W czwartek regionalny przewoźnik odebrał ostatni skład wyprodukowany przez nowosądecką firmę NEWAG. To oznacza, że za kilka tygodni pasażerowie będą mogli korzystać już z wszystkich 11 pięcioczłonowych pociągów. Prawie 100-metrowe pięcioczłonowe składy to najdłuższe i najnowocześniejsze pociągi, jakimi dysponują regionalni przewoźnicy w Polsce. Pasażerowie mają do dyspozycji pokładowe wi-fi, gniazdka elektryczne z portami USB, a także regulowane fotele, dzięki którym można wygodniej podróżować zwłaszcza na dłuższych trasach. W celu zwiększenia bezpieczeństwa każdy pociąg wyposażono w monitoring, defibrylator AED, a także system informacji pasażerskiej, informujący o możliwych przesiadkach do innych pociągów regionalnych i krajowych, a nawet o możliwości dojazdu z dworca w określone miejsce z wykorzystaniem komunikacji miejskiej.
Niesamowite jest to, jak bardzo Koleje Dolnośląskie rozwinęły się w ciągu 10 lat swojej działalności. Zaczynały z 5 pociągami, a dziś po odbiorze 11 EZT mają do dyspozycji aż 56 nowoczesnych, klimatyzowanych i dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. To zdecydowanie zwiększa komfort podróżowania. Cieszymy się, że postawiliśmy na rozwój kolei w regionie. Pasażerowie już od kilku tygodni mogą podróżować pierwszymi nowymi składami. Ich odczucia są bardzo pozytywne, co jest dla nas sygnałem, że inwestycja w nowoczesny tabor to dobry sposób na zwiększanie atrakcyjności transportu kolejowego – podsumował Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego. Wszystkie Impulsy 45WE zostały wyprodukowane przez nowosądecką firmę Newag. Pierwsze z nich spółka odebrała 13 września. Obecnie już 9 Impulsów regularnie kursuje na trasach w regionie. Kolejne pojawią się torach zaraz po przejściu wszystkich niezbędnych testów i zabiorą pasażerów do Wrocławia, Międzylesia, Lichkova, Węglińca, Legnicy, Rawicza czy Jelcza Laskowic.