Nowe silniki LPG od Hyster dla wózków widłowych

C

19-09-2017

Nowe silniki zostały zastosowane w kilkunastu napędzanych gazem LPG europejskich modelach wózków Hyster. Nowe silniki Power Solutions International (PSI) są mocniejsze i bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa, przez co podnoszą wydajność i jeszcze bardziej redukują łączne koszty eksploatacji.

Nowe silniki zostały zastosowane w kilkunastu napędzanych gazem LPG europejskich modelach wózków Hyster. Nowe silniki Power Solutions International (PSI) są mocniejsze i bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa, przez co podnoszą wydajność i jeszcze bardziej redukują łączne koszty eksploatacji.

 

Wprowadzenie nowych silników PSI LPG stanowi odpowiedź na przeprowadzone przez Hyster testy wózków w trudnych warunkach roboczych.  Silniki te udowodniły, że w porównaniu z poprzednimi modelami są bardziej wydajne i zużywają mniejsze ilości paliwa podczas intensywnych cykli.

„Wybrane modele wózków Hyster charakteryzują się teraz zdolnością pełnego udźwigu w czasie krótszym niż oferowany przez inne marki tej samej klasy”  mówi Robbert Wijnandts, dyrektor ds. produktów z przeciwwagą na region EMEA w Hyster. „Oferują bardzo dobre parametry mocy i siłę, którą można wykorzystać w różnego typu zastosowaniach, od ogólnologistycznych do ciężkich zastosowań w branży produkcyjnej.”

Po raz pierwszy skonstruowane do konkretnych zastosowań przemysłowe silniki zostały z powodzeniem wprowadzone w kompaktowych modelach serii Hyster S2.0-3.5FT w styczniu 2015 r.  Modele premium H2.0-3.5FT i nowe modele H2.0-3.0XT do codziennych zastosowań, które opuszczą niebawem północnoirlandzką fabrykę, będą napędzane silnikami PSI o pojemności 2,4 l. Mniejsze modele H1.6-2.0FTS także zostaną wyposażone w silniki PSI, o pojemności 2.0 L.

Poza zwiększoną wydajnością nowe silniki oferują niższy poziom hałasu, dzięki któremu operator pracuje w bardziej komfortowym środowisku roboczym, a także zredukowany ogólny poziom hałasu w miejscu pracy. W niektórych modelach, podczas obsługi wózka w trybie ECO-eLo, poziom hałasu udało się zmniejszyć nawet do 73 dB(A) (pomiar poziomu przy uchu operatora zgodny z EN12053).

Przełączanie pomiędzy różnymi trybami operacyjnymi jest możliwe we wszystkich wózkach. „Tryby te pozwalają np. dostosować osiągi do zastosowania i gwarantują elastyczność, której wózek potrzebuje, aby wykonać większą liczbę operacji podczas szczytowego zapotrzebowania sezonowego”  wyjaśnia Robbert.

Poza cichszą pracą tryb ECO-eLo oferuje wysoką efektywność paliwową, co oznacza 24% wzrost poziomu wydajności, mierzonego dla ładunków transportowanych na kilogram paliwa.  Wysokowydajny tryb HiP (High Performance) zwiększa wydajność nawet o 8%, redukując jednocześnie zużycie paliwa o 10% w porównaniu do poprzednich wersji silnika.  W niektórych silnikach PSI o pojemności 2,4 litra dostępny jest także nowy, zaawansowany tryb ECO, utrzymujący równowagę pomiędzy mocą a zużyciem paliwa.

W modelach Fortens dodatkowymi zaletami w jest bardziej zaawansowany układ chłodzenia, z chłodnicą z ochroną przed zapychaniem w standardzie oraz opcją chłodnicy z podzespołami jeszcze bardziej odpornymi na zatykanie do zastosowań, w których panują wysokie temperatury, które są bardzo zakurzone lub zanieczyszczone. Usprawniono także ich łatwość serwisowania, a także wydłużono okresy pomiędzy wymianą pasów wałów rozrządczych od 3500 do 5000 godzin.

„Marka Hyster oferuje swoim klientom różnorodne wózki z silnikiem spalinowym, dostosowane do różnego typu zastosowań o różnym natężeniu użytkowania” – dodaje Robbert Wijnandts.  „Dopasowując odpowiedni produkt do określonego zastosowania klienci korzystający z wózków Hyster napędzanych gazem LPG z serii FT lub XT będą mogli korzystać z ich większej solidności, niezawodności i jeszcze niższych kosztów eksploatacji”.

Power Solutions International (PSI) jest amerykańskim przedsiębiorstwem produkującym silniki od 1985 roku. Od wielu lat PSI jest dostawcą spółki Hyster, zapewniającym jej dostawę i serwisowanie odpowiedniej jakości i klasy układów silnikowych.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C