Panattoni Europe zakończył pierwszy etap realizacji inwestycji dla Castorama Polska. Oficjalne otwarcie tej części obiektu odbyło się 16 listopada 2017 r. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele obu firm oraz władze miejskie. Wybudowanych zostało 50 tys. m kw. ze 100 tys. m kw. planowanych. Prace budowlane rozpoczęły się jeszcze w kwietniu br., zaś kolejny etap inwestycji przypadnie na 2018 r.
Po jego zakończeniu, powierzchnia magazynowa zajmie aż 98,5 procent całego obiektu, zaś socjalno-biurowa 1450 m kw. i będzie dostosowana do planowanego zatrudnienia 300 pracowników. Projekt jest realizowany zgodnie z kryteriami środowiskowymi, spełniającymi zasady zrównoważonego rozwoju np. w celu zmniejszenia zużycia energii zastosowano oświetlenie LED, które dodatkowo wzbogacono o system jego dynamicznego sterowania.
Najnowsza inwestycja Panattoni Europe dla Castorama Polska jest już drugą realizacją dewelopera dla tego najemcy – pierwsza, o powierzchni 50 tys. m kw. powstała również w Strykowie – i jak komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe: Należy do największych na rynku umów najmu sieci DIY, a realizacja pierwszego etapu miała ekspresowe tempo. Przekazanie najemcy pierwszych 50 tys. m kw. odbyło się zaledwie 120 dni po rozpoczęciu prac budowlanych. To było ogromne wyzwanie dla zespołu Panattoni Europe, zwłaszcza że naszym zadaniem była również przebudowa skrzyżowania na drodze krajowej 71. Ta faza budowy skończyła się sukcesem, za który jestem wdzięczny całemu zespołowi i firmom partnerskim, a firmie Castorama bardzo dziękuję za powierzone nam zaufanie co do realizacji całej inwestycji.
Decyzja Castorama Polska o zwiększeniu zasobów powierzchni magazynowej podyktowana była stałym rozwojem Castorama Polska ─ jej własnej sieć sprzedaży i zaplecza logistycznego, a także realizacją strategii międzynarodowej grupy Kingfisher: „One Kingfisher”. Obecnie wszystkie spółki będące częścią grupy, współpracują ze sobą m.in. w obszarze łańcucha dostaw, a dzięki obiektowi firma będzie mogła realizować swoje kluczowe zobowiązania wobec klientów – zapewniać im jak najlepszą dostępność produktów i atrakcyjne ceny.
Chcemy, aby nasza oferta odpowiadała potrzebom wszystkich klientów, którym zależy na poprawie swoich warunków mieszkaniowych. Aby realizować ten cel, podejmujemy szereg decyzji biznesowych, w tym również związanych z zapleczem logistycznym i łańcuchem dostaw. Dzięki otwarciu kolejnego centrum dystrybucyjnego w Strykowie będziemy mogli w praktyce lepiej wykorzystać nasze kompetencje i międzynarodową skalę działalności. Ta inwestycja pozwoli nam ograniczać koszty i zapewniać szybkość dostaw, co pozytywnie wpłynie na ceny w naszych sklepach i łatwość zakupów – mówi Krzysztof Maśny, Dyrektor ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw Castorama Polska.
Podstawową funkcją obiektu jest wzmocnienie zaplecza logistycznego dla 74 sklepów sieci w Polsce oraz sklepu internetowego. Dodatkowo, centrum dystrybucyjne będzie wsparciem dla obsługi regionalnej, poprzez dystrybucję części produktów kierowanych do Rumunii i Rosji. Będzie również centrum konsolidacyjnym dla polskich dostawców, którzy w ramach Grupy Kingfisher eksportują produkty do innych krajów Europy i sprzedają je w ramach sieci.