Na wystawie IAA Volvo zaprezentuje wyjątkowe, “zielone” technologie

C

11-07-2010

  {modal href="/images/stories/FH16_big.jpg"} {/modal} System transportowy jutra będzie systemem zrównoważonym, zarówno pod względem ochrony środowiska, jak i kosztów. Z takim właśnie przesłaniem Volvo Trucks pojawi się na wystawie IAA w Hanowerze, odbywającej się w dniach 23-30 września br., prezentując wyjątkowe, nowe proekologiczne technologie wyznaczające drogę ku przyszłości. IAA będzie również miejscem prezentacji nowego pojazdu budowlanego Volvo FMX.   Koncepcja zrównoważonego transportu opiera się na dwóch filarach: poszukiwaniu odpowiednich paliw alternatywnych oraz redukcji zużycia paliwa przez samochody ciężarowe. Volvo Trucks prowadzi intensywnie działania na obydwu tych frontach. Wśród wielu pojazdów eksponowanych na stoisku znajduje się Volvo FM napędzane 13-litrowym silnikiem o zapłonie samoczynnym, zasilanym mieszanką oleju napędowego i metanu.   -  Bez względu na rodzaj dostępnych paliw, jesteśmy przekonani, że w przyszłości nadal będziemy oferować wysoce konkurencyjne rozwiązania, tyle, że o znacznie słabszym oddziaływaniu na środowisko - mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks. Volvo jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych wykorzystującym w praktyce technologię prezentowaną na IAA, polegającą na połączeniu wysokiej sprawności silnika wysokoprężnego z zaletami gazu, jako paliwa. W porównaniu do silników gazowych poprzednich generacji, współczynnik sprawności wzrósł o 30 do 40 procent. Technologia ta stanowi jeden z obszarów badań Volvo nad paliwami alternatywnymi i ma duży potencjał.   - Na przykładzie Volvo FM zasilanego gazem pokazujemy, że paliwo gazowe doskonale nadaje się nie tylko do pojazdów miejskich, ale także do pojazdów realizujących transport na większe odległości - mówi Lars Martensson.   Równie dużą uwagę poświęca Volvo technologiom energooszczędnym. Napęd hybrydowy znacznie zmniejsza zużycie paliwa, szczególnie w warunkach ruchu miejskiego, gdzie występuje konieczność częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca. Goście odwiedzający stoisko Volvo będą mogli zobaczyć hybrydowy układ napędowy z silnikiem 7-litrowym, który zostanie zastosowany w hybrydowym Volvo FE w 2011 r. Volvo jest aktualnie jedynym producentem samochodów ciężarowych, oferującym hybrydowy układ napędowy w pojazdach 26-tonowych. Zarówno napęd hybrydowy, jak i silniki wysokoprężne zasilane metanem są obecnie testowane w regularnej eksploatacji u klientów w całej Europie.   Na stoisku Volvo Trucks znajdzie się także ekspozycja Volvo Buses, która to firma zaprezentuje swój pierwszy seryjny hybrydowy autobus miejski - Volvo 7700 Hybrid. Pojazd ten oferuje do 35 procent niższe zużycie paliwa, w porównaniu do autobusu miejskiego z napędem konwencjonalnym. Na IAA odbędzie się prezentacja najnowszego modelu - Volvo FMX - wytrzymałego pojazdu budowlanego, zaprojektowanego z myślą o trudnych warunkach eksploatacji i wymagających zadaniach transportowych. Produkt ten stanowi rozwinięcie koncepcji Volvo FM i został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w kwietniu br., na wystawie maszyn budowlanych Bauma.   - Z pomocą Volvo FMX zamierzamy zająć czołowa pozycję w segmencie budowlanym, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Volvo FH w segmencie długodystansowym - mówi Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. - Jak dotąd odnotowujemy ogromne zainteresowanie, poparte dużą liczbą zamówień na niektórych rynkach. Klienci, którzy mieli okazję odbycia jazdy próbnej tym samochodem, szczególnie chwalą sobie skrzynię biegów Volvo I-Shift z nowym, "budowlanym" oprogramowaniem. Tak duże zainteresowanie Volvo FMX dowodzi, że z nowym produktem "trafiliśmy w dziesiątkę".   Volvo FMX będzie towarzyszyć na IAA jeden ze ściśle z nim powiązanych produktów Grupy Volvo, ładowarka kołowa Volvo L180F. Maszyna ta jest wyposażona w OptiShift, najnowocześniejszy na świecie układ napędowy opracowany przez Volvo Construction Equipment. W porównaniu do poprzednich rozwiązań, nowy układ napędowy zapewnia redukcję zużycia paliwa nawet o 15 procent.   - Wspólnie z Volvo Construction Equipment i Volvo Buses pokazujemy, że jesteśmy liderem w dziedzinie proekologicznych rozwiązań przyszłości - konkluduje Claes Nilsson. Na stoisku Volvo znajdą się pojazdy przeznaczone dla wszystkich segmentów transportu:   Volvo FH16, najmocniejszy samochód ciężarowy Volvo, wyposażony w 16-litrowy silnik o mocy 700 KM, skrzynię biegów I-Shift i wydajny hamulec silnikowy VEB+. Zostanie zaprezentowany w konfiguracji 8x4 z kabiną Kabina Globetrotter XL, przeznaczonej do transportu ciężkiego. Volvo FH, niezawodny pojazd długodystansowy, zostanie pokazany w dwóch wersjach: podwozie samochodu ciężarowego i ciągnik siodłowy, napędzanych silnikiem 13-litrowym o mocy odpowiednio: 460 i 500 KM. Nowe Volvo FM przeznaczone dla transportu regionalnego, wprowadzone na rynek w marcu br., reprezentowane przez podwozie samochodu ciężarowego wyposażone w 11-litrowy silnik o mocy maksymalnej 410 KM. Volvo FM z 13-litrowym silnikiem wysokoprężnym zasilanym mieszanką oleju napędowego i metanu, rozwijającym moc 460 KM i współpracującym ze skrzynią biegów I-Shift. Nowe Volvo FMX dla wymagającego transportu budowlanego, reprezentowane przez dwie wywrotki: 8x4 z 13-litrowym silnikiem o mocy 420 KM oraz 6x4 z 13-litrowym silnikiem o mocy 460 KM. Volvo FE, samochód ciężarowy należący do lżejszej kategorii wagowej, dostępny w bogatej gamie podwozi dostosowanych do wymagań m.in. regionalnego transportu dystrybucyjnego i lekkiego transportu budowlanego. Na stoisku zostanie pokazany ciągnik siodłowy napędzany 7-litrowym       silnikiem o mocy 340 KM. Volvo FL, zajmujące segment pojazdów o średniej ładowności i dopuszczalnej masie całkowitej 12-18 t - pojazd zoptymalizowany pod kątem dystrybucji lokalnej i innych zadań transportowych w środowisku miejskim. Jest nieco węższe od Volvo FE, dzięki czemu oferuje znakomitą zwrotność na    zatłoczonych ulicach miast. Na ekspozycji znajdzie się podwozie samochodu ciężarowego z 7-litrowym silnikiem o mocy 240 KM.   Volvo Trucks koncentruje się również na bezpieczeństwie i środowisku pracy kierowcy. Żeby to podkreślić, Volvo wystawi doskonale już znaną kabinę FH oraz pokaże prezentacje, dzięki którym goście będą mogli dowiedzieć się więcej o poszczególnych systemach bezpieczeństwa Volvo, które wspólnie tworzą jedno z najbezpieczniejszych miejsc pracy w branży transportowej.   Volvo Trucks zorganizuje konferencję prasowa na swoim stoisku, A05 w hali 17, o godzinie 11: 00, w dniu 22 września.

