Nowości od Hörmann na targach BAU 2017

C

01-02-2017

Nowe urządzenia techniki przeładunku, udoskonalone technicznie i wizualnie bramy przemysłowe, a także nowe napędy i wiele innych zmodernizowanych rozwiązań dla przemysłu i logistyki – zaprezentowała firma Hörmann na targach BAU 2017, które w styczniu odbyły się w Monachium. Na stoisku o powierzchni 1400 m² pokazano też przeciwpożarowe bramy i drzwi.    Nowe napędy, nowe piloty   Przeciwpożarowa brama przesuwna pokazana została w wersji z nowym napędem ITO 400. Napęd ten umożliwia otwieranie i zamykanie bram o wysokości nawet do 9 metrów i wadze do 2,5 tony. Na stoisku przekonać się można było jak lekko otwierają i zamykają się tak olbrzymie bramy wyposażone w nowy napęd. Duża przesuwna brama przeciwpożarowa zaprezentowana została też w wersji ze stali nierdzewnej.    Hörmann pokazał również nową wersję niedrogiego napędu do bram segmentowych – WA 300 S4. To napęd o szerszym niż dotąd zastosowaniu, przewidziany do różnego rodzaju prowadzeń oraz maksymalnej szerokości i wysokości 6 oraz 4,5 metra. Nie wymaga on fotokomórek ani kraty świetlnej, gdyż czujnik siły wbudowany jest na wale.   Na stoisku niemieckiego producenta zobaczyć też można było przemysłową bramę segmentową bez sprężyn - z napędem osiowym. To rozwiązanie zaprojektowane zostało z myślą o myjniach samochodowych, zakładach chemicznych i tych wszystkich miejscach, w których istnieje ryzyko korozji sprężyn.   Firma pokazała też nowe piloty, w tym specjalne piloty dla centrów logistycznych i przemysłowych, umożliwiające dyspozytorom jednoczesne otwieranie i zamykanie nawet 15 bram.   Bramy rolowane i szybkorolowane   Wśród nowości na monachijskiej ekspozycji Hörmanna uwagę zwracało kilka typów bram szybkorolowanych m. in. bramy z aluminiową obudową oraz bramy z dwoma pasami przezroczystego przeszklenia, które można zamontować w bramach o wysokości minimum 3 metrów. Producent zaprezentował też ciekawostkę: bramę, w której pasy z tworzywa sztucznego zostały zadrukowane. To nowa propozycja dla firm, które na płaszczu takiej bramy chciałyby umieścić reklamę. Wśród targowych propozycji zobaczyć też można było zmodernizowane bramy i kraty rolowane.   Segmentowe bramy przemysłowe   Segmentowe bramy przemysłowe pokazane zostały wraz z drzwiami bocznymi, które odtąd producent oferować będzie z wyposażeniem przeciwwłamaniowym w klasie RC 2. Zobaczyć też można było bramy z wbudowanymi drzwiami z prawdziwego szkła.   Duże zainteresowanie budziła bardzo elegancka, przeszklona na całej powierzchni, zbudowana z aluminiowych profili, brama Vitraplan, którą zaprezentowano w udoskonalonej wersji – z zakończeniami segmentów w kolorze bramy, a także brama segmentowa z podwójną kratą świetlną.    Specjalne rozwiązanie dla spedycji paczek    W dobie handlu internetowego przyszłością są centra logistyczne, w których taśmociągi z paczkami sterowane są komputerowo, a przesyłki dostarczane wprost np. do paczkomatu. Na stoisku firmy Hörmann obejrzeć można było film o tym, jak działają nowoczesne centra logistyczne. Pokazano też nowe zaprojektowane przez firmę Hörmann rozwiązanie usprawniające spedycję paczek. To specjalne doki z nowym uszczelnieniem BBS o wymiarach zbliżonych do samochodu dostawczego. Podczas załadunku samochód szczelnie okala poduszka uszczelnienia, a paczki z taśmociągu trafiają wprost do sprintera.   Niemiecki producent zaprezentował też zintegrowane sterowanie bramą i rampą. Na jego stoisku przekonać się również można było jak działa nowy odbojnik oraz blokada zabezpieczająca przed zbyt szybkim odjazdem samochodu z doku przeładunkowego.  

