Firma logistyczna Lanfer Logistik GmbH wprowadziła w swojej flocie pojazdów innowacyjne rozwiązania telematyczne przeznaczone dla sektora transportowo-logistycznego oferowane przez Trimble. System telematyczny CarCube firmy Trimble został zainstalowany w 340 ciągnikach. Lanfer Logistik zdecydowała się również wdrożyć aplikacje zaplecza FleetWorks i FleetCockpit dostarczone przez Trimble. Jej celem jest znaczne zwiększenie efektywności świadczonych usług transportowych.
Tobias Strahl, menedżer działu IT w Lanfer Logistik GmbH, powiedział – Nie wykorzystujemy jeszcze wszystkich opcji systemu, ale spełnił już nasze oczekiwania.
Specjaliści z Lanfer Logistik przez ponad rok porównywali różne systemy dostępne na rynku, aby ustalić który z nich najbardziej odpowiada potrzebom ich firmy. Duże znaczenie na długiej liście stawianych oczekiwań miały trwały montaż i wytrzymałość. Ponadto wprowadzane rozwiązania telematyczne powinny być zaawansowane technologicznie. Innym istotnym czynnikiem była także możliwość wykorzystania systemu w komunikacji mobilnej i dostęp do pomocy technicznej.
Tobias Strahl dodał – Jednym z naszym priorytetów było zapewnienie kierowcom identycznych warunków pracy w każdym pojeździe. Sprawnie przeprowadzony montaż urządzeń dodatkowo potwierdził, że wybór Trimble na naszego dostawcę był słuszny. Firma Trimble zamontowała komputery CarCube w ciągu niecałych dwóch miesięcy. Trimble odpowiada na wszystkie nasze pytania.
Wartość systemu firmy Trimble można docenić w codziennej pracy. W porównaniu z poprzednim systemem telematycznym znacznie mniej czasu zabierają sprawy związane z raportowaniem i zwiększyła się wydajność pracy. Pełna obsługa zlecenia wymaga od kierowców maksymalnie ośmiu kliknięć na ekranie dotykowym CarCube. Z kolei zaawansowane aplikacje zaplecza FleetWorks i FleetCockpit umożliwiły wyeliminowanie wielu źródeł błędów – Kierowcy otrzymują szczegółowe instrukcje dotyczące trasy i wszelkie istotne informacje w odpowiednim czasie, na przykład dane na temat ilości przewożonego ładunku lub klasy towarów niebezpiecznych i związanych z tym procedur postępowania – dodał Tobias Strahl.
Kolejnym atutem nowego systemu firmy Trimble jest wyświetlanie dokładnego celu przejazdu z dokładnością co do jednego metra zamiast podawania tylko adresu dostawy. Tobias Strahl podkreślił – To duża zaleta tego systemu, ponieważ w przypadku bardzo dużych kompleksów, które obsługuje nasza firma, pozwala nam to zaoszczędzić dużo czasu i tym samym pieniędzy. Firma Lanfer Logistik liczy również na dalszy wzrost efektywności dzięki planowanemu udostępnieniu online aplikacji do skanowania dokumentów stworzonej przez Trimble. Kierowcy będą mogli wówczas korzystać z CarCube do szybkiego i łatwego przesyłania dokumentów przewozowych do działu administracyjnego firmy Lanfer Logistik – Dążymy do skrócenia czasu poświęcanego na przetwarzanie dokumentów – podsumował Tobias Strahl.