{modal href=”/images/stories/orlen_big.jpg”}
{/modal}
Firma Benson Consultants zakończyła wdrożenie systemu do zarządzania i optymalizacji łańcucha dostaw SkyLogic w Orlen PetroCentrum. Spółka jest regionalnym Operatorem Rynku PKN ORLEN S.A. w zakresie hurtowej sprzedaży paliw płynnych. Orlen PetroCentrum poprzez centralę oraz cztery terenowe biura obsługuje kilka tysięcy odbiorców instytucjonalnych i indywidualnych na terenie całego kraju.
W zakres projektu weszły zadania polegające na dostosowaniu programu SkyLogic do procesów logistycznych w Orlen PetroCentrum w dziedzinie optymalizacji dystrybucji paliwa w samochodach wielokomorowych, centralizacja planowania jak również komunikacja z innymi systemami informatycznymi (SAP oraz SAMER?Net). Proces wdrożenia systemu SkyLogic firmy Benson Consultants przebiegał dwuetapowo. W pierwszej fazie dokonano implementacji aplikacji w centrali, a następnie na bazie uzyskanych doświadczeń rozwiązanie wdrożono w czterech terenowych biurach operatora logistycznego. Firma Benson Consultants w trakcie realizacji prac wykorzystała metodykę SCRUM do prowadzenia projektu, dzięki czemu możliwe było elastyczne reagowanie na potrzeby klienta jak również oddawanie poszczególne elementy systemu w krótkich iteracjach.
Celem projektu było sprostanie wymogom dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa jak i dążenie do osiągnięcia wyższych standardów obsługi klienta. W rezultacie cały proces logistyczny od przyjęcia zlecenia od klienta do wydania towaru przez zautomatyzowany system nalewu przebiega w sposób automatyczny. Implementacja systemu SkyLogic pozwoliła na poprawę i usystematyzowanie wewnętrznej organizacji pracy, optymalizację dystrybucji oraz usprawnienie współpracy z innymi systemami grupy Orlen.