Panattoni na Targówku Fabrycznym

C

24-02-2021

Panatton rusza z kolejną inwestycją w ramach logistyki miejskiej w Warszawie. Na Targówku Fabrycznym powstanie City Logistics Warsaw VI o łącznej powierzchni 18 000 m kw.

Panatton rusza z kolejną inwestycją w ramach logistyki miejskiej w Warszawie. Na Targówku Fabrycznym powstanie City Logistics Warsaw VI o łącznej powierzchni 18 000 m kw.

 

 

 

Panattoni zakupiło grunt na warszawskim Targówku Fabrycznym, gdzie zbuduje kolejne centrum obsługujące ostatnią milę: City Logistics Warsaw VI. Inwestycja powstanie przy ul. Księżnej Anny, a jej budowa ruszy w połowie tego roku. Nowoczesny obiekt typu multi-tenant będzie liczył 18 000 m kw. z czego 2000 m kw. zajmą biura.

To już ósma miejska inwestycja Panattoni w Warszawie, tylko w stolicy portfolio obiektów logistyki ostatniej mili Panattoni wynosi 150 000 m kw. i są to m.in. City Logistics Warsaw I, gdzie najemcą jest Fricso, czy ostatni projekt na Annopolu City Logistics Warsaw IV. Podobne obiekty powstały też w Łodzi, Poznaniu, Katowicach i Wrocławiu czy Gdańsku. Zainteresowanie firm z sektora e-commerce obiektami wpisującymi się w logistykę ostatniej mili rośnie wraz z szybkim rozwojem e-handlu.

– Z najnowszego raportu JLL wynika, że całkowity nowy popyt na miejską powierzchnię logistyczną w ośmiu największych polskich aglomeracjach osiągnął w 2020 r. 450 000 m kw. Był tym samym 40 proc. wyższy niż rok wcześniej” – komentuje Marek Dobrzycki, dyrektor Panattoni i dodaje: – Ten trend nie zniknie: według analiz PwC wartość polskiego rynku e-handlu w 2026 roku sięgnie 162 mld zł, co oznacza, że średniorocznie będzie się zwiększała o 12%. Będzie to efekt nie tylko utrwalenia nawyków zakupowych z czasów pandemii, ale i szybkiego rozwoju sklepów internetowych, których w stosunku do krajów zachodniej Europy, nadal jest w Polsce relatywnie mało. Swoje zrobią też nowi gracze z branży e-commerce, jak chociażby zapowiedź utworzenia polskiej platformy Amazona.

City Logistics Warsaw VI powstanie na terenie strefy przemysłowej i zaledwie kilka kilometrów od ścisłego centrum stolicy. Spełni swoją role jako centrum dystrybucji paczek, szybkich dostaw (do 1 godziny), usprawni logistykę świeżych produktów. Może też pełnić funkcję showroom’u czy centrum szkoleniowego. Pomoże w tym sąsiedztwo przystanków autobusowych, tramwajowych, stacji drugiej linii metra Szwedzka oraz kolejowego Dworca Wschodniego.

City Logistics Warsaw VI będzie przy tym doskonałą lokalizacją dla najemców obsługujących region Warszawy i jednocześnie współdziałających z międzynarodowymi łańcuchami dostaw.

 

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C