{modal href=”/images/stories/dhl express_dlit1_big.jpg”}
{/modal}
DHL Express (Poland), przedstawiciel rynku krajowych i międzynarodowych przesyłek ekspresowych, wprowadził nowy system do zarządzania krajową flotą transportu liniowego – DLIT (Domestic Linehaul Integrated Tool). Dzięki zastosowanym rozwiązaniom jest to zarówno funkcjonalne narzędzie do obsługi transportów liniowych jak i potężna baza danych oraz wymiany informacji. Pozwala na pełną kontrolę procesu transportowego, upraszcza i optymalizuje procesy oraz usprawnia pracę działów operacyjnych.
W ramach krajowej sieci logistycznej DHL Express każdego dnia realizowanych jest blisko 800 połączeń transportu liniowego (transporty liniowe – przewóz przesyłek klientów DHL Express pomiędzy 43 terminalami a 4 sortowniami). Do zarządzania tak dużym potencjałem specjaliści z DHL Express przygotowali zintegrowaną platformę informatyczną do obsługi transportów liniowych DLIT. Składa się ona z pięciu powiązanych modułów oraz ponad dziesięciu poziomów uprawnień dla użytkowników. Zastosowane rozwiązania informatyczne zapewniają przejrzystość i elastyczność systemu.
– Integracja wielu narzędzi w ramach jednej platformy w znaczący sposób optymalizuje proces zarządzania i zwiększa jego efektywność. Samo wprowadzenie DLIT poprzedziła 3 etapowa faza testów, co pozwoliło na przygotowanie narzędzia w pełni odpowiadającego naszym oczekiwaniom. Co ważne, zastosowane rozwiązania pozwalają na wprowadzanie nowych technologii i bieżące dostosowywanie systemu do zmieniających się potrzeb – powiedział Waldemar Mudryk, Kierownik ds. Kontroli Sieci DHL Express (Poland), odpowiadający za wdrożenie DLIT.
Najważniejsze korzyści DLIT (Domestic Linehaul Integrated Tool) to:
- Zarządzanie bazami przewoźników i środków transportu – spójność i bieżąca aktualizacja danych.
- Kontrola, obsługa i śledzenie ruchu samochodów w trasie (tracking TL). Funkcja jest możliwa dzięki bezpośredniej wymianie danych z systemem GPS.
- Możliwość szybkiej reakcji w sytuacjach specjalnych, np. awaria samochodu. Jest to możliwe dzięki bieżącej wymianie informacji na platformie pomiędzy działami transportu i wsparcia operacyjnego.
- Usprawnienie procesu identyfikacji przesyłek w czasie transportu. Dzięki połączeniu DLIT z innymi aplikacjami można dokładnie wskazać, w którym samochodzie i gdzie w naczepie znajduje się konkretna przesyłka.
- Automatyczne przygotowywanie i wydruk kart drogowych dla kierowców realizujących trasę dla DHL.
- Przygotowywanie raportów dostosowanych do potrzeb różnych działów.
– Wdrożenie DLIT jest kolejnym etapem automatyzacji i centralizacji procesów obsługi klienta DHL. Dzięki temu klienci mają pewność, że na każdym etapie transportu ich przesyłki pozostają pod pełną kontrolą. Jest to istotne na przykład w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji i konieczności podjęcia działań zapobiegających bądź rozwiązujących zaistniały problem, tak, aby na czas dostarczyć przesyłki – powiedział Rafał Szumski, Dyrektor ds. Wsparcia Operacyjnego DHL Express (Poland).
DLIT jest autorskim projektem zespołu specjalistów DHL Express zrealizowanym przy udziale zewnętrznej firmy informatycznej. W grupie projektowej uczestniczyli przedstawiciele działów Operacji (Kontrola i Planowanie Sieci, sortownie i terminale), Transportu, IT, Księgowości i Analiz.
– Dziękuję wszystkim uczestnikom grupy projektowej. DLIT jest wynikiem ich doświadczenia, zaangażowania, znajomości potrzeb klientów i zasad wewnętrznego funkcjonowania sieci. Powstało nowoczesne i funkcjonalne narzędzie do zarządzania, upraszczające codzienną pracę – podsumowuje Rafał Szumski. – Naszym celem jest zapewnienie klientom serwisu na najwyższym poziomie. Zawsze najlepszą inspiracją są oczekiwania i potrzeby klientów. Odpowiadając na nie, rozwijamy sieć logistyczną i wprowadzamy kolejne rozwiązania.