Najszerszy ponadgabaryt w Polsce

C

08-01-2017

5 samochodów osobowych klasy średniej ustawionych jeden obok drugiego i jadących tak po drogach krajowych. Tak, to możliwe. Dział ładunków ponadgabarytowych Scandinavian Express udowodnił, że przewiezienie ładunku o szerokości 10,38 m jest możliwe. To najszerszy ładunek, jaki kiedykolwiek był oficjalnie transportowany drogami w Polsce. Element stalowy o szerokości 10,38 m został przewieziony zestawem o łącznej długości 28 m i wysokości 4 m do portu barkowego w Policach. Ładunek przewieziono na 4-ro osiowej naczepie typu tele marki Goldhofer. Do obsługi transportu zaangażowano 9 osób, które dbały o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu, a także na bieżąco przygotowywały poszczególne etapy trasy. „Transport nienormatywny jest najczęściej niewidoczny dla przeciętnego użytkownika ruchu drogowego, gdyż odbywa się w późnych godzinach nocnych" – tłumaczy Roman Jakubik, doradca Zarządu Scandinavian Express ds. ładunków ponadgabarytowych. „Osoby, które nadzorują przebieg takiego transportu, są zobowiązane zadbać o to, w jaki sposób przebiega każdy, nawet najkrótszy odcinek trasy. Jest to bardzo wymagające przy transportach, które swoją szerokością zajmują więcej niż 2 pasy ruchu, tak jak miało to miejsce w tym konkretnym przypadku." Stalowy roboczy podest na portowe urządzenie przeładunkowe został przewieziony w nocy z 27 na 28 grudnia 2016 roku.  

najszerszy ponadgabaryt SCNEX5 samochodów osobowych klasy średniej ustawionych jeden obok drugiego i jadących tak po drogach krajowych. Tak, to możliwe. Dział ładunków ponadgabarytowych Scandinavian Express udowodnił, że przewiezienie ładunku o szerokości 10,38 m jest możliwe. To najszerszy ładunek, jaki kiedykolwiek był oficjalnie transportowany drogami w Polsce.

Element stalowy o szerokości 10,38 m został przewieziony zestawem o łącznej długości 28 m i wysokości 4 m do portu barkowego w Policach. Ładunek przewieziono na 4-ro osiowej naczepie typu tele marki Goldhofer. Do obsługi transportu zaangażowano 9 osób, które dbały o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu, a także na bieżąco przygotowywały poszczególne etapy trasy.

„Transport nienormatywny jest najczęściej niewidoczny dla przeciętnego użytkownika ruchu drogowego, gdyż odbywa się w późnych godzinach nocnych” – tłumaczy Roman Jakubik, doradca Zarządu Scandinavian Express ds. ładunków ponadgabarytowych. „Osoby, które nadzorują przebieg takiego transportu, są zobowiązane zadbać o to, w jaki sposób przebiega każdy, nawet najkrótszy odcinek trasy. Jest to bardzo wymagające przy transportach, które swoją szerokością zajmują więcej niż 2 pasy ruchu, tak jak miało to miejsce w tym konkretnym przypadku.”


Stalowy roboczy podest na portowe urządzenie przeładunkowe został przewieziony w nocy z 27 na 28 grudnia 2016 roku.

 

najszerszy ponadgabaryt SCNEX2

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C