Mobilne wsparcie dla zarządzającego transportem

C

21-11-2012

  Ostatnie lata przyniosły duże zmiany w przepisach dotyczących wykonywania usług transportowych. Zostały ulepszone między innymi wytyczne związane z zabezpieczeniem ładunku i jego transportem, a wymagania co do jakości transportu i dokumentacji obecnie są dużo bardziej restrykcyjne. Duże znaczenie ma właściwe udokumentowanie przewozu i to już "od rampy". A poprawie jakości usług, lepszemu wykorzystaniu czasu i ograniczeniu kosztów służą mobilne rozwiązania.       4 grudnia 2011 r. w całej Unii weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr. 1071/2009 z dnia 21 października 2009, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE. Na mocy rozporządzenia wszystkie przedsiębiorstwa, których działalność obejmuje również transport drogowy (z wyjątkiem transportu zakładowego), są zobowiązane zatrudnić na etacie osobę zarządzającą transportem i nadać jej odpowiednie uprawnienia. To postanowienie ma charakter obowiązkowy dla przedsiębiorstw, które zlecają usługi transportowe lub przewozowe.   Zgodnie z rozporządzeniem   Każde przedsiębiorstwo transportowe zarejestrowane na terenie UE musi zatrudnić osobę zarządzającą transportem, która jest odpowiedzialna za wszystkie usługi związane z pojazdami.   Są to: zarządzanie konserwacją i przeglądami pojazdów, kontrola zleceń przewozowych i dokumentów, bieżące prowadzenie faktur, zarządzanie ładunkami i kierowcami, kontrola przestrzegania bezpieczeństwa (np. Przepisy BHP - UVV) i zabezpieczania ładunków. Zakres odpowiedzialności osoby zarządzającej i wykonywanych przez nią czynności reguluje Rozporządzenie 1071/2009, a w krajach UE także odpowiednie ustawy i przepisy.   Odpowiednie narzędzia   W celu wsparcia działalności związanych z z zarządzaniem transportem Kurzprofil SALT Solutions GmbH (SALT Solutions GmbH) razem z Netzwerk Logistik Leipzig-Halle e.V (Logistiknetzwerk Leipzig-Halle) przygotował produkt o nazwie Vekehrsleiter App, który może być wykorzystywany przez firmy załadunkowe przy realizacji wysyłek.   Verkehrsleiter wspiera przedsiębiorstwo przede wszystkim w spełnianiu urzędowych zaleceń/przepisów i wytycznych dotyczących jakości załadunku i transportu. Dla kontrolerów jakości i osób zarządzających transportem App to narzędzie ułatwiające i usprawniające wykonywanie zadań kontrolnych i dokumentacyjnych. Przedsiębiorcom natomiast oferuje możliwość trwałego zabezpieczania wysokich standardów jakości podczas transportu i załadunku. Stosując App można zrezygnować z wymagającego dużego nakładu pracy ręcznego zestawiania wyników kontroli i co przyspiesza wymianę informacji - dokumentacja ze zdjęciami i podpisami dotyczącymi załadunku może być przesłana jako PDF. W ten sposób można zabezpieczyć organizację kontroli i zaleceń jakościowych.   Verkehrsleiter-App zawiera 4 różne listy sprawdzające (standardowa, do ładunków niebezpiecznych zawierająca klasy ładunków niebezpiecznych, do transportu międzynarodowego i do transportu ładunków specjalnych), dzięki czemu kontrola ładunku i zapewnienie bezpieczeństwa są o wiele łatwiejsze. Dla udokumentowania przeprowadzonych operacji poszczególne zadania zapisane na liście mogą być fotografowane. Do App należy także dokumentacja kompletności dokumentów. Zlecenia i listy sprawdzające mogą każdorazowo zostać podpisane przez pełnomocną osobę bezpośrednio na Ipponie, a cała dokumentacja może zostać przesłana mailem do archiwizacji.   Opcjonalnie App może być rozszerzona o listy sprawdzające (np. lista ładunków wchodzących) i funkcje (np. drukowanie dokumentów transportowych, automatyczne powiadamianie itp). Aplikacja może być także włączana w stosowane w przedsiębiorstwie inne systemy obsługi wysyłki i transportu oraz systemy zarządzania danymi.   Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.salt-solutions.de/en/retail/mobile-loesungen-fuer-sap/chief-of-traffic-app.html .   SALT Solutions GmbH specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych i integracji systemów dla produkcji, logistyki i handlu. W centrum uwagi firmy jest tworzenie rozwiązań dla punktów krytycznych w przedsiębiorstwie, na bazie technologii SAP, Microsoft, Oracle, IBM i Java. Oferta dla logistyki obejmuje rozwiązania dla zarządzania łańcuchem dostaw, dla intralogistyki z dostępem do komponentów automatyki, dla logistyki kontraktowej i dla controllingu. Do wieloloetnich klientów należą: Lufthansa, Daimler, Coca-Cola, BASF, die Deutsche Post, Fiege, Otto, Boehringer Ingelheim, SCA i Würth.  

