Continental aktywnie rozwija dział opon specjalistycznych (CST) i rozbudowuje ofertę opon o bardzo wąskiej specjalizacji przeznaczonych do profesjonalnych maszyn wykorzystywanych w różnych sektorach przemysłu. Z myślą o potrzebach operatorów pojazdów. pracujących w portach morskich i lotniczych, stworzono ofertę specjalistycznych opon do wozów bramowych, wózków podnoszących do manipulacji kontenerami, ciągników i przyczep terminalowych oraz do ciężkich wózków widłowych.
Opony do wózków służących do przewozu kontenerów
Seria ContainerMaster oraz DockMaster to opony, które mogą być montowane na wózkach podnoszących do manipulacji kontenerami, manipulatorach pustych kontenerów, a także ciężkich wózkach widłowych. Producent zapewnia, że ContainerMaster doskonale sprawdzi się w przypadku częstego manewrowania pojazdu w miejscu przy ogromnych obciążeniach. Z kolei opona DockMaster z gładkim wzorem bieżnika dedykowana jest do szczególnie ekstremalnych zadań. Oba modele charakteryzują wytrzymałe ściany boczne zapewniające ochronę przed uszkodzeniami oraz dobra trakcja. Ponadto zastosowanie tych opon opon ogranicza nie tylko zużycie paliwa, ale także tzw. efekt szczypania się opon występujący w przypadku zamontowania na pojeździe opon bliźniaczych.
Opony do wozideł podsiębiernych
Dla pojazdów podsiębiernych zostały zaprojektowane opony StraddleMaster, które mają za zadanie dawać nie tylko większe bezpieczeństwo, ale również lepszą obsługę i niższe koszty eksploatacji. Continental zapewnia, że charakteryzuje je stabilność, niskie opory toczenia oraz bardzo dobre parametry hamowania. Według producenta opony StraddleMaster mają umożliwiać skrócenie drogi hamowania nawet o 30 proc.
Opony do suwnic oraz samojezdnych żurawi portowych
Suwnice bramowe często wykonują obroty w miejscu pod obciążeniem, co powoduje wystąpienie ogromnych naprężeń w oponach i prowadzi do powstawania przetarć i innych uszkodzeń. Aby ograniczyć to do minimum, Continental opracował oponę CraneMaster, zaprojektowaną w celu poprawy parametrów eksploatacyjnych i trwałości przy bardzo dużych obciążeniach.
Opony do ciągników terminalowych
Gama opon TractorMaster została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań związanych z użytkowaniem ciągników do przewozu materiałów w terminalach portowych i na placach przeładunkowych. Opony cechuje wyjątkowo głęboki bieżnik, który gwarantuje nie tylko wytrzymałość opony, ale także lepszą stabilność. Zmieniona geometria rowków zapobiega chwytaniu kamieni, a mocna konstrukcja zapewnia większą nośność, dzięki czemu pojazd z łatwością przeniesie ciężkie ładunki. Ponadto poprzeczne żebrowanie umożliwia oponie pracę nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych, zapewniając jednocześnie dobrą trakcję. Ponadto opony TractorMaster zostały wyposażone w opatentowany przez Continental wzrokowy wskaźnik zbieżności (VAI), którego zadaniem jest wskazywanie nieprawidłowej zbieżności kół i niewłaściwego ustawienia zawieszenia bez konieczności prowadzenia skomplikowanych pomiarów elektronicznych.
Opony do naczep terminalowych na każdy rodzaj nawierzchni
Opony TerminalMaster to z kolei produkt uniwersalny który według producenta został zaprojektowany tak, aby zapewnić możliwość pokonywania długich dystansów, a przy tym niskie opory toczenia oraz doskonałą przyczepność i trakcję. Model ten dobrze sprawdza się w przewozie ciężkich ładunków w terminalach lotniczych.
Opony do zadań ekstremalnych
ContiRV20 to masywna opona radialna o zamkniętej krawędzi przeznaczona do użytkowania w najtrudniejszych warunkach. Jest dobrym rozwiązaniem w przypadku ciągników, przyczep i wózków widłowych użytkowanych w portach, gdzie występują nierówne nawierzchnie. Produkt ma za zadanie zapewnić maksymalną sprawność przenoszenia siły napędowej, przy jednocześnie bardzo dobrej przyczepności nawet na mokrych nawierzchniach.
Gama ContiRT20 to opony przeznaczone do wózków widłowych, które posiadają otwarte krawędzie bieżnika, usztywnione ściany boczne oraz bieżniki o zwiększonej głębokości, dzięki czemu zapewniają nie tylko dobrą przyczepność nawet na mokrej nawierzchni, ale także są wyjątkowo odporne na uszkodzenia.
Ponadto Continental opracował serię pełnych opon Trailer niewymagających pompowania, specjalnie z myślą o zastosowaniu w warunkach o bardzo wysokim ryzyku uderzenia i uszkodzenia.
Dział opon specjalistycznych Continental oferuje również system monitorowania ciśnienia w oponach pneumatycznych – ContiPressureCheck. Ułatwia on wydajne zarządzanie flotami pojazdów w portach morskich i lotniczych poprzez bieżącą kontrolę poziomu ciśnienia oraz temperatury za pomocą czujników montowanych we wnętrzu opony. Stała kontrola przyczynia się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowcy, jak również do ograniczenia kosztów operacyjnych floty.