Michelin wystawia największą oponę świata na targach BAUMA

C

21-04-2010

_ {modal href="/images/stories/aktualnosci/michelin_big.jpg"}{/modal}Ruszyły największe na świecie targi budownictwa przemysłowego i górniczego Bauma 2010. Od ponad 50 lat, co trzy lata, do stolicy Bawarii zjeżdżają przedstawiciele największych firm związanych głównie z branżą budowlaną, by na powierzchni wystawienniczej 555 tys. m2, móc zaprezentować swoje produkty i najnowsze rozwiązania w dziedzinie górnictwa odkrywkowego, podziemnego, budowy dróg, autostrad oraz obiektów inżynieryjnych. Michelin podczas targów Bauma prezentuje jedną z największych atrakcji targów (dosłownie i w przenośni) - największą oponę na świecie MICHELIN XDR 59/80 R 63. Ta 63-calowa opona ma ponad 4 metry wysokości, 1,5 m. szerokości, waży 5,3 tony i może przyjąć obciążenie aż 100 ton. _ Dodatkowo, żywotność opony jest wydłużona o 25% w porównaniu do opony XKD1, dzięki czemu pomaga zredukować koszty operacyjne i zwiększyć produktywność. Ta gigantyczna opona pozwoli projektować i produkować jeszcze większe wozidła, które będą pracować w kopalniach na całym świecie. MICHELIN XDR 59/80 R63 jest zbudowana z 890 kilogramów stali, które wystarczyłyby do złożenia dwóch małych samochodów, oraz 3 850 kilogramów gumy, z której można byłoby wyprodukować ponad 600 opon do samochodów osobowych. {modal href="/images/stories/aktualnosci/michelin2_big.jpg"} {/modal}Ponadto Michelin wystawia na targach również dwa nowe rodzaje opon - MICHELIN X-TRACTION i XHA2, które jeszcze bardziej zwiększą wydajność ładowarek i technologicznych wozideł sztywnoramowych, co znacząco wpłynie na produktywność wielu firm budowlanych, kamieniołomów, żwirowni, piaskowni oraz tych wszystkich firm, gdzie ładowarki i wozidła sztywnoramowe stanowią podstawę biznesu. Pierwsza z nich, X-TRACTION, to opona zaprojektowana dla technologicznych wozideł sztywnoramowych, używana w kamieniołomach, kopalniach odkrywkowych oraz przy budowie dróg, autostrad czy też linii kolejowych. X-TRACTION to całkowicie nowa generacja opon produkowanych przez Michelin od 2004 roku dla wozideł używanych w górnictwie odkrywkowym. Opona ta była do tej pory produkowana w jednym rozmiarze, przeznaczonym do wozideł o nośności stu ton - 27.00 R 49. We wrześniu 2010, wachlarz opon MICHELIN X-TRACTION zostanie poszerzony o rozmiar 24.00 R35, a w 2011 o dwa kolejne rozmiary - 21.00 R 33 i 18.00 R 33.   X-TRACTION z trzema nowymi rozmiarami, zwiększy wydajność maszyn, jednocześnie redukując konsumpcję paliwa o 5%. Dodatkowo, dzięki innowacjom takim jak Cooling System w strefie barkowej opony czy też całkiem nowa koncepcja karkasu - C2, będzie można zredukować nagrzewanie się opon, w związku z czym pojazdy będą mogły poruszać się w ruchu ciągłym z jeszcze większymi prędkościami.   Druga z nowych opon to MICHELIN XHA2. Michelin prezentuje jej dwa nowe rozmiary - 20.5 R25 i 29.5 R25. Wprowadzone w 2009 roku na rynku wymiany, od początku lipca 2010 będą również dostępne jako pierwsze wyposażenie nowych maszyn. MICHELIN XHA2 zapoczątkowuje nową generację lżejszych opon, które nie dość, że redukują konsumpcję paliwa i są ekologiczne, to są wytrzymalsze dzięki czemu zmniejszają się koszty ich eksploatacji. Dodatkowo, nowy bieżnik redukuje wibracje, poprawiając komfort jazdy kierowcy.    

