Nowe terminale DB Schenker

C

01-12-2016

DB Schenker przeprowadza swoje terminale, lokując je z dala od centrów miast. W listopadzie 2016 r. ruszają dwa nowe, przyjazne środowisku obiekty – pod Olsztynem i Zieloną Górą.   Ergonomiczne terminale zlokalizowane w pobliżu dróg ekspresowych i autostrad stanową ważny element w krajowej i europejskiej sieci dystrybucyjnej DB Schenker. Wpływają na efektywność operacji logistycznych oraz bezpieczeństwo towarów. Nowe centra logistyczne DB Schenker pozwolą na wzrost efektywności procesów, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa ludzi i przesyłek. Zmiana lokalizacji terminali z centrów miast na ich obrzeża wynika z strategii zrównoważonego rozwoju DB Schenker w zakresie celów ekonomicznych ale też środowiskowych.   „Działamy zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dbając o jakość rozwiązań oferowanych klientom, ciągle doskonalimy nasze procesy, koncentrujemy się na jeszcze lepszym, ekologicznym wykorzystaniu zasobów. Stanowi to kluczowy element kultury Lean, którą budujemy w naszej firmie."  mówi Janusz Górski, CEO DB Schenker North & East Europe.   Najbardziej zielona sieć terminali cross-dockingowych w Polsce   W sieci DB Schenker funkcjonują już trzy ekologiczne terminale: obiekt pod Białymstokiem z certyfikatem BREEAM (British Research Establishment Environmental Assessment Method), oddany do użytku w 2014 roku oraz tegoroczne bliźniacze inwestycje pod Olsztynem i Zielona Górą. Zastosowane w nich rozwiązania spełniają normy pod względem oszczędności energii, redukcji emisji CO2, efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Są to m.in. lampy LED-owe i solarne, kolektory słoneczne podgrzewające wodę użytkową, zbiorniki na deszczówkę. W halach zostały zamontowane urządzania grzewczo-wentylacyjne pozwalające na odzysk ciepła. Specjalne piece kondensacyjne to ekologiczne rozwiązania tego typu na rynku. Wszystkie terminale zostały zlokalizowane z dala od centrów miast. W ostatnich latach DB Schenker przeniósł pod miasta także swoje lokalizacje terminalowe w oddziale Kraków i Gdynia. W najbliższych latach firma planuje kolejne takie inwestycje.   Oddział Olsztyn   Nowy terminal olsztyńskiego oddziału DB Schenker zlokalizowany jest w Stawigudzie, przy ul. Jarzębinowej, przy trasie ekspresowej S51. Łączna powierzchnia działki to ponad 30 tys. m2, w tym powierzchnia terminalu stanowi blisko 3 tys. m2, a powierzchnia części biurowej i socjalnej dla pracowników i kierowców – 360 m2. Na placu przewidziano miejsca parkingowe dla samochodów ciężarowych.   Oddział Zielona Góra   Nowy terminal w Zielonej Górze zlokalizowany jest na obrzeżach miasta, kilkanaście kilometrów od centrum, w dzielnicy Stary Kisielin przy ul. Logistycznej, w pobliżu trasy ekspresowej S3, docelowo łączącej Świnoujście z Lubawką (zachodni korytarz tranzytowy północ-południe). Łączna powierzchnia działki z parkingiem dla samochodów ciężarowych to ponad 27 tys. m2. Powierzchnia terminalu to 2 tys. m2, część biurowa i socjalna dla pracowników i kierowców stanowi 370 m2. W przypadku zielonogórskiego oddziału DB Schenker wzrost powierzchni terminalu w stosunku do poprzedniego obiektu wynosi 100%.

Zielona siec DB SchenkerDB Schenker przeprowadza swoje terminale, lokując je z dala od centrów miast. W listopadzie 2016 r. ruszają dwa nowe, przyjazne środowisku obiekty – pod Olsztynem i Zieloną Górą.

 

Ergonomiczne terminale zlokalizowane w pobliżu dróg ekspresowych i autostrad stanową ważny element w krajowej i europejskiej sieci dystrybucyjnej DB Schenker. Wpływają na efektywność operacji logistycznych oraz bezpieczeństwo towarów.
Nowe centra logistyczne DB Schenker pozwolą na wzrost efektywności procesów, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa ludzi i przesyłek. Zmiana lokalizacji terminali z centrów miast na ich obrzeża wynika z strategii zrównoważonego rozwoju DB Schenker w zakresie celów ekonomicznych ale też środowiskowych.

 

Prezes Janusz Gorski„Działamy zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dbając o jakość rozwiązań oferowanych klientom, ciągle doskonalimy nasze procesy, koncentrujemy się na jeszcze lepszym, ekologicznym wykorzystaniu zasobów. Stanowi to kluczowy element kultury Lean, którą budujemy w naszej firmie.”  mówi Janusz Górski, CEO DB Schenker North & East Europe.

 

Najbardziej zielona sieć terminali cross-dockingowych w Polsce

 

W sieci DB Schenker funkcjonują już trzy ekologiczne terminale: obiekt pod Białymstokiem z certyfikatem BREEAM (British Research Establishment Environmental Assessment Method), oddany do użytku w 2014 roku oraz tegoroczne bliźniacze inwestycje pod Olsztynem i Zielona Górą. Zastosowane w nich rozwiązania spełniają normy pod względem oszczędności energii, redukcji emisji CO2, efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Są to m.in. lampy LED-owe i solarne, kolektory słoneczne podgrzewające wodę użytkową, zbiorniki na deszczówkę. W halach zostały zamontowane urządzania grzewczo-wentylacyjne pozwalające na odzysk ciepła. Specjalne piece kondensacyjne to ekologiczne rozwiązania tego typu na rynku. Wszystkie terminale zostały zlokalizowane z dala od centrów miast. W ostatnich latach DB Schenker przeniósł pod miasta także swoje lokalizacje terminalowe w oddziale Kraków i Gdynia. W najbliższych latach firma planuje kolejne takie inwestycje.

 

Oddział Olsztyn

 

Nowy terminal olsztyńskiego oddziału DB Schenker zlokalizowany jest w Stawigudzie, przy ul. Jarzębinowej, przy trasie ekspresowej S51. Łączna powierzchnia działki to ponad 30 tys. m2, w tym powierzchnia terminalu stanowi blisko 3 tys. m2, a powierzchnia części biurowej i socjalnej dla pracowników i kierowców – 360 m2. Na placu przewidziano miejsca parkingowe dla samochodów ciężarowych.

 

Oddział Zielona Góra

 

Nowy terminal w Zielonej Górze zlokalizowany jest na obrzeżach miasta, kilkanaście kilometrów od centrum, w dzielnicy Stary Kisielin przy ul. Logistycznej, w pobliżu trasy ekspresowej S3, docelowo łączącej Świnoujście z Lubawką (zachodni korytarz tranzytowy północ-południe). Łączna powierzchnia działki z parkingiem dla samochodów ciężarowych to ponad 27 tys. m2. Powierzchnia terminalu to 2 tys. m2, część biurowa i socjalna dla pracowników i kierowców stanowi 370 m2. W przypadku zielonogórskiego oddziału DB Schenker wzrost powierzchni terminalu w stosunku do poprzedniego obiektu wynosi 100%.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C