Panattoni wzmacnia e-commerce w Trójmieście

C

11-09-2020

Panattoni umacnia swoją pozycję na Pomorzu poprzez szybki rozwój infrastruktury oraz dynamicznie rosnący sektor e-commerce.

Panattoni umacnia swoją pozycję na Pomorzu poprzez szybki rozwój infrastruktury oraz dynamicznie rosnący sektor e-commerce.

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

 

 

Jeden z dotychczasowych klientów Panattoni, firma Globalway, dostawca m.in. zabawek, mebli, akcesoriów sportowych i wyposażenia wnętrz z Chin, zdecydował o najmie całej powierzchni planowanej w ramach Panattoni Park Tricity East IV. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy dewelopera z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH), która wspierała projekt w stworzeniu zachęt inwestycyjnych dla Globalway. Obiekt zajmie 52 000 m kw. i powstanie we wschodniej części Gdańska, a najemca wprowadzi się do niego już w pierwszym kwartale 2021 roku. W transakcji najmu pośredniczyła firma Querco Property.

Porty Trójmiasta napędzają e-commerce i rynek magazynowy w Polsce. W 2019 roku port w Gdyni przeładował 24 mln ton towarów, z kolei port w Gdańsku rekordowe 52 mln ton, co czyni z niego jeden z najważniejszych portów na Bałtyku. Zyskuje dzięki temu gospodarka oraz rynek magazynowy na Pomorzu, który niedługo, jako szósty w kraju, może przekroczyć 1 mln m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.

– Trójmiasto staje się powoli liderem wśród wszystkich rynków spoza „wielkiej piątki”. Nasz pierwszy park w Gdańsku miał 46 000 m kw. powierzchni. W tym roku wolumen powierzchni Panattoni w tym rejonie zwiększy do 500 000 m kw. Gospodarka Pomorza i kraju rośnie dzięki rozbudowie portów trójmiejskich oraz infrastruktury drogowo-kolejowej w ramach korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. To, oraz planowany port centralny w Zatoce Gdańskiej oznacza, że trójmiejskie porty będą w następnych latach biły kolejne rekordy przeładunków, a za nimi wzrośnie popyt na powierzchnie magazynowe – mówi Martyna Sochaczewska, Senior Leasing Manager w Panattoni.

Dostrzegają to klienci Panattoni, zwłaszcza związani z e-commerce, dla których bliskość morskich portów kontenerowych jest kluczowa. Firma Globalway (wchodząca w skład grupy Costway) to jeden z największych dostawców produktów z Dalekiego Wschodu/Chin, działający na rynkach ponad 150 krajów. Wśród jego strategicznych partnerów znajdują się takie firmy jak Wallmart, Amazon, eBay, Wish czy Home Depot. Gdy przedsiębiorstwo zaczęło działalność w Polsce, jej pierwszym partnerem był Panattoni, od którego firma wynajęła 3,5 tys. m kw. powierzchni w pierwszej gdańskiej inwestycji dewelopera – Panattoni Park Gdańsk I. Z czasem stopniowo powiększała tę przestrzeń, by teraz zdecydować się na 52 000 m kw. w Panattoni Park Tricity East IV. Pierwotnie miał on się składać z 3 budynków, teraz jego plan został zmodyfikowany do jednego obiektu, tylko na potrzeby Globalway

Powstanie kolejnego centrum dystrybucyjnego, które będzie obsługiwać zarówno Polskę, jak i Europę było możliwe dzięki ścisłej współpracy Panattoni i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Firmy jednocząc siły przygotowały dla Globalway szeroki wachlarz zachęt inwestycyjnych w postaci ulg podatkowych i wsparcia rządowego na rozpoczęcie działalności. Inwestycja realizowana będzie w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, na podstawie decyzji o wsparciu wydanej przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną sp. z o. o.

Budowa centrum magazynowo-dystrybucyjnego dla Globalway rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. Obiekt będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Zgodnie z najnowszymi standardami wdrożonymi przez Panattoni, magazyn zyska szklano-aluminiowe fasady w części biurowej, nowy układ kolorystyczny oraz więcej zieleni.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C