{modal href=”/images/stories/gls3_big.jpg”}{/modal}GLS otworzył zlokalizowaną niedaleko Würzburga (Niemcy) piątą eko-filię w Grupie. Oddziały budowane zgodnie z ekologicznymi zasadami są częścią programu ochrony środowiska “Think Green” wdrażanego w GLS.
Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę dla europejskiego operatora przesyłek kurierskich, a od 2008 roku jest również kryterium podczas planowania nowych lokalizacji. Pierwsza eko-filia rozpoczęła działalność nieopodal Stuttgartu (Niemcy) na początku 2009 roku. Zbudowana została z odzyskanej z recyklingu stali i paneli warstwowych, z systemem pompy ciepła oraz funkcją zbierania wody deszczowej, była modelowym przykładem dla całej Grupy. System fotowoltaiczny (solarny) na dachu został dodany w 2010 roku.
Inne “zielone” lokalizacje powstały w Kolonii, a także w Brest oraz niedaleko Fréjus, we Francji. W budowie obiektów we Francji wykorzystano naturalne materiały budowlane, takie jak np. drewno. GLS zainstalował tam również systemy solarne oraz system wykorzystania wody deszczowej. Piąta eko-filia GLS, położona w pobliżu Würzburga, stała się częścią sieci GLS 11 października. Trend będzie kontynuowany: w północnej części Niemiec, w Neumünster, szósta zielona filia jest już w budowie, a kolejne są planowane w regionie Beneluksu.
– Nowoczesne technologie służące ochronie środowiska będą wykorzystywane we wszystkich nowych lub zastępowanych budynkach – wyjaśnia Rico Back, CEO Grupy GLS. Dla GLS to filie oraz sortownie z nowoczesnymi technologiami sortowania oraz zabezpieczeń, które zastępują stare budynki oraz konstrukcje, które nie spełniają już wymogów pojemności. – W wielu istniejących filiach przestawiamy się na energooszczędne ogrzewanie oraz klimatyzację. Podobnie, jak w przypadku innych wskaźników środowiskowych, jest jasne, że ekologia i ekonomia wzajemnie się nie wykluczają, a wręcz przeciwnie – idą krok w krok – powiedział Back.
Grupa GLS koordynuje oraz rozwija ekologiczną działalność w całej Europie w ramach kampanii “Think Green”. Jej celem jest ustanowienie konkretnych wyznaczników ochrony środowiska w całej korporacji oraz kontrola i dokumentowanie postępu w tym zakresie. Dotyczy to szczególnie zmniejszenia emisji, optymalizacji zarządzania odpadami oraz racjonalnego wykorzystywania zasobów naturalnych.
– Z “Think Green” uczyniliśmy jedną z kluczowych wartości firmy – mówi Rico Back – Nikt dotąd nie stworzył doskonałej formuły ochrony klimatu w sektorze transportowym. Niemniej jednak wiele może być zrobione w tym zakresie – zarówno w oddziałach, jak i na drogach. Dlatego koncentrujemy się na dobrym wykorzystaniu pojazdów, optymalizacji tras, szkoleniu kurierów oraz na ekonomicznych pojazdach o niskiej emisji spalin – dodaje.