Fot. 3Nowe urządzenia techniki przeładunku, udoskonalone technicznie i wizualnie bramy przemysłowe, a także nowe napędy i wiele innych zmodernizowanych rozwiązań dla przemysłu i logistyki – zaprezentowała firma Hörmann na targach BAU 2017, które w styczniu odbyły się w Monachium. Na stoisku o powierzchni 1400 m² pokazano też przeciwpożarowe bramy i drzwi.

 

 Nowe napędy, nowe piloty

 

Przeciwpożarowa brama przesuwna pokazana została w wersji z nowym napędem ITO 400. Napęd ten umożliwia otwieranie i zamykanie bram o wysokości nawet do 9 metrów i wadze do 2,5 tony. Na stoisku przekonać się można było jak lekko otwierają i zamykają się tak olbrzymie bramy wyposażone w nowy napęd. Duża przesuwna brama przeciwpożarowa zaprezentowana została też w wersji ze stali nierdzewnej. 

 

Hörmann pokazał również nową wersję niedrogiego napędu do bram segmentowych – WA 300 S4. To napęd o szerszym niż dotąd zastosowaniu, przewidziany do różnego rodzaju prowadzeń oraz maksymalnej szerokości i wysokości 6 oraz 4,5 metra. Nie wymaga on fotokomórek ani kraty świetlnej, gdyż czujnik siły wbudowany jest na wale.

 

Na stoisku niemieckiego producenta zobaczyć też można było przemysłową bramę segmentową bez sprężyn – z napędem osiowym. To rozwiązanie zaprojektowane zostało z myślą o myjniach samochodowych, zakładach chemicznych i tych wszystkich miejscach, w których istnieje ryzyko korozji sprężyn.

 

Firma pokazała też nowe piloty, w tym specjalne piloty dla centrów logistycznych i przemysłowych, umożliwiające dyspozytorom jednoczesne otwieranie i zamykanie nawet 15 bram.

 

Bramy rolowane i szybkorolowane

 

Wśród nowości na monachijskiej ekspozycji Hörmanna uwagę zwracało kilka typów bram szybkorolowanych m. in. bramy z aluminiową obudową oraz bramy z dwoma pasami przezroczystego przeszklenia, które można zamontować w bramach o wysokości minimum 3 metrów. Producent zaprezentował też ciekawostkę: bramę, w której pasy z tworzywa sztucznego zostały zadrukowane. To nowa propozycja dla firm, które na płaszczu takiej bramy chciałyby umieścić reklamę. Wśród targowych propozycji zobaczyć też można było zmodernizowane bramy i kraty rolowane.

 

Segmentowe bramy przemysłowe

 

Segmentowe bramy przemysłowe pokazane zostały wraz z drzwiami bocznymi, które odtąd producent oferować będzie z wyposażeniem przeciwwłamaniowym w klasie RC 2. Zobaczyć też można było bramy z wbudowanymi drzwiami z prawdziwego szkła.

 

Duże zainteresowanie budziła bardzo elegancka, przeszklona na całej powierzchni, zbudowana z aluminiowych profili, brama Vitraplan, którą zaprezentowano w udoskonalonej wersji – z zakończeniami segmentów w kolorze bramy, a także brama segmentowa z podwójną kratą świetlną. 

 

Specjalne rozwiązanie dla spedycji paczek 

 

W dobie handlu internetowego przyszłością są centra logistyczne, w których taśmociągi z paczkami sterowane są komputerowo, a przesyłki dostarczane wprost np. do paczkomatu. Na stoisku firmy Hörmann obejrzeć można było film o tym, jak działają nowoczesne centra logistyczne. Pokazano też nowe zaprojektowane przez firmę Hörmann rozwiązanie usprawniające spedycję paczek. To specjalne doki z nowym uszczelnieniem BBS o wymiarach zbliżonych do samochodu dostawczego. Podczas załadunku samochód szczelnie okala poduszka uszczelnienia, a paczki z taśmociągu trafiają wprost do sprintera.

 

Niemiecki producent zaprezentował też zintegrowane sterowanie bramą i rampą. Na jego stoisku przekonać się również można było jak działa nowy odbojnik oraz blokada zabezpieczająca przed zbyt szybkim odjazdem samochodu z doku przeładunkowego.

 

Fot. 1Fot. 3Fot. 4Fot. 6

Fot. 2Fot. 5Fot. 7Fot. 8

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C