Piomar wybrał system telematyczny Trimble

C

30-01-2017

Piomar rozpoczął współpracę z Trimble 3 lata temu. Po analizie dostępnych produktów postawił na system telematyczny Trimble, wdrażając u siebie komputery pokładowe CarCube. „Narzędzie telematyczne, takie jak firmy Trimble, jest dzisiaj niezbędne dla przedsiębiorstwa transportowego, niezależnie od jego wielkości. Umożliwia ono analizowanie każdego etapu procesu transportowego, dzięki czemu można kompleksowo i na bieżąco zaplanować, a następnie realizować, regionalne i długodystansowe usługi transportowe"  powiedział Krzysztof Żur, wiceprezes zarządu Piomar.   „Niewątpliwą zaletą telematyki Trimble jest prosta obsługa systemu. Dzięki intuicyjnemu menu komputera pokładowego CarCube, nowi kierowcy czy pracownicy operacyjni – spedytorzy, szybko uczą się obsługi urządzeń i systemu"  mówi Paweł Wojtysiak, Account Manager Trimble Transport & Logistics.    Sprawna komunikacja, kontroling i archiwizacja danych   Wśród ogromnych ilości danych z komputerów pokładowych i aplikacji, ważne w firmie są komunikacja i kontroling, jak również archiwizacja danych - aby móc dokonywać analiz, tworzyć raporty i następnie podejmować właściwe decyzje. Efektywna komunikacja gwarantuje również odpowiednio szybką reakcję w przypadku wystąpienia nieprawidłowości procesowych.   W uzupełnieniu do komputerów pokładowych CarCube, Piomar wykorzystuje również FleetCockpit, FleetWorks, Trailer ID oraz rozwiązania pozwalające na archiwizowanie danych.   FleetCocpit – to aplikacja umożliwiająca dyspozytorom monitorowanie floty oraz wgląd we wszystkie informacje dostarczane przez komputery Car Cube bezpośrednio z ciężarówek m.in.: o aktualnej pozycji pojazdów i wykonywanych czynnościach, szczegółowych informacjach o zleceniu, o wykorzystanym i niewykorzystanym czasie pracy kierowcy, raportach z wykonywanych czynności i rozliczeniem odpoczynku, raportach aktywności pojazdu, podłączonych naczepach, etc. Dostęp do informacji na temat realizacji w czasie rzeczywistym umożliwia pracownikom back-office’u podejmowanie szybkich działań wobec nieprzewidzianych zdarzeń i sprawne wydawanie kierowcom dyspozycji.   FleetWorks – internetowa aplikacja służąca do zarządzania flotą, zapewniająca dostęp w czasie rzeczywistym do informacji i wykonywanych zadań logistycznych. To urządzenie dostarcza między innymi informacje o czasie jazdy, zużyciu paliwa, pokonanej trasie, pobiera dane z tachografu. Dane pobrane z systemu umożliwiają zaoszczędzenie na kosztach paliwa i serwisowania. Pomaga to w skutecznym motywowaniu kierowców do stosowania zaleceń, co daje efekt w postaci zmniejszenia częstotliwości uszkodzeń taboru, absencji kierowców i zwiększenia bezpieczeństwa. Trailer ID – system identyfikacji naczep z ciągnikiem.   Archiwizacja danych   Ułatwia generowanie raportów z danych archiwalnych, np. podczas kontroli krzyżowych z urzędu skarbowego. „Dosłownie za przyciśnięciem jednego klawisza można otrzymać raport z danych historycznych"  powiedział K. Żur.   Elastyczność wobec zmieniających się potrzeb   „Rozwiązania Trimble pozwalają na skuteczniejsze planowanie i zarządzanie całym naszym parkiem transportowym, tj. 100 ciągnikami i 120 naczepami. System telematyczny rozwija się wraz z potrzebami naszej firmy. Dlatego też – co ważne – może być płynnie integrowany z innymi aplikacjami stosowanymi w przedsiębiorstwie jak np. TMS InterLAN Speed. System telematyczny Trimble daje poczucie niezawodności, a przez to komfortu pracy"  stwierdził K. Żur.

clickPiomar rozpoczął współpracę z Trimble 3 lata temu. Po analizie dostępnych produktów postawił na system telematyczny Trimble, wdrażając u siebie komputery pokładowe CarCube.

