LOT Cargo wykorzysta Dreamlinery

C

17-01-2013

  Według szacunków Boeinga, przewóz frachtu lotniczego w 2013 r. wzrośnie o 5.3% w porównaniu do roku poprzedniego. Największy wzrost przewozów cargo planowany jest na rynkach azjatyckich, a najmniejszy na rynku europejskim (2.4%). Wielkość transportu z Ameryki Północnej do Europy powinna wzrosnąć o 3.5%.   viagra in spanien kaufen   Na polskim rynku, największy przewoźnik LOT zakłada paroprocentowy wzrost w przewozach cargo i poczty. Większe przewozy szacujemy dzięki nowym samolotom na rejsach dalekodystansowych. Boeingi 787 Dreamliner mają pojemność cargo 10 ton, o ponad 3 tony więcej niż Boeingi 767. Nowe samoloty zaczną latać przez Atlantyk już w połowie stycznia, a do Chin w marcu. Istotnym rozwiązaniem i ułatwieniem dla kontrahentów będzie wdrożenie przez LOT Cargo e-cargo, czyli przewóz towarów bez towarzyszących dokumentów. Projekt ten jest obecnie na etapie testów, ale planujemy, że w pierwszym kwartale tego roku zaczniemy wozić towary zgodnie z zasadami e-cargo. Pierwsze przesyłki wyślemy na trasach do/z Londynu, Amsterdamu i Chicago. W ramach ewentualnych nowych połączeń na Daleki Wschód na uwagę rynku cargo w Polsce powinno zasługiwać połączenie do Japonii. Na rynku japońskim mamy obecnie agenta GSA i dzięki współpracy z liniami lotniczymi z tego regionu wozimy towary z Japonii do Polski i innych miast w Europie. Dzięki otwarciu bezpośredniego połączenia transport towarów z Tokio będzie szybszy i tańszy. Jednocześnie na rynku lotniczych przewozów towarowych w Polsce pojawiły się dwie największe linie lotnicze świata, Qatar Airways i Emirates. Pojawienie się dwóch tak dużych linii, oferujących rejsy do wielu portów lotniczych na świecie, może znacznie wpłynąć na rynek w Polsce. Branża lotnicza powinna sie liczyć ze wzrostem konkurencji w przewozach lotniczych, szczególnie do portów dalekowschodnich oraz z możliwym spadkiem stawek lotniczych za przewóz cargo.  

 

787BWedług szacunków Boeinga, przewóz frachtu lotniczego w 2013 r. wzrośnie o 5.3% w porównaniu do roku poprzedniego. Największy wzrost przewozów cargo planowany jest na rynkach azjatyckich, a najmniejszy na rynku europejskim (2.4%). Wielkość transportu z Ameryki Północnej do Europy powinna wzrosnąć o 3.5%.

 

 


Na polskim rynku, największy przewoźnik LOT zakłada paroprocentowy wzrost w przewozach cargo i poczty. Większe przewozy szacujemy dzięki nowym samolotom na rejsach dalekodystansowych. Boeingi 787 Dreamliner mają pojemność cargo 10 ton, o ponad 3 tony więcej niż Boeingi 767. Nowe samoloty zaczną latać przez Atlantyk już w połowie stycznia, a do Chin w marcu.


Istotnym rozwiązaniem i ułatwieniem dla kontrahentów będzie wdrożenie przez LOT Cargo e-cargo, czyli przewóz towarów bez towarzyszących dokumentów. Projekt ten jest obecnie na etapie testów, ale planujemy, że w pierwszym kwartale tego roku zaczniemy wozić towary zgodnie z zasadami e-cargo. Pierwsze przesyłki wyślemy na trasach do/z Londynu, Amsterdamu i Chicago.


W ramach ewentualnych nowych połączeń na Daleki Wschód na uwagę rynku cargo w Polsce powinno zasługiwać połączenie do Japonii. Na rynku japońskim mamy obecnie agenta GSA i dzięki współpracy z liniami lotniczymi z tego regionu wozimy towary z Japonii do Polski i innych miast w Europie. Dzięki otwarciu bezpośredniego połączenia transport towarów z Tokio będzie szybszy i tańszy.


Jednocześnie na rynku lotniczych przewozów towarowych w Polsce pojawiły się dwie największe linie lotnicze świata, Qatar Airways i Emirates. Pojawienie się dwóch tak dużych linii, oferujących rejsy do wielu portów lotniczych na świecie, może znacznie wpłynąć na rynek w Polsce.


Branża lotnicza powinna sie liczyć ze wzrostem konkurencji w przewozach lotniczych, szczególnie do portów dalekowschodnich oraz z możliwym spadkiem stawek lotniczych za przewóz cargo.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C