PEKAES do Korei Południowej i Wietnamu

C

03-06-2020


SPEDCONT, spółka należąca do Grupy PEKAES zajmująca się transportem intermodalnym ładunków pełnokontenerowych (FCL) i drobnicowych (LCL) rozszerzyła ofertę o przewóz kontenerów do Korei Południowej i Wietnamu.

 

 

Korea Południowa i Wietnam to nowość w portfelu usług SPEDCONT. Transporty obywają się obecnie dwa razy w tygodniu, a zainteresowanie nowymi kierunkami wciąż wzrasta. Operator kolejowy, wyspecjalizowany w transporcie intermodalnym, oferuje organizację transportu FCL i LCL zarówno w imporcie, jak i eksporcie, z wykorzystaniem istniejących już połączeń kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. Klienci mogą skorzystać z siatki połączeń feederowych z portów chińskich (Qingdao, Xiamen) do portów w Korei Południowej i Wietnamie.

Marcin Dobruchowski

– Rośnie skala naszych operacji. Każdego roku obsługujemy coraz to większy wolumen ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku. SPEDCONT stał się ważnym partnerem w transferze ładunków w tym kierunku. Każdego tygodnia obsługujemy cztery własne konsole kontenerowe z i do Chin. Dodatkowo, w kwietniu wprowadziliśmy obsługę kolejnych destynacji. W każdą środę i piątek wyjeżdżają z terminalu SPEDCONT kontenery do Wietnamu (Hai Phong/ Ho Chi Minh) i Korei Południowej (Inczon/ Pusan). – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.

Czas podróży kontenerów pomiędzy Polską, a Koreą Południową czy Wietnamem wynosi 25 dni. SPEDCONT przewozi towary z wykorzystaniem transportu drogowego, morskiego i kolejowego.

– Do realizacji usług podchodzimy kompleksowo. Zajmujemy się całą logistyką, wynajmem kontenerów, podstawieniem ich pod wskazane miejsce załadunku oraz dostawą drogową do odbiorcy. Wspieramy naszych Klientów w rozliczaniu opłat związanych z transferem ładunków, zapewniamy odprawy celne importowe, eksportowe i tranzytowe. Warto dodać, że konsolidację i dekonsolidację kontenerów prowadzimy we własnym magazynie SPEDCONT, co jest szczególnie cenione przez naszych Klientów. – dodaje Michał Gawin, dyrektor ds. operacyjnych, SPEDCONT.

Michał Gawin

Firma ma własny magazyn w terminalu kontenerowym SPEDCONT w Łodzi. Dzięki temu kontenery nie muszą opuszczać terminalu. Pozwala to obniżyć koszt obsługi transportu i skrócić czas podróży ładunku średnio o jeden dzień.

Od momentu zainicjowania projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, znacząco wzrosła liczba przesyłek, co przekłada się na rozwój usług intermodalnych w Grupie PEKAES. Przewagą operatora są własne połączenia kolejowe z polskich portów morskich do terminali kontenerowych w kraju.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C