„Narzędzie telematyczne, takie jak firmy Trimble, jest dzisiaj niezbędne dla przedsiębiorstwa transportowego, niezależnie od jego wielkości. Umożliwia ono analizowanie każdego etapu procesu transportowego, dzięki czemu można kompleksowo i na bieżąco zaplanować, a następnie realizować, regionalne i długodystansowe usługi transportowe”  powiedział Krzysztof Żur, wiceprezes zarządu Piomar.

 

„Niewątpliwą zaletą telematyki Trimble jest prosta obsługa systemu. Dzięki intuicyjnemu menu komputera pokładowego CarCube, nowi kierowcy czy pracownicy operacyjni – spedytorzy, szybko uczą się obsługi urządzeń i systemu”  mówi Paweł Wojtysiak, Account Manager Trimble Transport & Logistics.
 

 

Sprawna komunikacja, kontroling i archiwizacja danych

 

Wśród ogromnych ilości danych z komputerów pokładowych i aplikacji, ważne w firmie są komunikacja i kontroling, jak również archiwizacja danych – aby móc dokonywać analiz, tworzyć raporty i następnie podejmować właściwe decyzje. Efektywna komunikacja gwarantuje również odpowiednio szybką reakcję w przypadku wystąpienia nieprawidłowości procesowych.

 

W uzupełnieniu do komputerów pokładowych CarCube, Piomar wykorzystuje również FleetCockpit, FleetWorks, Trailer ID oraz rozwiązania pozwalające na archiwizowanie danych.

 

FleetCocpit – to aplikacja umożliwiająca dyspozytorom monitorowanie floty oraz wgląd we wszystkie informacje dostarczane przez komputery Car Cube bezpośrednio z ciężarówek m.in.: o aktualnej pozycji pojazdów i wykonywanych czynnościach, szczegółowych informacjach o zleceniu, o wykorzystanym i niewykorzystanym czasie pracy kierowcy, raportach z wykonywanych czynności i rozliczeniem odpoczynku, raportach aktywności pojazdu, podłączonych naczepach, etc. Dostęp do informacji na temat realizacji w czasie rzeczywistym umożliwia pracownikom back-office’u podejmowanie szybkich działań wobec nieprzewidzianych zdarzeń i sprawne wydawanie kierowcom dyspozycji.

 

FleetWorks – internetowa aplikacja służąca do zarządzania flotą, zapewniająca dostęp w czasie rzeczywistym do informacji i wykonywanych zadań logistycznych. To urządzenie dostarcza między innymi informacje o czasie jazdy, zużyciu paliwa, pokonanej trasie, pobiera dane z tachografu. Dane pobrane z systemu umożliwiają zaoszczędzenie na kosztach paliwa i serwisowania. Pomaga to w skutecznym motywowaniu kierowców do stosowania zaleceń, co daje efekt w postaci zmniejszenia częstotliwości uszkodzeń taboru, absencji kierowców i zwiększenia bezpieczeństwa.

Trailer ID – system identyfikacji naczep z ciągnikiem.

 

Archiwizacja danych

 

Ułatwia generowanie raportów z danych archiwalnych, np. podczas kontroli krzyżowych z urzędu skarbowego. „Dosłownie za przyciśnięciem jednego klawisza można otrzymać raport z danych historycznych”  powiedział K. Żur.

 

Elastyczność wobec zmieniających się potrzeb

 

„Rozwiązania Trimble pozwalają na skuteczniejsze planowanie i zarządzanie całym naszym parkiem transportowym, tj. 100 ciągnikami i 120 naczepami. System telematyczny rozwija się wraz z potrzebami naszej firmy. Dlatego też – co ważne – może być płynnie integrowany z innymi aplikacjami stosowanymi w przedsiębiorstwie jak np. TMS InterLAN Speed. System telematyczny Trimble daje poczucie niezawodności, a przez to komfortu pracy”  stwierdził K. Żur.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C