MAN prezentuje na targach IAA 2010 wyniki badań w zakresie pojazdów ciężarowych

C

15-09-2010

  {modal href="/images/stories/man2_big.jpg"} {/modal} Minus 25 procent CO2 dzięki dopracowanej aerodynamice: MAN Concept S radykalnie zrywa z dotychczasowym wzornictwem samochodów ciężarowych. Znacząca redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 w pojazdach ciężarowych z silnikiem Diesla jest możliwa do osiągniecia i można ją szybko zrealizować. Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez MAN Nutzfahrzeuge, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane na targach IAA 2010 w Hanowerze.   Opływowy kształt ciągnika siodłowego radykalnie różni się od obecnie stosowanej sześciennej konstrukcji pojazdów ciężarowych. Kształt MAN Concept S był konsekwentnie dopracowywany w tunelu aerodynamicznym w celu uzyskania ekstremalnie niskiego oporu powietrza, który poziomem dorównuje nowoczesnej limuzynie.   Tylko dzięki swojej linii aerodynamicznej MAN Concept S zużywa - w połączeniu z odpowiednio zmodyfikowaną naczepą - do 25 procent paliwa mniej niż porównywalny 40-tonowy ciągnik o tradycyjnej budowie. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 25 procent.   Poprzez Concept S firma MAN chce wnieść swój wkład w aktualną dyskusję na temat obecnych ustawowych ograniczeń długości samochodów użytkowych w Europie. Aby faktycznie wykorzystać stwierdzony w Concept S potencjał efektywności, ciągniki siodłowe i przyczepy muszą zostać wydłużone w celu osiągnięcia dotychczasowej pojemności wnętrza i pojemności ładunkowej. Zmiany w infrastrukturze drogowej nie są natomiast konieczne.

 

{modal href=”/images/stories/man2_big.jpg”}

PROMOCJA

PROMOCJA

{/modal}

Minus 25 procent CO2 dzięki dopracowanej aerodynamice: MAN Concept S radykalnie zrywa z dotychczasowym wzornictwem samochodów ciężarowych.


Znacząca redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 w pojazdach ciężarowych z silnikiem Diesla jest możliwa do osiągniecia i można ją szybko zrealizować.


Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez MAN Nutzfahrzeuge, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane na targach IAA 2010 w Hanowerze.

 

Opływowy kształt ciągnika siodłowego radykalnie różni się od obecnie stosowanej sześciennej konstrukcji pojazdów ciężarowych. Kształt MAN Concept S był konsekwentnie dopracowywany w tunelu aerodynamicznym w celu uzyskania ekstremalnie niskiego oporu powietrza, który poziomem dorównuje nowoczesnej limuzynie.

 

Tylko dzięki swojej linii aerodynamicznej MAN Concept S zużywa – w połączeniu z odpowiednio zmodyfikowaną naczepą – do 25 procent paliwa mniej niż porównywalny 40-tonowy ciągnik o tradycyjnej budowie. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 25 procent.

 

Poprzez Concept S firma MAN chce wnieść swój wkład w aktualną dyskusję na temat obecnych ustawowych ograniczeń długości samochodów użytkowych w Europie. Aby faktycznie wykorzystać stwierdzony w Concept S potencjał efektywności, ciągniki siodłowe i przyczepy muszą zostać wydłużone w celu osiągnięcia dotychczasowej pojemności wnętrza i pojemności ładunkowej. Zmiany w infrastrukturze drogowej nie są natomiast konieczne.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C