W październiku 2013 zakończył się przetarg ogłoszony przez Dyrekcję Autostrad Bawarii Południowej na przeprowadzenie kompleksowych pomiarów ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu tranzytowego i transportu ciężkiego. Umowę podpisała wrocławska firma Neurosoft Sp z o.o. specjalizująca się w branży ITS.
Głównym celem projektu jest uzyskanie szczegółowych informacji na temat udziału pojazdów zagranicznych, szczególnie pojazdów związanych z transportem ciężkim w ruchu drogowym oraz określenie głównych tras, jakimi poruszają się one na południu Niemiec. Ponadto, generowane będą standardowe statystyki rodzajowe dotyczące natężenia ruchu, prędkości przejazdowych oraz rozpływu pojazdów z podziałem na klasy i regiony pochodzenia.
W ramach umowy, w ciągu sześciu miesięcy zostaną przeprowadzone pomiary w ponad 80 punktach zlokalizowanych w sieci dróg autostradowych okręgu. Projekt realizowany jest we współpracy z niemieckim partnerem, firmą DTV Verkehrsconsult GmbH z Aachen, specjalizującą się w analizie statystycznej pomiarów i modelowaniu ruchu drogowego.
O przewadze propozycji Neurosoftu nad ofertami konkurencji zadecydowało zastosowanie – jako technologii pomiarowej – autorskich systemów identyfikacji i klasyfikacji pojazdów, bazujących wyłącznie na wideodetekcji. W ich skład wchodzą moduły automatycznego rozpoznania tablic rejestracyjnych oraz marki i modelu pojazdu, uzupełnione o funkcję anonimizacji danych pomiarowych. Jest ona konieczna ze względu na regulacje prawne obowiązujące w Bawarii chroniące tzw. dane wrażliwe. Dlatego, stworzone algorytmy umożliwiają identyfikację pojazdu w kilku punktach pomiarowych według generowanego numeru ID, jednocześnie zachowując dane dotyczące kraju, landu oraz okręgu, w jakim pojazd został zarejestrowany. Mimo restrykcyjnych regulacji projekt uzyskał akceptację Bawarskiego Urzędu ds. Ochrony Danych Osobowych.