Nagroda za innowacyjność

C

06-09-2018

Kod kreskowy to wg BBC jedna z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania współczesnego handlu. Nie bez powodu, ponieważ aktualnie na świecie skanowanych jest minimum 6 miliardów produktów dziennie. Kod kreskowy jest tylko jednym ze standardów GS1 szeroko wdrażanych przez firmy. Standardy GS1 pomagają bowiem nie tylko poprawić efektywność procesów w firmach, ale także zwiększyć ich przewagę konkurencyjną. Nagroda za najlepsze wdrożenie standardów GS1 ma wyróżnić firmy, które z innowacyjnych wdrożeń wykorzystujących rozwiązania GS1 osiągnęły największe korzyści.

Kod kreskowy to wg BBC jedna z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania współczesnego handlu. Nie bez powodu, ponieważ aktualnie na świecie skanowanych jest minimum 6 miliardów produktów dziennie. Kod kreskowy jest tylko jednym ze standardów GS1 szeroko wdrażanych przez firmy. Standardy GS1 pomagają bowiem nie tylko poprawić efektywność procesów w firmach, ale także zwiększyć ich przewagę konkurencyjną. Nagroda za najlepsze wdrożenie standardów GS1 ma wyróżnić firmy, które z innowacyjnych wdrożeń wykorzystujących rozwiązania GS1 osiągnęły największe korzyści.

GS1 Polska, będąca częścią globalnej organizacji, działającej w 150 krajach na świecie, od tego roku przyznaje nagrody firmom, które do poprawy efektywności wykorzystały standardy GS1. Celem konkursu jest promocja najlepszych rozwiązań i ich efektów. Konkurs wypełnia misję organizacji GS1 wspierania firm w ich rozwoju. Niezależne jury, złożone z ekspertów i branżowych autorytetów, przyzna nagrodę w 4 kategoriach: retail, TSL,  e-commerce, ochrona zdrowia. Wyróżnienia otrzymają przedsiębiorstwa, które wdrożyły jeden ze standardów GS1 w okresie od 1 stycznia 2017 roku do 1 czerwca 2018 r. oraz zgłoszą udział w konkursie do 5 października 2018 r.

Organizacja GS1 od początku swojego istnienia wspiera handel. W tym celu opracowała i pomogła wdrożyć jednolity, ustandaryzowany kod kreskowy znany i używany dziś na całym świecie, w handlu i logistyce. Dziś, gdy każda firma przenosi część swojej działalności do sieci, naszymi działaniami wspieramy również handel online za sprawą współpracy z takimi globalnymi firmami jak Google i marketplacami na całym świecie. Wierzymy również, że kody kreskowe pomagają ratować życie, poprzez monitorowanie podania leków i eliminację błędów medycznych. Kluczowe dla naszej działalności są zatem 4 branże, których przedstawicieli chcemy wspierać we wdrożeniu standardów oraz nagradzać za efekty tych działań. Zachęcamy zatem wszystkie organizacje z wymienionych branż, które wdrożyły standardy GS1, do udziału w konkursie – komentuje Elżbieta Hałas, Członek Zarządu GS1 Polska.

Nagroda zostanie wręczona podczas konferencji „Kod Innowacji”, która obędzie się 15 listopada w Warszawie w hotelu Sound Garden. Wydarzeniu towarzyszyć będą prelekcje uznanych ekspertów wspierających nowoczesny biznes – Bartłomieja Goli, partnera generalnego SpeedUp Group, inwestującego w startupy oraz Pawła Tkaczyka, eksperta ds. budowania marek. Dobór prelegentów jest nieprzypadkowy. Ich prezentacje mogą stać się inspiracją dla uczestników spotkania do poszukiwania nowych rozwiązań w biznesie.

Chcemy budować organizację skoncentrowaną na realnych potrzebach firm członkowskich. Dla mnie, jako menedżera, GS1 Polska ma przede wszystkim za zadanie dostarczać rozwiązania praktycznych problemów, które napotykają firmy. GS1 to globalna społeczność dająca wszystkim Uczestnikom wyjątkową możliwość stosowania globalnych rozwiązań, sprawdzonych na wielu rynkach, a także budowania relacji i rozwoju firmy. Te cele spełnia zainicjowana nagroda oraz konferencja „Kod Innowacji”. Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość poznać najnowsze rozwiązania i trendy w biznesie, spotkać menedżerów zarządzających łańcuchami dostaw największych przedsiębiorstw z wielu branż, a także poznać laureatów pierwszej edycji nagrody za najlepsze wdrożenie standardów GS1 – komentuje Przewodniczący Rady GS1 Polska, Marcin Dopierała, Dyrektor ds. Logistyki i Łańcucha Dostaw w Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja Sp. z o.o..

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły takie czasopisma i portale jak: Harvard Business Review, Dziennik Gazeta Prawna, Menedżer Zdrowia, TSL Biznes, Nowoczesny Magazyn, Logistyka a Jakość, Logistics Manager, Logistyka, Pracuj w logistyce.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C