{modal href=”/images/stories/gls2_big.jpg”}{/modal}Gdy zakup produktu lub usługi zależy od podpisania umowy, a dostawca ma swoje biuro na drugim końcu Polski – GLS Poland oferuje nowe rozwiązanie – Ident-Service. Dzięki tej usłudze umowa może zostać podpisana przez wskazaną wcześniej osobę i odesłana do nadawcy.
Zasada jest prosta: przesyłka zostaje przekazana odbiorcy, jeśli tylko może on jednoznacznie potwierdzić swoją tożsamość – na przykład przy pomocy dowodu osobistego, paszportu czy prawa jazdy. Kurier sprawdza dane, posługując się formularzem, który udostępnia mu nadawca i prosi odbiorcę o złożenie podpisu na tym formularzu oraz w skanerze. Następnie odbiorca otrzymuje do podpisu dodatkowy dokument, który podpisany wraca do nadawcy.
W przypadku różnic – brak odbioru paczki
Doręczenie paczki może mieć miejsce tylko wtedy, kiedy dane odbiorcy nie różnią się od danych przekazanych przez nadawcę. – W przeciwnym razie kurier zabiera przesyłkę z powrotem do oddziału. Tam następuje kontakt z nadawcą, aby wyjaśnić dalszy tryb postępowania – mówi Klaus Conrad, Managing Director GLS Poland. Paczki “Ident-Service” nie są wydawane żadnej innej osobie niż ta wskazana przez klienta. Również alternatywna dostawa w punkcie Parcel Shop lub skorzystanie z możliwości pozostawienia paczki w innym miejscu są niedozwolone.
Usługa “Ident-Service” została pomyślnie przetestowana w Regionie Wschodnim GLS Poland, od połowy października dostępna jest ona w całej Polsce. – Usługa ta jest rozwiązaniem dla wszystkich kontaktów biznesowych prowadzonych na odległość, w których kupno produktu lub skorzystanie z usługi wymaga podpisania umowy – podsumowuje Klaus Conrad. – Z tego względu jest ona szczególnie interesująca na przykład dla banków, firm ubezpieczeniowych czy też branży telekomunikacyjnej.