 

{modal href=”/images/stories/FH16_big.jpg”}

{/modal}

System transportowy jutra będzie systemem zrównoważonym, zarówno pod względem ochrony środowiska, jak i kosztów. Z takim właśnie przesłaniem Volvo Trucks pojawi się na wystawie IAA w Hanowerze, odbywającej się w dniach 23-30 września br., prezentując wyjątkowe, nowe proekologiczne technologie wyznaczające drogę ku przyszłości. IAA będzie również miejscem prezentacji nowego pojazdu budowlanego Volvo FMX.

 

Koncepcja zrównoważonego transportu opiera się na dwóch filarach: poszukiwaniu odpowiednich paliw alternatywnych oraz redukcji zużycia paliwa przez samochody ciężarowe. Volvo Trucks prowadzi intensywnie działania na obydwu tych frontach. Wśród wielu pojazdów eksponowanych na stoisku znajduje się Volvo FM napędzane 13-litrowym silnikiem o zapłonie samoczynnym, zasilanym mieszanką oleju napędowego i metanu.

 

  Bez względu na rodzaj dostępnych paliw, jesteśmy przekonani, że w przyszłości nadal będziemy oferować wysoce konkurencyjne rozwiązania, tyle, że o znacznie słabszym oddziaływaniu na środowisko – mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks.


Volvo jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych wykorzystującym w praktyce technologię prezentowaną na IAA, polegającą na połączeniu wysokiej sprawności silnika wysokoprężnego z zaletami gazu, jako paliwa. W porównaniu do silników gazowych poprzednich generacji, współczynnik sprawności wzrósł o 30 do 40 procent. Technologia ta stanowi jeden z obszarów badań Volvo nad paliwami alternatywnymi i ma duży potencjał.

 

Na przykładzie Volvo FM zasilanego gazem pokazujemy, że paliwo gazowe doskonale nadaje się nie tylko do pojazdów miejskich, ale także do pojazdów realizujących transport na większe odległości – mówi Lars Martensson.

 

Równie dużą uwagę poświęca Volvo technologiom energooszczędnym. Napęd hybrydowy znacznie zmniejsza zużycie paliwa, szczególnie w warunkach ruchu miejskiego, gdzie występuje konieczność częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca. Goście odwiedzający stoisko Volvo będą mogli zobaczyć hybrydowy układ napędowy z silnikiem 7-litrowym, który zostanie zastosowany w hybrydowym Volvo FE w 2011 r. Volvo jest aktualnie jedynym producentem samochodów ciężarowych, oferującym hybrydowy układ napędowy w pojazdach 26-tonowych.

Zarówno napęd hybrydowy, jak i silniki wysokoprężne zasilane metanem są obecnie testowane w regularnej eksploatacji u klientów w całej Europie.

 

Na stoisku Volvo Trucks znajdzie się także ekspozycja Volvo Buses, która to firma zaprezentuje swój pierwszy seryjny hybrydowy autobus miejski – Volvo 7700 Hybrid. Pojazd ten oferuje do 35 procent niższe zużycie paliwa, w porównaniu do autobusu miejskiego z napędem konwencjonalnym.


Na IAA odbędzie się prezentacja najnowszego modelu – Volvo FMX – wytrzymałego pojazdu budowlanego, zaprojektowanego z myślą o trudnych warunkach eksploatacji i wymagających zadaniach transportowych. Produkt ten stanowi rozwinięcie koncepcji Volvo FM i został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w kwietniu br., na wystawie maszyn budowlanych Bauma.

 

Z pomocą Volvo FMX zamierzamy zająć czołowa pozycję w segmencie budowlanym, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Volvo FH w segmencie długodystansowym – mówi Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. – Jak dotąd odnotowujemy ogromne zainteresowanie, poparte dużą liczbą zamówień na niektórych rynkach. Klienci, którzy mieli okazję odbycia jazdy próbnej tym samochodem, szczególnie chwalą sobie skrzynię biegów Volvo I-Shift z nowym, “budowlanym” oprogramowaniem. Tak duże zainteresowanie Volvo FMX dowodzi, że z nowym produktem “trafiliśmy w dziesiątkę”.

