Nowe opłaty drogowe w Belgii

C

15-08-2014

Od stycznia 2016 r. zaczną obowiązywać nowe opłaty drogowe na terenie Belgii. Kraj ten wprowadza system elektronicznego naliczania myta o nazwie Viapass, oparty na technologii satelitarnej. Obowiązywać będzie na wszystkich autostradach i drogach krajowych w regionach: Flandrii, Walonii i stołecznym Brukseli. Opłatom podlegać będą pojazdy powyżej 3,5 tony. Średnie stawki wyniosą ok. 0,15 euro/km.         Do rozliczania opłat w systemie  Viapass konieczne będzie nabycie urządzenia pokładowego. W tym celu trzeba będzie przedłożyć depozyt w wysokości ok. 100-150 euro. Należności będzie można regulować w systemie post-paid lub pre-paid. Szacunki wskazują na zdecydowanie większą popularność pierwszego rozwiązania, a więc płatności post-paid - na podstawie faktury po zrealizowaniu przewozu – zaznacza Barbara Kubaj, dyrektor biura DKV Euro Service Polska, operatora kart paliwowych specjalizujących się w rozliczaniu myta.     Lokalna obsługa systemu możliwa będzie poprzez punkty obsługi (POS), których liczba na terenie kraju planowana jest na ok. 135. Punkty te będą rejestrować, a także wydawać urządzenia pokładowe. Operatorem systemu będzie konsorcjum o nazwie Satellic N.V., powołane przez dwa podmioty: niemiecki T-Systems International GmnH oraz austriacki STRABAG AG.     Obecnie trwają rozmowy na temat możliwych metod regulowania należności, a w tym przy pomocy międzynarodowych kart paliwowych, jak np. DKV Euro Service.

viapass-logoOd stycznia 2016 r. zaczną obowiązywać nowe opłaty drogowe na terenie BelgiiKraj ten wprowadza system elektronicznego naliczania myta o nazwie Viapass, oparty na technologii satelitarnej. Obowiązywać będzie na wszystkich autostradach i drogach krajowych w regionach: Flandrii, Walonii i stołecznym Brukseli. Opłatom podlegać będą pojazdy powyżej 3,5 tony. Średnie stawki wyniosą ok. 0,15 euro/km.

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

 

 

Do rozliczania opłat w systemie  Viapass konieczne będzie nabycie urządzenia pokładowego. W tym celu trzeba będzie przedłożyć depozyt w wysokości ok. 100-150 euro. Należności będzie można regulować w systemie post-paid lub pre-paid. Szacunki wskazują na zdecydowanie większą popularność pierwszego rozwiązania, a więc płatności post-paid – na podstawie faktury po zrealizowaniu przewozu – zaznacza Barbara Kubaj, dyrektor biura DKV Euro Service Polska, operatora kart paliwowych specjalizujących się w rozliczaniu myta.

 

 

Lokalna obsługa systemu możliwa będzie poprzez punkty obsługi (POS), których liczba na terenie kraju planowana jest na ok. 135. Punkty te będą rejestrować, a także wydawać urządzenia pokładowe. Operatorem systemu będzie konsorcjum o nazwie Satellic N.V., powołane przez dwa podmioty: niemiecki T-Systems International GmnH oraz austriacki STRABAG AG.

 

 

Obecnie trwają rozmowy na temat możliwych metod regulowania należności, a w tym przy pomocy międzynarodowych kart paliwowych, jak np. DKV Euro Service.

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C