąta firma z branży związanej z transportem  i logistyką chce powiększać swoje zespoły .

Bezpieczny przewoźnik to spokojne Święta

Patrząc na ich pozycję i wyniki możemy być pewni, że polscy przewoźnicy znów uratują Święta. Jednak ważne, aby w okresie tak wzmożonego popytu na usługi transportowe także oni mogli liczyć na ratunek, jeśli mimo wszystko coś im się nie powiedzie. Kluczem jest tutaj ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej, które ochroni przewoźnika przed potencjalnymi, negatywnymi konsekwencjami wynikającymi ze szkody w powierzonym do przewozu ładunku. Odpowiednia polisa zabezpieczy ewentualne roszczenia poszkodowanych, a szeroki zakres pokrycia daje większe poczucie bezpieczeństwa nawet przy najtrudniejszych zleceniach – wyjaśnia Maciej Specjalski, ekspert w dziedzinie ubezpieczeń transportowych w Colonnade Insurance S.A.

Firmy transportowe, które decydują się na ubezpieczenie chętniej przyjmują nawet wymagające zlecenia na transport. Coraz częściej polisa staje się standardem egzekwowanym przez samych zleceniodawców.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C