Panattoni kończy 15 lat. Od 2005 r. firma oddała do użytku ponad 10 mln m kw. powierzchni. Jest obecna w strategicznych dla logistyki i przemysłu krajach – Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie zyskuje miano najbardziej aktywnego dewelopera, w Czechach i na Słowacji, a teraz także w Holandii, Hiszpanii i Portugalii.
Precyzja, innowacja, szybkość, elastyczność, wizja, uczciwość, terminowość. Pod tymi hasłami Panattoni świętuje 15 lat obecności na rynku. Firma jest europejską filią Panattoni Development Company, jednego z największych deweloperów powierzchni przemysłowych na świecie. W Europie rozpoczęła działalność w 2005 roku, uruchamiając biuro w Warszawie. Na jego czele stanął Robert Dobrzycki, obecnie dyrektor generalny Panattoni:
– Przez ten czas staliśmy się numerem 1 wśród deweloperów powierzchni przemysłowych, dostarczając na rynek ponad 10 mln m kw. w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Naszą pozycję potwierdzają liczne rankingi. W tym roku Panattoni po raz czwarty z rzędu zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu PropertyEU największych deweloperów z całej Europy, wyraźnie wyprzedzając konkurencję zarówno pod względem dostarczonej powierzchni (6,31 mln m kw. w latach 2017-2019), jak i ambitnych planów. Wiążą się one nie tylko z perspektywicznym rozwojem sektora e-commerce, którego Panattoni jest liderem, ale również naszą ekspansją na inne kraje. W ciągu ostatnich kilku miesięcy rozpoczęliśmy działalność na kolejnych strategicznych rynkach europejskich, w Holandii, a także Hiszpanii i Portugalii – mówi Robert Dobrzycki.
Go Earthwise with Panattoni – certyfikaty BREEAM, LEED i DGNB otrzymały inwestycje w Europie o łącznej powierzchni 2,2 mln m kw., a w kolejce czeka kolejne 2,5 mln m kw. Deweloper realizuje koncepcję zrównoważonego rozwoju i tworzy nowy standard magazynów w Europie, minimalizując oddziaływanie inwestycji na środowisko naturalne. Spójna strategia obejmuje nowoczesne fasady z w pełni przeszklonymi częściami biurowymi, podwyższoną izolacyjność ścian i dachów oraz szczelność, dzięki czemu budynki Panattoni zmniejszają emisję spalin i dwutlenku węgla, pozwalającą zaoszczędzić nawet do 20% energii cieplnej potrzebnej do ogrzania obiektu. Dodatkowo wszystkie nowopowstające inwestycje wyposażone są w liczne systemy np. automatycznego zarządzania energią elektryczną, ograniczające zużycie wody, nie wspominając o stosowanym od dawna oświetleniu LED w standardzie i obowiązkowej certyfikacji BREEAM, teraz na poziomie Very Good.
Mieć 15 lat i dokonać niemożliwego – do tego nie wystarczy talent. Ważne są: precyzja, innowacja, szybkość, elastyczność, wizja, uczciwość i terminowość. I te cechy, z którymi utożsamia się Panattoni – a przede wszystkim cały jego zespół specjalistów – pozwoliły osiągnąć dzisiejszą pozycję firmy na arenie międzynarodowej. Podobnie jak rówieśnikom dewelopera – nastoletnim sportowcom, mistrzom w swoich dziedzinach, których Panattoni zaprosiło do kampanii marketingowej z okazji swojego jubileuszu. W przygotowanym na tę okazję filmie wystąpili: Zuzanna Bączyk (łucznictwo), Dominik Jastrząb (bilard), Tymon Kolasiński (kostka Rubica), Antek Korzec (breakdance), Patrycja Najda (freestyle slalom skating), Alicja Dobrołęcka (gimnastyka rytmiczna), Julia Augustyn (wushu). Wchodząc w świat iluzji firma pokazała zarówno zmienne warunki na bardzo dynamicznym rynku – z którymi mierzą się bohaterowie scen, jak i ona sama – ale także głęboką potrzebę współpracy. Wspólny wysiłek pozwala osiągnąć sukces i sprawia, że niemożliwe staje się możliwe, a elementy rozsypanej układanki, składają się we współdziałającą, idealnie dopasowaną całość.