 

Volvo FMX będzie towarzyszyć na IAA jeden ze ściśle z nim powiązanych produktów Grupy Volvo, ładowarka kołowa Volvo L180F. Maszyna ta jest wyposażona w OptiShift, najnowocześniejszy na świecie układ napędowy opracowany przez Volvo Construction Equipment. W porównaniu do poprzednich rozwiązań, nowy układ napędowy zapewnia redukcję zużycia paliwa nawet o 15 procent.

 

– Wspólnie z Volvo Construction Equipment i Volvo Buses pokazujemy, że jesteśmy liderem w dziedzinie proekologicznych rozwiązań przyszłości – konkluduje Claes Nilsson.


Na stoisku Volvo znajdą się pojazdy przeznaczone dla wszystkich segmentów transportu:

 

  • Volvo FH16, najmocniejszy samochód ciężarowy Volvo, wyposażony w 16-litrowy silnik o mocy 700 KM, skrzynię biegów I-Shift i wydajny hamulec silnikowy VEB+. Zostanie zaprezentowany w konfiguracji 8×4 z kabiną Kabina Globetrotter XL, przeznaczonej do transportu ciężkiego.
  • Volvo FH, niezawodny pojazd długodystansowy, zostanie pokazany w dwóch wersjach: podwozie samochodu ciężarowego i ciągnik siodłowy, napędzanych silnikiem 13-litrowym o mocy odpowiednio: 460 i 500 KM.
  • Nowe Volvo FM przeznaczone dla transportu regionalnego, wprowadzone na rynek w marcu br., reprezentowane przez podwozie samochodu ciężarowego wyposażone w 11-litrowy silnik o mocy maksymalnej 410 KM.
  • Volvo FM z 13-litrowym silnikiem wysokoprężnym zasilanym mieszanką oleju napędowego i metanu, rozwijającym moc 460 KM i współpracującym ze skrzynią biegów I-Shift.
  • Nowe Volvo FMX dla wymagającego transportu budowlanego, reprezentowane przez dwie wywrotki: 8×4 z 13-litrowym silnikiem o mocy 420 KM oraz 6×4 z 13-litrowym silnikiem o mocy 460 KM.
  • Volvo FE, samochód ciężarowy należący do lżejszej kategorii wagowej, dostępny w bogatej gamie podwozi dostosowanych do wymagań m.in. regionalnego transportu dystrybucyjnego i lekkiego transportu budowlanego. Na stoisku zostanie pokazany ciągnik siodłowy napędzany 7-litrowym       silnikiem o mocy 340 KM.
  • Volvo FL, zajmujące segment pojazdów o średniej ładowności i dopuszczalnej masie całkowitej 12-18 t – pojazd zoptymalizowany pod kątem dystrybucji lokalnej i innych zadań transportowych w środowisku miejskim. Jest nieco węższe od Volvo FE, dzięki czemu oferuje znakomitą zwrotność na    zatłoczonych ulicach miast. Na ekspozycji znajdzie się podwozie samochodu ciężarowego z 7-litrowym silnikiem o mocy 240 KM.

 

Volvo Trucks koncentruje się również na bezpieczeństwie i środowisku pracy kierowcy. Żeby to podkreślić, Volvo wystawi doskonale już znaną kabinę FH oraz pokaże prezentacje, dzięki którym goście będą mogli dowiedzieć się więcej o poszczególnych systemach bezpieczeństwa Volvo, które wspólnie tworzą jedno z najbezpieczniejszych miejsc pracy w branży transportowej.

 

Volvo Trucks zorganizuje konferencję prasowa na swoim stoisku, A05 w hali 17, o godzinie 11: 00, w dniu 22 września.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C