Nowy samolot dla klientów z Polski północnej

C

15-10-2012

  DHL Express zmienił samolot transportujący międzynarodowe przesyłki lotnicze klientów z regionu północnej Polski. Wcześniejszy samolot został zastąpiony przez ATP Freighter, o dużo większej ładowności i lepszych parametrach technicznych. Samolot tego typu obsługuje połączenie pomiędzy sortownią przesyłek lotniczych w Gdańsku, zlokalizowaną przy lotnisku im. Lecha Wałęsy, a jednym z trzech globalnych centrów przeładunkowych firmy w Lipsku.       Zmiana samolotu to konkretne korzyści dla firmy i dla klientów. Przede wszystkim - większa ładowność. ATP ma powiększoną kabiną ładunkową i 7 ton ładowności netto, czyli o blisko 60% więcej niż jego poprzednik. Ten model ma II kategorię lądowania, czyli potrzebuje tylko 300 m widoczności, aby wylądować, co pozwala na lądowanie również w złych warunków pogodowych, np. mgły, w rejonie Gdańska.   Transportowiec jest bardziej ekonomiczny w użytkowaniu, zużywa mniejszą ilość paliwa i osiąga większą prędkość niż poprzednik, co oznacza, że pokonuje trasę Lipsk - Gdańsk - Lipsk w krótszym czasie.   ATP ma udogodnienia ułatwiające codzienną obsługę. Należą do nich przesuwane na bok drzwi załadunkowe (zamiast jak w innych modelach samolotów, otwierane do góry), dzięki czemu mogą być otwierane nawet w czasie silnego wiatru. Jest zaawansowanym turbośmigłowcem, co zmniejsza prawdopodobieństwo takich zdarzeń jak wpadnięcie ptaka do silnika samolotu.

 

dhlatp1DHL Express zmienił samolot transportujący międzynarodowe przesyłki lotnicze klientów z regionu północnej Polski. Wcześniejszy samolot został zastąpiony przez ATP Freighter, o dużo większej ładowności i lepszych parametrach technicznych. Samolot tego typu obsługuje połączenie pomiędzy sortownią przesyłek lotniczych w Gdańsku, zlokalizowaną przy lotnisku im. Lecha Wałęsy, a jednym z trzech globalnych centrów przeładunkowych firmy w Lipsku.

 

 

 

Zmiana samolotu to konkretne korzyści dla firmy i dla klientów. Przede wszystkim – większa ładowność. ATP ma powiększoną kabiną ładunkową i 7 ton ładowności netto, czyli o blisko 60% więcej niż jego poprzednik. Ten model ma II kategorię lądowania, czyli potrzebuje tylko 300 m widoczności, aby wylądować, co pozwala na lądowanie również w złych warunków pogodowych, np. mgły, w rejonie Gdańska.

 

Transportowiec jest bardziej ekonomiczny w użytkowaniu, zużywa mniejszą ilość paliwa i osiąga większą prędkość niż poprzednik, co oznacza, że pokonuje trasę Lipsk – Gdańsk – Lipsk w krótszym czasie.

 

ATP ma udogodnienia ułatwiające codzienną obsługę. Należą do nich przesuwane na bok drzwi załadunkowe (zamiast jak w innych modelach samolotów, otwierane do góry), dzięki czemu mogą być otwierane nawet w czasie silnego wiatru. Jest zaawansowanym turbośmigłowcem, co zmniejsza prawdopodobieństwo takich zdarzeń jak wpadnięcie ptaka do silnika samolotu.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C