_

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/michelin_big.jpg”}{/modal}Ruszyły największe na świecie targi budownictwa przemysłowego i górniczego Bauma 2010. Od ponad 50 lat, co trzy lata, do stolicy Bawarii zjeżdżają przedstawiciele największych firm związanych głównie z branżą budowlaną, by na powierzchni wystawienniczej 555 tys. m2, móc zaprezentować swoje produkty i najnowsze rozwiązania w dziedzinie górnictwa odkrywkowego, podziemnego, budowy dróg, autostrad oraz obiektów inżynieryjnych.


Michelin podczas targów Bauma prezentuje jedną z największych atrakcji targów (dosłownie i w przenośni) – największą oponę na świecie MICHELIN XDR 59/80 R 63. Ta 63-calowa opona ma ponad 4 metry wysokości, 1,5 m. szerokości, waży 5,3 tony i może przyjąć obciążenie aż 100 ton.


_

Dodatkowo, żywotność opony jest wydłużona o 25% w porównaniu do opony XKD1, dzięki czemu pomaga zredukować koszty operacyjne i zwiększyć produktywność. Ta gigantyczna opona pozwoli projektować i produkować jeszcze większe wozidła, które będą pracować w kopalniach na całym świecie. MICHELIN XDR 59/80 R63 jest zbudowana z 890 kilogramów stali, które wystarczyłyby do złożenia dwóch małych samochodów, oraz 3 850 kilogramów gumy, z której można byłoby wyprodukować ponad 600 opon do samochodów osobowych.

{modal href=”/images/stories/aktualnosci/michelin2_big.jpg”}

{/modal}Ponadto Michelin wystawia na targach również dwa nowe rodzaje opon – MICHELIN X-TRACTION i XHA2, które jeszcze bardziej zwiększą wydajność ładowarek i technologicznych wozideł sztywnoramowych, co znacząco wpłynie na produktywność wielu firm budowlanych, kamieniołomów, żwirowni, piaskowni oraz tych wszystkich firm, gdzie ładowarki i wozidła sztywnoramowe stanowią podstawę biznesu. Pierwsza z nich, X-TRACTION, to opona zaprojektowana dla technologicznych wozideł sztywnoramowych, używana w kamieniołomach, kopalniach odkrywkowych oraz przy budowie dróg, autostrad czy też linii kolejowych. X-TRACTION to całkowicie nowa generacja opon produkowanych przez Michelin od 2004 roku dla wozideł używanych w górnictwie odkrywkowym. Opona ta była do tej pory produkowana w jednym rozmiarze, przeznaczonym do wozideł o nośności stu ton – 27.00 R 49. We wrześniu 2010, wachlarz opon MICHELIN X-TRACTION zostanie poszerzony o rozmiar 24.00 R35, a w 2011 o dwa kolejne rozmiary – 21.00 R 33 i 18.00 R 33.

 

X-TRACTION z trzema nowymi rozmiarami, zwiększy wydajność maszyn, jednocześnie redukując konsumpcję paliwa o 5%. Dodatkowo, dzięki innowacjom takim jak Cooling System w strefie barkowej opony czy też całkiem nowa koncepcja karkasu – C2, będzie można zredukować nagrzewanie się opon, w związku z czym pojazdy będą mogły poruszać się w ruchu ciągłym z jeszcze większymi prędkościami.

 

Druga z nowych opon to MICHELIN XHA2. Michelin prezentuje jej dwa nowe rozmiary – 20.5 R25 i 29.5 R25. Wprowadzone w 2009 roku na rynku wymiany, od początku lipca 2010 będą również dostępne jako pierwsze wyposażenie nowych maszyn. MICHELIN XHA2 zapoczątkowuje nową generację lżejszych opon, które nie dość, że redukują konsumpcję paliwa i są ekologiczne, to są wytrzymalsze dzięki czemu zmniejszają się koszty ich eksploatacji. Dodatkowo, nowy bieżnik redukuje wibracje, poprawiając komfort jazdy kierowcy.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C