Grupa Lufthansa, największy klient i operator samolotów firmy Airbus odebrała 21 stycznia br. pierwszy egzemplarz paliwooszczędnego samolotu wąskokadłubowego A320neo. A320neo jest wyposażony w nowe silniki Pratt & Whitney PurePower® Geared Turbofan™ i cechuje się ograniczonymi emisjami oraz hałasem. Aktualnie spala o 15 proc. mniej paliwa, niż samoloty bieżącej generacji, a do 2020 roku oszczędności te mają wzrosnąć do 20 proc. Ponad 4500 zamówień złożonych przez niemal 80 klientów od debiutu samolotu w 2010 r. oznacza, że rodzina A320neo zdobyła około 60-procentowy udział w rynku.
W zeszłym roku Lufthansa świętowała 60. rocznicę rozpoczęcia działalności w 1955 roku. W tym okresie Grupa Lufthansa złożyła zamówienia na 582 airbusów, w tym na 386 samoloty z rodziny A320, z których 116 należy do linii NEO (71 A320neo oraz 45 A321neo). Częścią floty Lufthansy były lub będą również wszystkie airbusy szerokokadłubowe: A300/A310, A380 (14 w służbie), A330 oraz A350 XWB (25 wiążących zamówień).