Niewielki wzrost wskaźnika możliwości przewozowych nie spowodował spadku rekordowo wysokiego wskaźnika cen

C

01-01-1970

Trzydzieste czwarte wydanie Transport Market Monitor, magazynu wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon, przedstawia dynamikę rynku transportowego. W IV kwartale 2017 roku wskaźnik możliwości przewozowych wzrósł o 6,4% w porównaniu do poprzedniego kwartału, osiągając poziom 71,8. W porównaniu z IV kwartałem 2016 roku wskaźnik ten jest niższy o 23,3%. Wskaźnik cen wzrósł w IV kwartale 2017 roku do poziomu 107,9 wykazując niemal […]

Trzydzieste czwarte wydanie Transport Market Monitor, magazynu wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon, przedstawia dynamikę rynku transportowego. W IV kwartale 2017 roku wskaźnik możliwości przewozowych wzrósł o 6,4% w porównaniu do poprzedniego kwartału, osiągając poziom 71,8. W porównaniu z IV kwartałem 2016 roku wskaźnik ten jest niższy o 23,3%. Wskaźnik cen wzrósł w IV kwartale 2017 roku do poziomu 107,9 wykazując niemal 6% wzrost w porównaniu do III kwartału 2017 roku oraz 14% wzrost porównując do analogicznego okresu w poprzednim roku. Wskaźnik cen oleju napędowego wzrósł do poziomu 82,7 – jest on o 10,0% wyższy niż w III kwartale 2017 roku. Przewiduje się, że europejski indeks przepływu w handlu spadnie o 0,8% w IV kwartale 2017 roku.

Erik van Dort, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Capgemini, zauważa: W 2017 roku firmy transportowe otrzymywały wysokie wynagrodzenie za swoje usługi, a IV kwartał był pod tym względem naprawdę wyjątkowy. W ciągu jedenastu lat, odkąd śledzimy ceny transportu, nigdy nie odnotowaliśmy tak wysokiego poziomu. Co ciekawe, już III kwartał 2017 roku był bliski rekordu wśród trzecich kwartałów (pobił go tylko III kwartał 2008 roku). W IV kwartale odnotowaliśmy najwyższy w historii naszego magazynu poziom wskaźnika cen. Pomimo, że jak co roku w I kwartale widoczne jest spowolnienie, interesujące będzie czy niedobór kierowców przełoży się na wyższe ceny niż te odnotowywane zazwyczaj w tym okresie.

Oliver Kahrs, Director Strategic Initiatives w Transporeon, dodaje –Wskaźnik możliwości przewozowych wzrósł o 6% w IV kwartale 2017 roku, ale jednocześnie spadł o prawie jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Już od II kwartału 2017 roku możliwości przewozowe są poniżej średniej. To ilustruje jak uporczywy jest to problem. W krótkim okresie nie może on zostać rozwiązany, więc niedobór możliwości przewozowych może przerodzić się w dłużej trwający trend. Z tego powodu dobrze dobrana strategia zlecania transportów, staje się coraz ważniejsza dla załadowców.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C