Nowoczesny i ekologiczny magazyn w Chlebni

C

09-04-2018

Raben Logistics Polska nieustannie się rozwija, doskonaląc procedury oraz dbając o jak najwyższy standard obsługi klientów. Firma inwestuje w nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, jak również w hale magazynowe spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa i jakości. Dlatego właśnie, z myślą o klientach i pracownikach, została podjęta decyzja o wybudowaniu nowych magazynów w Chlebni i przeniesieniu tam oddziału z Grodziska Mazowieckiego.

Raben Logistics Polska nieustannie się rozwija, doskonaląc procedury oraz dbając o jak najwyższy standard obsługi klientów. Firma inwestuje w nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, jak również w hale magazynowe spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa i jakości. Dlatego właśnie, z myślą o klientach i pracownikach, została podjęta decyzja o wybudowaniu nowych magazynów w Chlebni i przeniesieniu tam oddziału z Grodziska Mazowieckiego.

Ze względu na rozwój naszych klientów, a co za tym idzie wzrost zarówno wolumenów jak i oczekiwań naszych usługobiorców, zdecydowaliśmy się na przeniesienie do większej i nowocześniejszej lokalizacji. Warto tu zaznaczyć, że na terenie gminy działamy już ponad 20 lat. Między innymi dzięki postawie Burmistrza i lokalnych władz, którzy zapewniają w Grodzisku Mazowieckim przyjazny biznesowi klimat inwestycyjny.– wyjaśnia Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polsk

Nowopowstały oddział w Chlebni to dwa odrębne obiekty magazynowe: tzw. magazyn niski przeładunkowy (cross-dock) o powierzchni ok. 8000 m², oraz magazyn wysokiego składu o powierzchni 34 000 m2, będący w stanie pomieścić ok 50 000 palet. Inwestycja została zrealizowana przez Panattoni Europe. Trzy szyte na miarę budynki, w tym jeden cross-dock o łącznej powierzchni ponad 42,5 tys. m kw. to najnowsza realizacja Panattoni Europe dla Raben Logistics Polska. Powstały one w ramach jednej z najbardziej strategicznych lokalizacjach – w Panattoni Park Grodzisk III. Kompleks zlokalizowany jest w pobliżu węzła Grodzisk Mazowiecki autostrady A2 oraz przy planowanej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego. Jest to kluczowe miejsce dla klientów koncentrujących się na logistycznej obsłudze zarówno rynku warszawskiego, jak i krajowego. Dlatego cieszę się, że mogliśmy zaproponować naszemu wieloletniemu klientowi tak dogodną lokalizację. – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe.

Codziennie obiekt jest w stanie obsłużyć ponad 4000 przesyłek i przyjąć, wyładować oraz załadować ok. 265 samochodów. Dodatkowo w nowej lokalizacji mieści się budynek biurowy o powierzchni użytkowej 2.600 m2 oraz parking wyposażony w 214 miejsc dla samochodów osobowych i 65 miejsc dla pojazdów ciężarowych. Łączne zatrudnienie w Chlebni to obecnie 315 osób w biurze i magazynie, oddział współpracuje z 60 przewoźnikami, którzy zatrudniają 279 kierowców. Zdecydowaliśmy się wybrać taką lokalizację nowego oddziału ze względu na strategiczne położenie i infrastrukturę dostosowaną do potrzeb inwestorów oraz przychylną politykę lokalnych władz. – wyjaśnia Janusz Anioł, Dyrektor Generalny Raben Logistics Polska, i dodaje – Nowa inwestycja stanowi ponad 40% powierzchni magazynowej Raben Logistics Polska w regionie mazowieckim. Był to też kolejny profesjonalny projekt realizowany z firmą Panattoni, która znając nasze potrzeby zawsze jest gotowa by na nie odpowiedzieć.

Chlebnia to nie tylko nowoczesny, ale także ekologiczny obiekt. Wykorzystano w nim rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, gazu i wody. Magazyny został wyposażony w oświetlenie typu LED, a zainstalowane w nich świetliki zapewniają stały dostęp do naturalnego światła dziennego, zastosowano w nich także służące ogrzewaniu nowoczesne promienniki gazowe. Z kolei biurowiec posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. W obiekcie zapewniamy także odpowiednią ilość hydrantów, odpowiadającą rozkładowi regałów. Pozwala to zwiększyć poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego. O tym, że bezpieczeństwo jest ważne dla firmy, świadczy także sygnalizacja świetlna przy wszystkich dokach – rampach załadowczych. Informuje ona zarówno o tym, która rampa jest dostępna, ale także kiedy kierowca może bezpiecznie odjechać spod rampy po skończonym załadunku.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C