Raport roczny stanowi podsumowanie działań GS1 Polska i powstał w wyniku dialogu z pracownikami, kluczowymi partnerami oraz Radą GS1 Polska.
„Jako Rada chcemy budować organizację skoncentrowaną na realnych potrzebach firm członkowskich. GS1 Polska ma przede wszystkim za zadanie dostarczać rozwiązania praktycznych problemów, które napotykają przedsiębiorstwa” – podkreśla Marcin Dopierała, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Przewodniczący Rady GS1 Polska.
O efektach współpracy z GS1 Polska opowiadają na łamach dokumentu przedstawiciele firm, które korzystają z usług organizacji.
Dokument zawiera także kluczowe, innowacyjne wdrożenia standardów GS1, w tym technologii RFID w Orlenie, komunikatów GS1 XML w Grupie Raben czy etykiety logistycznej w sieci Rossmann.
Z raportu można dowiedzieć się również, jaki procent firm w Polsce zdecydowało się na wdrożenie elektronicznej wymiany dokumentów (EDI), a także jakie działania podejmuje GS1 Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju.
„Organizacja GS1 została powołana do tego, by działać na rzecz przedsiębiorstw. Do tej pory realizowaliśmy nasz cel głównie w obszarze handlu, dystrybucji i logistyki. Od kilku lat jesteśmy jednak świadkami cyfrowej rewolucji i coraz głębszego przenikania się światów rzeczywistego i wirtualnego. Stawia to przed wszystkimi nowe wyzwania, które pragniemy podjąć korzystając z globalnych doświadczeń naszej organizacji, by wspierać firmy w wielokanałowej transformacji” – komentuje Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.