Nowy dworzec towarowy w Wiedniu

C

08-12-2016

Na południowych obrzeżach austriackiej stolicy w Inzersdorf otwarto nowe, multifunkcyjne centrum towarowe Wiedeń Południe, czyli nowy dworzec główny dla transportu towarowego.   Centrum towarowe Wiedeń Południe (Wien Süd) zostało oficjalnie otwarte 5 grudnia 2016 r. po trzyletnim okresie budowy. Dzięki swojemu centralnemu położeniu na splocie trzech korytarzy komunikacyjnych odgrywa znaczącą międzynarodową rolę w imporcie i eksporcie towarów. Budowa centrum miała w sposób odpowiedzialny i ekologiczny przenieść ruch towarowy z autostrad na szyny. Udział transportu kolejowego w transporcie towarów wynosi obecnie w Austrii ponad 30 %. Tym samym Austriackie Koleje (ÖBB) są wśród liderów w skali całej Unii Europejskiej. Następnym krokiem i celem polityczno-transportowym jest osiągnięcie poziomu 40 %.Na powierzchni 55 ha, co odpowiada wielkości 77 boisk piłkarskich, powstał nowoczesny obiekt do przeładunku towarów. Nowe centrum przystosowane jest do obsługi transportu mieszanego, kołowego i szynowego. Nowy główny dworzec towarowy leży w południowej części Wiednia Inzersdorf, pomiędzy Pottendorfer Eisenbahnlinie, a Außenring Schnellstraße S1. Jest ważnym punktem łączącym transport towarów w stronę Morza Północnego ale też Morza Czarnego, a ofertę uzupełnia połączeniami kolejowymi z dużymi ośrodkami portowymi na Adriatyku. Tym samym wiedeński dworzec pełni funkcję platformy transportowej do i z Europy Południowej i Wschodniej.      Otwarcie centrum towarowego Wien Süd wzmacnia pozycję Wiednia jako atrakcyjnej lokalizacji gospodarczej. Zoptymalizowanie czasu dojazdu, zwiększenie tempa przeładunku towarów to nie jedyne atuty. Kolejną korzyścią nowego centrum jest odciążenie ruchu kolejowego w centrum miasta oraz ograniczenie w Wiedniu ruchu ciężarówek.   Austriackie Ministerstwo Transportu oraz Austriackie Koleje (ÖBB) zainwestowały w  budowę nowoczesnego centrum 246 mln EUR. Aby zapewnić start obiektu bez zakłóceń testowano go już od dwóch miesięcy.  

Fot. 3 Fotocredit Geoconsult Wien ZT GmbH VRVisNa południowych obrzeżach austriackiej stolicy w Inzersdorf otwarto nowe, multifunkcyjne centrum towarowe Wiedeń Południe, czyli nowy dworzec główny dla transportu towarowego.

 

Centrum towarowe Wiedeń Południe (Wien Süd) zostało oficjalnie otwarte 5 grudnia 2016 r. po trzyletnim okresie budowy. Dzięki swojemu centralnemu położeniu na splocie trzech korytarzy komunikacyjnych odgrywa znaczącą międzynarodową rolę w imporcie i eksporcie towarów. Budowa centrum miała w sposób odpowiedzialny i ekologiczny przenieść ruch towarowy z autostrad na szyny. Udział transportu kolejowego w transporcie towarów wynosi obecnie w Austrii ponad 30 %. Tym samym Austriackie Koleje (ÖBB) są wśród liderów w skali całej Unii Europejskiej. Następnym krokiem i celem polityczno-transportowym jest osiągnięcie poziomu 40 %.
Na powierzchni 55 ha, co odpowiada wielkości 77 boisk piłkarskich, powstał nowoczesny obiekt do przeładunku towarów. Nowe centrum przystosowane jest do obsługi transportu mieszanego, kołowego i szynowego. Nowy główny dworzec towarowy leży w południowej części Wiednia Inzersdorf, pomiędzy Pottendorfer Eisenbahnlinie, a Außenring Schnellstraße S1. Jest ważnym punktem łączącym transport towarów w stronę Morza Północnego ale też Morza Czarnego, a ofertę uzupełnia połączeniami kolejowymi z dużymi ośrodkami portowymi na Adriatyku. Tym samym wiedeński dworzec pełni funkcję platformy transportowej do i z Europy Południowej i Wschodniej. 

 

Fot 1. Gueterzentrum Wien Sued Terminalbereich c OEBB Robert Deopito

 

Otwarcie centrum towarowego Wien Süd wzmacnia pozycję Wiednia jako atrakcyjnej lokalizacji gospodarczej. Zoptymalizowanie czasu dojazdu, zwiększenie tempa przeładunku towarów to nie jedyne atuty. Kolejną korzyścią nowego centrum jest odciążenie ruchu kolejowego w centrum miasta oraz ograniczenie w Wiedniu ruchu ciężarówek.

 

Austriackie Ministerstwo Transportu oraz Austriackie Koleje (ÖBB) zainwestowały w  budowę nowoczesnego centrum 246 mln EUR. Aby zapewnić start obiektu bez zakłóceń testowano go już od dwóch miesięcy.

 

Fot. 2 OEBB GZWS Eroeffnung Container c OEBB Dumforths

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C