{modal href=”/images/stories/wincanton2_big.jpg”}
{/modal}
Wincanton, twórca i dostawca zaawansowanych usług z zakresu łańcucha dostaw, oferuje swoim Klientom mobilne rozwiązania, które znacznie zwiększają jakość oraz wydajność procesów logistycznych. Mobilny Monitoring Przesyłek pozwala zminimalizować błędy i opóźnienia typowe dla pracy zorganizowanej w sposób tradycyjny. Dzięki temu czas realizacji zleceń ulega istotnemu skróceniu, a zlecenia priorytetowe mogą być realizowane jeszcze szybciej.
Mobilny Monitoring Przesyłek (MMP) pozwala także na natychmiastowy dostęp do informacji o zmianie statusu zlecenia oraz do zarządzania nim np. w momencie pobrania, załadunku, dostawy czy rozładunku. System monitoringu przesyłek ma także za zadanie dostarczyć najpełniejszych informacji, w sposób przyjazny dla użytkownika np. na mapie znajduje się graficzna wizualizacja pozycji samochodów, bazująca na danych GPS. Mając dostęp do systemu użytkownik wie, jaki jest status przesyłki w trybie on-line, może zarządzać wyjątkami, elektronicznie potwierdzać dostawę. Ponadto cały system jest w pełni zintegrowany z TMS.
Korzystanie z MMP przynosi szereg korzyści zarówno dla operatora logistycznego, jak i jego Klienta. Przede wszystkim jest to natychmiastowy dostęp on-line do sprawdzonych informacji – dokumentacji transportowej czy statusie przesyłki w całym łańcuchu dystrybucyjnym. Ponadto istnieje możliwość analizy aktywności i wskaźników KPI dla transportu na rzeczywistych danych.
– Dzięki Mobilnemu Monitoringowi Przesyłek Wincanton jest w stanie zapewnić obsługę Klientów na najwyższym poziomie wiarygodności. Naszym celem jest optymalizacja korzyści, jakie czerpią Klienci z łańcucha dostaw, dlatego nasze usługi są wspierane poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych technologii. MMP to kolejny system w strukturach Wincanton, który umożliwia wydajne i efektywne kosztowo zarządzanie logistyką – mówi Patryk Pająk, Dyrektor IT CEE, Wincanton Polska.
Aby móc korzystać z systemu MMP należy spełnić kilka wymagań. W procesie obsługi przesyłek każdy nośnik musi posiadać etykietę operatora z unikalnym kodem kreskowym, który należy skanować podczas załadunku i rozładunku. Ponadto w TMS wszystkie zlecenia muszą posiadać numer przesyłki. Istotne jest także posiadanie solidnej bazy przewoźników i kierowców. Natomiast do wymagań systemowych należy zaliczyć możliwość pracy na terminalach poza zasięgiem sieci GPRS (off-line), unifikację wydruków w LP, WMS, TMS, oraz interfejsy paletowe.