 

appappOstatnie lata przyniosły duże zmiany w przepisach dotyczących wykonywania usług transportowych. Zostały ulepszone między innymi wytyczne związane z zabezpieczeniem ładunku i jego transportem, a wymagania co do jakości transportu i dokumentacji obecnie są dużo bardziej restrykcyjne. Duże znaczenie ma właściwe udokumentowanie przewozu i to już “od rampy”. A poprawie jakości usług, lepszemu wykorzystaniu czasu i ograniczeniu kosztów służą mobilne rozwiązania.

 

 

 


4 grudnia 2011 r. w całej Unii weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr. 1071/2009 z dnia 21 października 2009, ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE. Na mocy rozporządzenia wszystkie przedsiębiorstwa, których działalność obejmuje również transport drogowy (z wyjątkiem transportu zakładowego), są zobowiązane zatrudnić na etacie osobę zarządzającą transportem i nadać jej odpowiednie uprawnienia. To postanowienie ma charakter obowiązkowy dla przedsiębiorstw, które zlecają usługi transportowe lub przewozowe.

 

Zgodnie z rozporządzeniem

 

Każde przedsiębiorstwo transportowe zarejestrowane na terenie UE musi zatrudnić osobę zarządzającą transportem, która jest odpowiedzialna za wszystkie usługi związane z pojazdami.

 

Są to:

  • zarządzanie konserwacją i przeglądami pojazdów,
  • kontrola zleceń przewozowych i dokumentów,
  • bieżące prowadzenie faktur,
  • zarządzanie ładunkami i kierowcami,
  • kontrola przestrzegania bezpieczeństwa (np. Przepisy BHP – UVV) i zabezpieczania ładunków.

Zakres odpowiedzialności osoby zarządzającej i wykonywanych przez nią czynności reguluje Rozporządzenie 1071/2009, a w krajach UE także odpowiednie ustawy i przepisy.

 

Odpowiednie narzędzia

 

W celu wsparcia działalności związanych z z zarządzaniem transportem Kurzprofil SALT Solutions GmbH (SALT Solutions GmbH) razem z Netzwerk Logistik Leipzig-Halle e.V (Logistiknetzwerk Leipzig-Halle) przygotował produkt o nazwie Vekehrsleiter App, który może być wykorzystywany przez firmy załadunkowe przy realizacji wysyłek.

 

Verkehrsleiter wspiera przedsiębiorstwo przede wszystkim w spełnianiu urzędowych zaleceń/przepisów i wytycznych dotyczących jakości załadunku i transportu. Dla kontrolerów jakości i osób zarządzających transportem App to narzędzie ułatwiające i usprawniające wykonywanie zadań kontrolnych i dokumentacyjnych. Przedsiębiorcom natomiast oferuje możliwość trwałego zabezpieczania wysokich standardów jakości podczas transportu i załadunku.

Stosując App można zrezygnować z wymagającego dużego nakładu pracy ręcznego zestawiania wyników kontroli i co przyspiesza wymianę informacji – dokumentacja ze zdjęciami i podpisami dotyczącymi załadunku może być przesłana jako PDF. W ten sposób można zabezpieczyć organizację kontroli i zaleceń jakościowych.

 

Verkehrsleiter-App zawiera 4 różne listy sprawdzające (standardowa, do ładunków niebezpiecznych zawierająca klasy ładunków niebezpiecznych, do transportu międzynarodowego i do transportu ładunków specjalnych), dzięki czemu kontrola ładunku i zapewnienie bezpieczeństwa są o wiele łatwiejsze. Dla udokumentowania przeprowadzonych operacji poszczególne zadania zapisane na liście mogą być fotografowane. Do App należy także dokumentacja kompletności dokumentów. Zlecenia i listy sprawdzające mogą każdorazowo zostać podpisane przez pełnomocną osobę bezpośrednio na Ipponie, a cała dokumentacja może zostać przesłana mailem do archiwizacji.

 

Opcjonalnie App może być rozszerzona o listy sprawdzające (np. lista ładunków wchodzących) i funkcje (np. drukowanie dokumentów transportowych, automatyczne powiadamianie itp). Aplikacja może być także włączana w stosowane w przedsiębiorstwie inne systemy obsługi wysyłki i transportu oraz systemy zarządzania danymi.

 

Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.salt-solutions.de/en/retail/mobile-loesungen-fuer-sap/chief-of-traffic-app.html .

 


SALT Solutions GmbH specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych i integracji systemów dla produkcji, logistyki i handlu. W centrum uwagi firmy jest tworzenie rozwiązań dla punktów krytycznych w przedsiębiorstwie, na bazie technologii SAP, Microsoft, Oracle, IBM i Java. Oferta dla logistyki obejmuje rozwiązania dla zarządzania łańcuchem dostaw, dla intralogistyki z dostępem do komponentów automatyki, dla logistyki kontraktowej i dla controllingu. Do wieloloetnich klientów należą: Lufthansa, Daimler, Coca-Cola, BASF, die Deutsche Post, Fiege, Otto, Boehringer Ingelheim, SCA i Würth.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C