{modal href=”/images/stories/conti2_big.jpg”}{/modal}Od 1 lutego 2011 roku Continental podnosi w Europie ceny opon do pojazdów użytkowych o 7%. Współpracujący z branżą motoryzacyjną na całym świecie producent opon reaguje w ten sposób na stale rosnące ceny kauczuku naturalnego, które w ostatnich dniach osiągnęły rekordowy poziom.
Sytuacja ta dotyczy głównie pojazdów użytkowych, których opony zawierają znacznie więcej naturalnego kauczuku niż opony przeznaczone do samochodów osobowych.
W takim kontekście należy patrzeć na 7-procentową podwyżkę na rynku europejskim cen opon wszystkich marek należących do koncernu, a przeznaczonych do pojazdów użytkowych.
– Ze względu na zmiany cen naturalnego kauczuku nie mamy innego wyjścia – mówi Herbert Mensching, odpowiedzialny za marketing i dystrybucję w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. – Dynamika i tempo wzrostu cen są takie, że nasze podwyżki i tak nie rekompensują od pewnego czasu rzeczywistego wzrostu kosztów. Bierzemy jednak pod uwagę fakt, że w przypadku wprowadzenia koniecznych podwyżek nasi klienci w sieci handlowej mieliby ograniczone możliwości utrzymania sprzedaży na odpowiednim poziomie, zaś konsumentom trudno byłoby je zaakceptować.