MOYA planuje dalszy rozwój

C

24-02-2017

Po dołączeniu do sieci 18-stu stacji franczyzowych i otwarciu 8-miu własnych placówek marka MOYA zakończyła rok 2016 z liczbą 132-óch obiektów funkcjonujących w jej barwach. Na koniec bieżącego roku przy polskich drogach będzie działało łącznie ponad 170 stacji z logo MOYA.   Realizując swój plan posiadania w sieci 250 stacji do końca 2019 roku, polska firma Anwim S.A., zamierza w tym roku ubrać w barwy MOYA ok. 40 placówek. Marka planuje dalej umacniać swoją pozycję partnera dla przewoźników, jednak wybór lokalizacji dla części nowych stacji to krok w stronę budowania rozpoznawalności wśród klientów indywidualnych.   „Naturalnie rozwój franczyzy to dalej jeden z naszych priorytetów. W wyniku niepewności co do ostatecznego kształtu podatku handlowego wielu naszych potencjalnych partnerów długo wstrzymywało się z decyzją o przystąpieniu do sieci. Przez to w ubiegłym roku dołączyło do niej jedynie 18 stacji franczyzowych, co i tak jest dobrym wynikiem. Zamierzamy jednak wyrównać tę stratę w bieżącym roku, przyłączając do sieci około 30 nowych stacji franczyzowych. Do tego powinnismy uruchomić co najmniej 10 stacji własnych. Co więcej, znaczna część z nich będzie ulokowana w dużych miastach. To dla nas istotny ruch w kontekście zwiększenia dotarcia do klientów indywidualnych. Dzięki dogodnym lokalizacjom stacji MOYA w pobliżu przejść granicznych i parków logistycznych oraz przy głównych trasach tranzytowych jesteśmy już wiarygodnym partnerem dla klientów flotowych. Teraz czas na klientów indywidualnych”  tak plany na bieżący rok komentuje Paweł Grzywaczewski, Członek Zarządu Anwim S.A.   Inwestycje własne z ubiegłego roku to stacje w Elblągu i Tychach. Obie zapowiedziały dalszy kierunek rozwoju. W ramach realizacji tegorocznego planu, na początku lutego do użytku oddana została stacja własna Anwim w Rudzie Śląskiej.   Oprócz dołączania nowych stacji partnerskich, operator zadba także o podniesienie standardu w placówkach już funkcjonujących w sieci. W tym roku zmodernizowanych zostanie około 80 obiektów w sieci MOYA. Usprawnienia dotyczyć będą głównie sal sprzedaży.   Istotną część biznesu stanowią stacje automatyczne, dedykowane obsłudze klientów flotowych. W zeszłym roku uruchomiono pięć obiektów przeznaczonych dla przewoźników - w Porcie Świecko, Gorzyczkach, Gdyni, Lublinie i Wolicy. Wprowadzono także udogodnienia w ramach programu MOYA Firma: do obrotu wprowadzono co-brandową kartę MOYA IQ Card (umożliwiającą płatność za paliwo i opłaty drogowe w ponad 1200 punktach na terenie 13 państw Unii Europejskiej), klientom udostępniono nową platformę e-commerce, skrócono czas wydawania kart, rozwinięto dział Biura Obsługi Klientów, oraz uruchomiono możliwość płatności zbliżeniowych dzięki emisji nowych kart z tą funkcją. W planach na ten rok, oprócz oddania do użytku kolejnych obiektów, znajduje się modernizacja i rozbudowa istniejących, rozszerzanie asortymentu dostępnego w ramach płatności kartami flotowymi oraz dodawanie kolejnych funkcjonalności do panelu klienta online. Planowane jest również wprowadzenie możliwości przedpłaconego zasilania karty flotowej. Pierwsza w tym roku stacja automatyczna oddana do dyspozycji klientów flotowych to nowo wybudowany obiekt w Rusocinie, kolejne będą konsekwentnie przyłączane do sieci w ciągu całego roku.

