Grupa Mainfreight, nowozelandzki operator logistyczny, jeden z największych na świecie, rozszerzył usługę frachtu lotniczego o konsolidację ładunków w relacji Hongkong – Amsterdam. Mainfreight gwarantuje na tej trasie przestrzeń ładunkową i stałe ceny za fracht, bez względu na to czy jest to niski czy wysoki sezon w transporcie lotniczym. Dzięki temu zapewnia dostarczenie skonsolidowanych przesyłek do Europy w możliwie najkrótszym czasie.
Grupa Mainfreight specjalizuje się w obsłudze łańcuchów dostaw oraz usługach spedycyjnych, oferując dobrze rozbudowaną sieć globalnych połączeń transportowych na świecie obejmujących fracht Air&Ocean i drogowy. Obecnie operator dynamicznie rozwija usługę frachtu lotniczego, w ramach której dokonuje konsolidacji przesyłek na lotnisku w Hongkongu, ograniczając dzięki temu koszty i formalności, a przede wszystkim zapewnia przestrzeń ładunkową i stałe ceny za fracht. Istotne jest to zwłaszcza w sezonie wzmożonego ruchu towarów, np. w okresie przedświątecznym (od października do grudnia), kiedy to może pojawić się problem z wolną powierzchnią ładunkową w samolotach.
Rejsy odbywają się dwa razy w tygodniu samolotami frachtowymi. Skonsolidowane przesyłki z Hongkongu trafiają do hubu na lotnisku w Amsterdamie, gdzie są rozformowywane i dalej dostarczane do krajów takich jak Niemcy, Belgia, Francja, Wielkiej Brytania czy Polska. Przesyłki przewożone są tam następnego dnia po dostarczeniu na lotnisko Schiphol w Amsterdamie. Analogicznie Hongkong jest kluczową lokalizacją dla południowej części Chin, co umożliwia szybki i opłacalny transport przesyłek pochodzących z Shenzhen i Guangzhou.
„Cieszymy się mogąc zaoferować naszym klientom usługę konsolidacji lotniczej. Istotnym jej elementem jest krótki „transit time” na trasie Hongkong – Europa. Klient ma również gwarancję wylotu przesyłki z Hongkongu w zaplanowanym czasie, bez względu na „peak season”. Do tego dochodzi gwarancja stałej ceny za fracht lotniczy. Relacja Hongkong – Amsterdam jest jedną z kluczowych także dla wielu klientów z Polski, którzy z pewnością docenią naszą nową usługę” – mówi Łukasz Wyszkowski, Branch Manager, Mainfreight Poland.
Do najczęściej przewożonych transportem lotniczym towarów z Chin do Europy zalicza się elektronikę, ubrania, towary wysokowartościowe oraz części zamienne, np. do maszyn, urządzeń i samochodów. Według najnowszych szacunków IATA, w lipcu 2017 r. wielkość przewozów linii lotniczych z regionu Azji i Pacyfiku wzrosła o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, a zdolności produkcyjne w tym regionie wzrosły o 6,3 proc. Wzrost popytu na przewozy lotnicze cargo był silny na wszystkich głównych trasach do /z tego regionu.