{modal href=”/images/stories/dhl_big.jpg”}
{/modal}
DHL Express, przedstawiciel rynku przesyłek ekspresowych, wprowadził nową usługę dodatkową dla przesyłek krajowych – Informacja przed doręczeniem (PDI). Dzięki wdrożonym rozwiązaniom systemowym, cały proces jej realizacji jest monitorowany i kontrolowany.
Na czym polega usługa Informacja przed doręczeniem (PDI)?
Usługa Informacja przed doręczeniem (PDI) zapewnia wcześniejszy proaktywny kontakt z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem przez kuriera. Tuż po nadaniu przesyłki do odbiorcy wysyłany jest sms z informacją o jej planowanym dostarczeniu. SMS zawiera także użyteczne dla odbiorcy informacje, np. o wysokości kwoty pobrania. Ponowny kontakt ma miejsce w dniu dostawy. Kurier DHL Express kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym. Gdy doręczenie pod zmieniony adres będzie realizowane przez kurierów z tego samego terminala, nie jest naliczana dodatkowa opłata.
Korzyści dla klientów
Informacja przed doręczeniem (PDI) oznacza korzyści zarówno dla nadawcy jak i odbiorcy przesyłki. Wcześniejsze ustalenie czasu i miejsca dostawy z kurierem daje odbiorcy możliwość lepszego zaplanowania czasu i przygotowania się na odbiór przesyłki, a w przypadku usługi Pobranie i zwrot należności (COD), przygotowanie odpowiedniej kwoty. PDI wspiera wzajemne rozliczenia między odbiorcą a nadawcą. Większa skuteczność dostaw za pierwszą próbą to szybszy zwrot pobrania na konto nadawcy.
– Usługa Informacja przed doręczeniem (PDI) powstała w odpowiedzi na potrzeby klientów z branży finansowej i medycznej a także segmentu sklepów internetowych. Jej wprowadzenie poprzedziły badania rynkowe, które dały nam szczegółowe informacje jak w najbardziej efektywny sposób odpowiedzieć na oczekiwania klientów z tych segmentów rynku – powiedział Robert Sulich, dyrektor ds. produktów DHL Express (Poland).
Jak jest realizowana usługa Informacja przed doręczeniem (PDI)?
DHL Express przygotował rozwiązania systemowe, dzięki którym cały proces jest na bieżąco śledzony i kontrolowany. Każdy kontakt z klientem jest odnotowywany przez kuriera na przenośnym skanerze (hand held) i zapisywany on-line w systemie DHL. Konsultanci Contact Center na bieżąco śledzą ich przebieg. W przypadku, gdy klient nie może odebrać telefonu, kontakt jest ponawiany “do skutku”. System ma ustalone także opcje przypominania o kontakcie, pokazujące się na przenośnym skanerze kurierskim. Jeśli telefon odbiorcy podany na liście przewozowym nie jest prawidłowy, konsultanci DHL Express dzwonią do nadawcy i ustalają prawidłowy numer. W systemie zapisywane są wszystkie informacje o podejmowanych kontaktach.
– Wdrożenie odpowiednich aplikacji zapewnia pełną, systemową kontrolę nad całym procesem. Dzięki usłudze Informacja przed doręczeniem (PDI) nasi klienci zyskują wygodę, oszczędność czasu i wsparcie ich działalności biznesowej. To jest dla nas najważniejsze – podsumował Robert Sulich.
Usługę Informacja przed doręczeniem (PDI) można zamówić telefonicznie w Contact Center 42 6 345 345, poprzez program do obsługi przesyłek krajowych DHL eCas (dodatkowo jego użytkownicy mają możliwość wysłania e-maila do odbiorcy), na stronie internetowej www.dhl.com.pl w aplikacji Zamów Kuriera DHL, w Punktach Przyjęć i bezpośrednio u kuriera DHL Express. Usługa obejmuje pełen zakres oferty krajowej DHL Express – przesyłki ekspresowe (do 31,5 kg) i ciężkie (powyżej 31,5 kg) oraz palety.