Pierwsza publiczna prezentacja lokomotyw TRAXX dla Kolei Mazowieckich

C

30-01-2011

  {modal href="/images/stories/KM_TRAXX1_big.jpg"}{/modal}Nowe lokomotywy TRAXX dla składów piętrowych "push-pull" Kolei  Mazowieckich eksploatowanych na Mazowszu.   "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. oraz Bombardier Transportation wspólnie zaprezentowały lokomotywę TRAXX P160 DC dla Kolei Mazowieckich. W pierwszej publicznej prezentacji lokomotyw, która odbyła się na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, udział wzięli przedstawiciele Spółki Koleje Mazowieckie, Bombardier Transportation oraz Instytutu Kolejnictwa.   Podczas testowego przejazdu lokomotywy TRAXX zaprezentowane zostały również możliwości kompletnych składów piętrowych "push-pull" - prezentowana lokomotywa zarówno ciągnęła, jak i pchała eksploatowany przez Koleje Mazowieckie skład produkcji Bombardiera.   Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, powiedział: - Dzięki nowoczesnym lokomotywom TRAXX, mogliśmy zaprezentować pierwszy w Polsce skład pociągu typu "push-pull"w barwach Kolei Mazowieckich. Z takich nowoczesnych pociągów będą już wkrótce korzystać mieszkańcy Mazowsza. Dzisiejsza prezentacja to bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale przede wszystkim w kierunku budowania nowej jakości pasażerskiego transportu kolejowego.   - W dniu dzisiejszym dokonaliśmy pierwszej w Polsce publicznej prezentacji lokomotywy TRAXX w wersji pasażerskiej. Lokomotywa jest pierwszą z serii 11 lokomotyw TRAXX, zakupionych w ubiegłym roku przez Koleje Mazowieckie, przeznaczonych do prowadzenia piętrowych pociągów zmiennokierunkowych (push-pull). Nadwozia wszystkich lokomotyw TRAXX produkowane są we Wrocławiu w zakładzie Bombardier Transportation Polska. Zgodnie z warunkami kontraktu pracownicy Bombardier Transportation zajmować się będą również serwisem utrzymaniowym tych lokomotyw. W ramach prezentacji odbył się również przejazd pociągu "push-pull" prowadzonego z kabiny maszynisty, umieszczonej w wagonie sterowniczym - dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.   Dzięki nowym lokomotywom elektrycznym typu TRAXX P160 DC prędkość maksymalna eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie piętrowych składów zmiennokierunkowych wzrośnie do 160 km/h. Obecnie Koleje Mazowieckie dysponują 37 wagonami piętrowymi typu "push-pull" (26 środkowych i 11 sterowniczych), również produkcji Bombardier Transportation, którymi codziennie podróżują mieszkańcy Mazowsza.   Rodzina lokomotyw TRAXX przeznaczona jest do przewozów towarowych i pasażerskich na liniach krajowych i międzynarodowych wszystkich sieci. Obejmuje trzy warianty lokomotyw elektrycznych (wielosystemowe, zasilane prądem przemiennym i stałym) oraz lokomotywy spalinowo-elektryczne. Lokomotywy TRAXX charakteryzuje m.in. modułowa konstrukcja oraz innowacyjny systemem napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC, stosowany już w 3.800 lokomotywach na całym świecie.

 

{modal href=”/images/stories/KM_TRAXX1_big.jpg”}{/modal}Nowe lokomotywy TRAXX dla składów piętrowych “push-pull” Kolei  Mazowieckich eksploatowanych na Mazowszu.

 

“Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. oraz Bombardier Transportation wspólnie zaprezentowały lokomotywę TRAXX P160 DC dla Kolei Mazowieckich. W pierwszej publicznej prezentacji lokomotyw, która odbyła się na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, udział wzięli przedstawiciele Spółki Koleje Mazowieckie, Bombardier Transportation oraz Instytutu Kolejnictwa.

 

Podczas testowego przejazdu lokomotywy TRAXX zaprezentowane zostały również możliwości kompletnych składów piętrowych “push-pull” – prezentowana lokomotywa zarówno ciągnęła, jak i pchała eksploatowany przez Koleje Mazowieckie skład produkcji Bombardiera.

 

Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, powiedział: – Dzięki nowoczesnym lokomotywom TRAXX, mogliśmy zaprezentować pierwszy w Polsce skład pociągu typu “push-pull”w barwach Kolei Mazowieckich. Z takich nowoczesnych pociągów będą już wkrótce korzystać mieszkańcy Mazowsza. Dzisiejsza prezentacja to bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale przede wszystkim w kierunku budowania nowej jakości pasażerskiego transportu kolejowego.

 

– W dniu dzisiejszym dokonaliśmy pierwszej w Polsce publicznej prezentacji lokomotywy TRAXX w wersji pasażerskiej. Lokomotywa jest pierwszą z serii 11 lokomotyw TRAXX, zakupionych w ubiegłym roku przez Koleje Mazowieckie, przeznaczonych do prowadzenia piętrowych pociągów zmiennokierunkowych (push-pull). Nadwozia wszystkich lokomotyw TRAXX produkowane są we Wrocławiu w zakładzie Bombardier Transportation Polska. Zgodnie z warunkami kontraktu pracownicy Bombardier Transportation zajmować się będą również serwisem utrzymaniowym tych lokomotyw. W ramach prezentacji odbył się również przejazd pociągu “push-pull” prowadzonego z kabiny maszynisty, umieszczonej w wagonie sterowniczym – dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.

 

Dzięki nowym lokomotywom elektrycznym typu TRAXX P160 DC prędkość maksymalna eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie piętrowych składów zmiennokierunkowych wzrośnie do 160 km/h. Obecnie Koleje Mazowieckie dysponują 37 wagonami piętrowymi typu “push-pull” (26 środkowych i 11 sterowniczych), również produkcji Bombardier Transportation, którymi codziennie podróżują mieszkańcy Mazowsza.

 

Rodzina lokomotyw TRAXX przeznaczona jest do przewozów towarowych i pasażerskich na liniach krajowych i międzynarodowych wszystkich sieci. Obejmuje trzy warianty lokomotyw elektrycznych (wielosystemowe, zasilane prądem przemiennym i stałym) oraz lokomotywy spalinowo-elektryczne. Lokomotywy TRAXX charakteryzuje m.in. modułowa konstrukcja oraz innowacyjny systemem napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC, stosowany już w 3.800 lokomotywach na całym świecie.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C