C.H. Robinson oficjalnie uruchomił C.H. Robinson Labs – inkubator innowacji, w którym będą tworzone, testowane i skalowane nowatorskie koncepcje w zakresie logistyki i łańcucha dostaw, na podstawie których powstaną rozwiązania dla klientów i przewoźników firmy. Do zarządzania inkubatorem, zwanym nieformalnie Robinson Labs, został wyznaczony Tim Gagnon, wiceprezes C.H. Robinson ds. analityki i data science, który pokieruje wyspecjalizowanymi zespołami analityków danych w Minneapolis, Chicago, Dolinie Krzemowej i Warszawie.
Za pośrednictwem Robinson Labs eksperci logistyczni, zespoły ds. innowacji i analitycy danych firmy – we współpracy z klientami i przewoźnikami – opracowują spersonalizowane rozwiązania spedycyjne z wykorzystaniem wiodącej technologii zbudowanej przez ekspertów zarządzaniem łańcuchami dostaw dla ekspertów w tej branży. Robinson Labs działa ściśle z zespołem technologicznym C.H. Robinson złożonym z ponad tysiąca analityków danych, inżynierów i programistów. Po wypróbowaniu danego rozwiązania zespoły wspólnie wykorzystują je w obrębie firmy na dużą skalę na potrzeby 124 000 klientów i 76 000 przewoźników kontraktowych.
– Nasi klienci i przewoźnicy wypatrują rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję konkurencyjną i zwiększą ich wydajność – powiedział Prezydent i CEO C.H. Robinson Bob Biesterfeld. – Dlatego zawsze stawialiśmy przede wszystkim na współpracę przy rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów logistycznych naszych klientów. Inkubator Robinson Labs dowodzi naszego zaangażowania, wskazując jeszcze więcej możliwości zastosowania naszej technologii i najobszerniejszych zbiorów danych w branży do tworzenia rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty transportowe, uprościć procesy i zapewnić jeszcze większą niezawodność i widoczność.
– Zgodnie z duchem innowacyjności w inkubatorze Robinson Labs będą powstawać nowatorskie rozwiązania, które przyczynią się do dalszego rozwoju branży logistycznej. Razem z całym zespołem aktywnie współpracujemy z klientami przy rozwiązywaniu ich problemów w łańcuchu dostaw, a zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystujemy później z korzyścią dla wszystkich naszych klientów i przewoźników – dodał Tim Gagnon.
Inkubator Robinson Labs to jedna z inicjatyw w ramach wartych 1 mld dolarów inwestycji technologicznych firmy. Już teraz – stawiając klientów na pierwszym miejscu zgodnie z misją C.H. Robinson – inkubator oferuje nową łączność cyfrową i zaawansowane narzędzia analityczne, które usprawniają spedycję zarówno z perspektywy klienta, jak i przewoźnika.
Łączność cyfrowa
Robinson Labs tworzy sprawne narzędzia do zarządzania transportem i udostępnia je za pośrednictwem najlepszych systemów zarządzania transportem (TMS) i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Począwszy od oprogramowania do ERP i zarządzania transportem Oracle, firma C.H. Robinson ułatwia klientom wybór lokalizacji i sposobu zakupu za jej pośrednictwem. Spedytorzy mogą m.in. z poziomu własnego systemu połączyć się z platformą C.H. Robinson, aby uzyskać dostęp do aktualnych cen rynkowych, prowadzić przetargi przewozów towaru czy na bieżąco śledzić przesyłkę. C.H. Robinson umożliwia bezproblemową integrację systemu Navisphere, czołowego globalnego systemu zarządzania transportem multimodalnym, z dowolnym systemem preferowanym przez klienta.
– Integrując możliwości naszego systemu Navisphere z wiodącymi technologiami, takimi jak Oracle Netsuite i Transportation Management, pomagamy klientom zwiększyć produktywność i obniżyć koszty – powiedział Gagnon.
Sprawdzone, proste i inteligentne narzędzia analityczne
Za pośrednictwem Robinson Labs firma rozwija swoje oprogramowanie do analityki biznesowej – Navisphere Insight – stanowiące część jej systemu zarządzania transportem Navisphere. Bez konieczności osobnego logowania klienci mogą uzyskać dostęp do Navisphere Insight, otrzymując najważniejsze, praktyczne informacje, które usprawnią proces transportu. Korzystając z milionów punktów danych, analityki prognostycznej i tworzonej przewagi informacyjnej, Robinson Labs podpowiada klientom, jak zwiększyć oszczędności, niezawodność i widoczność. Na przykład narzędzie analizy porównawczej Robinson Labs pozwala spedytorom obniżyć koszty poprzez zmianę czasu realizacji i wielkości woulumenów oraz zoptymalizować czas postoju i zapewnić terminowość dostawy.
Firma C.H. Robinson stosuje zwinne metody wdrażania wspomnianych zaawansowanych narzędzi analityki prognostycznej i w przyszłości zamierza wprowadzić na rynek kolejne nowe funkcje w systemie Navisphere Insight. Wśród nich mają się znaleźć dodatkowe narzędzia do spedycji globalnej oraz zalecenia dotyczące ograniczenia śladu węglowego.
W fazie pilotażowej programu Navisphere Insight uczestniczyły największe firmy takie jak L’Oréal i Target, dzieląc się cennymi uwagami, dzięki którym zostaną uwzględnione potrzeby klientów.
– Współpraca z zespołem C.H. Robinson pomogła nam rozwiązać największe problemy w naszym łańcuchu dostaw. Platforma Insight Analytics i rozwiązania Data Science dostarczyły praktycznych informacji i wsparły działania, które przynoszą firmie L’Oréal znaczące oszczędności – powiedział Adam Hall, wiceprezes L’Oréal ds. transportu. – W warunkach rosnącej złożoności łańcucha dostaw dzięki współpracy z partnerem takim jak C.H. Robinson możemy być spokojni, że nasze produkty dotrą do klientów sprawnie i na czas.