MOYA Koz miny StachowoPo dołączeniu do sieci 18-stu stacji franczyzowych i otwarciu 8-miu własnych placówek marka MOYA zakończyła rok 2016 z liczbą 132-óch obiektów funkcjonujących w jej barwach. Na koniec bieżącego roku przy polskich drogach będzie działało łącznie ponad 170 stacji z logo MOYA.

 

Realizując swój plan posiadania w sieci 250 stacji do końca 2019 roku, polska firma Anwim S.A., zamierza w tym roku ubrać w barwy MOYA ok. 40 placówek. Marka planuje dalej umacniać swoją pozycję partnera dla przewoźników, jednak wybór lokalizacji dla części nowych stacji to krok w stronę budowania rozpoznawalności wśród klientów indywidualnych.

PROMOCJA

PROMOCJA

 

„Naturalnie rozwój franczyzy to dalej jeden z naszych priorytetów. W wyniku niepewności co do ostatecznego kształtu podatku handlowego wielu naszych potencjalnych partnerów długo wstrzymywało się z decyzją o przystąpieniu do sieci. Przez to w ubiegłym roku dołączyło do niej jedynie 18 stacji franczyzowych, co i tak jest dobrym wynikiem. Zamierzamy jednak wyrównać tę stratę w bieżącym roku, przyłączając do sieci około 30 nowych stacji franczyzowych. Do tego powinnismy uruchomić co najmniej 10 stacji własnych. Co więcej, znaczna część z nich będzie ulokowana w dużych miastach. To dla nas istotny ruch w kontekście zwiększenia dotarcia do klientów indywidualnych. Dzięki dogodnym lokalizacjom stacji MOYA w pobliżu przejść granicznych i parków logistycznych oraz przy głównych trasach tranzytowych jesteśmy już wiarygodnym partnerem dla klientów flotowych. Teraz czas na klientów indywidualnych”  tak plany na bieżący rok komentuje Paweł Grzywaczewski, Członek Zarządu Anwim S.A.

 

Inwestycje własne z ubiegłego roku to stacje w Elblągu i Tychach. Obie zapowiedziały dalszy kierunek rozwoju. W ramach realizacji tegorocznego planu, na początku lutego do użytku oddana została stacja własna Anwim w Rudzie Śląskiej.

 

Oprócz dołączania nowych stacji partnerskich, operator zadba także o podniesienie standardu w placówkach już funkcjonujących w sieci. W tym roku zmodernizowanych zostanie około 80 obiektów w sieci MOYA. Usprawnienia dotyczyć będą głównie sal sprzedaży.

 

Istotną część biznesu stanowią stacje automatyczne, dedykowane obsłudze klientów flotowych. W zeszłym roku uruchomiono pięć obiektów przeznaczonych dla przewoźników – w Porcie Świecko, Gorzyczkach, Gdyni, Lublinie i Wolicy. Wprowadzono także udogodnienia w ramach programu MOYA Firma: do obrotu wprowadzono co-brandową kartę MOYA IQ Card (umożliwiającą płatność za paliwo i opłaty drogowe w ponad 1200 punktach na terenie 13 państw Unii Europejskiej), klientom udostępniono nową platformę e-commerce, skrócono czas wydawania kart, rozwinięto dział Biura Obsługi Klientów, oraz uruchomiono możliwość płatności zbliżeniowych dzięki emisji nowych kart z tą funkcją. W planach na ten rok, oprócz oddania do użytku kolejnych obiektów, znajduje się modernizacja i rozbudowa istniejących, rozszerzanie asortymentu dostępnego w ramach płatności kartami flotowymi oraz dodawanie kolejnych funkcjonalności do panelu klienta online. Planowane jest również wprowadzenie możliwości przedpłaconego zasilania karty flotowej. Pierwsza w tym roku stacja automatyczna oddana do dyspozycji klientów flotowych to nowo wybudowany obiekt w Rusocinie, kolejne będą konsekwentnie przyłączane do sieci w ciągu całego roku.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C