PKP CARGO przejmuje obsługę kolejnych bocznic

C

11-11-2010

   {modal href="/images/stories/pkp_cargo3_big.jpg"}{/modal}Konsorcjum z udziałem PKP CARGO S.A. oraz PKP CARGO SERVICE Sp. z o.o., spółki dedykowanej w grupie do obsługi bocznic, wygrało trzy z siedmiu przetargów na obsługę bocznic kolejowych należących do kopalń wchodzących w skład Kompanii Węglowej.         Chodzi o kompleksową obsługę bocznic kolejowych KWK "Sośnica - Makoszowy", Ruch Sośnica i Ruch Makoszowy, KWK "Bolesław Śmiały" oraz KWK "Halemba - Wirek". W przypadku "Bolesława Śmiałego" umowa obejmuje także przewóz odpadów wydobywczych.   Umowy na obsługę bocznic KWK "Sośnica - Makoszowy" i KWK "Bolesław Śmiał" zostały podpisane 26 października br. przez wiceprezesów Kompanii Węglowej Jacka Korskiego i Zbigniewa Paprotnego oraz Franciszka Kostrzewę, prezesa spółki PKP CARGO SERVICE, jako pełnomocnika lidera konsorcjum. Umowa na obsługę bocznicy KWK "Halemba - Wirek" zostanie podpisana 8 listopada br.   Fizycznie obsługa powyższych bocznic rozpocznie się z początkiem stycznia 2011 roku. Umowy obowiązywać będą przez trzy lata w przypadku "Sośnicy - Makoszowy" i "Bolesława Śmiałego" oraz przez rok w przypadku "Halemby".   Przychody z tytułu obsługi tych trzech bocznic wyniosą łącznie kilkadziesiąt milionów złotych w skali roku. W ramach realizacji umów zatrudnienie przy obsłudze bocznic znajdzie niemal 200 osób oraz wykorzystane zostaną zasoby taborowe w postaci ośmiu lokomotyw spalinowych i blisko 90 wagonów. Do tej pory bocznice wszystkich siedmiu kopalń Kompanii Węglowej, na obsługę których odbyły się ostatnio przetargi, obsługiwane były przez spółki wchodzące obecnie w skład DB Schenker Rail Polska.   Z początkiem 2011 roku PKP CARGO rozpocznie również obsługę bocznic innej kopalni należącej do Kompanii Węglowej, KWK "Piast", Ruch I i Ruch II, przetarg w tej sprawie został rozstrzygnięty już na początku tego roku. Ponadto od maja br. Spółka realizuje obsługę bocznicy KWK "Brzeszcze", co daje łącznie pięć kopalń wchodzących w skład Kompanii Węglowej, w których obsługę bocznic zaangażowane jest PKP CARGO.   - Jesteśmy także dobrej myśli jeśli chodzi o kolejne projekty związane z wchodzeniem na rynek obsługi bocznic kolejowych, z których część jest mocno zaawansowana i powinna przynieść efekty w najbliższych miesiącach - mówi Franciszek Kosztrzewa, prezes PKP CARGO SERVICE.

  

{modal href=”/images/stories/pkp_cargo3_big.jpg”}pkp_cargo3{/modal}Konsorcjum z udziałem PKP CARGO S.A. oraz PKP CARGO SERVICE Sp. z o.o., spółki dedykowanej w grupie do obsługi bocznic, wygrało trzy z siedmiu przetargów na obsługę bocznic kolejowych należących do kopalń wchodzących w skład Kompanii Węglowej.

 

 

 

 

Chodzi o kompleksową obsługę bocznic kolejowych KWK “Sośnica – Makoszowy”, Ruch Sośnica i Ruch Makoszowy, KWK “Bolesław Śmiały” oraz KWK “Halemba – Wirek”. W przypadku “Bolesława Śmiałego” umowa obejmuje także przewóz odpadów wydobywczych.

 

Umowy na obsługę bocznic KWK “Sośnica – Makoszowy” i KWK “Bolesław Śmiał” zostały podpisane 26 października br. przez wiceprezesów Kompanii Węglowej Jacka Korskiego i Zbigniewa Paprotnego oraz Franciszka Kostrzewę, prezesa spółki PKP CARGO SERVICE, jako pełnomocnika lidera konsorcjum. Umowa na obsługę bocznicy KWK “Halemba – Wirek” zostanie podpisana 8 listopada br.

 

Fizycznie obsługa powyższych bocznic rozpocznie się z początkiem stycznia 2011 roku. Umowy obowiązywać będą przez trzy lata w przypadku “Sośnicy – Makoszowy” i “Bolesława Śmiałego” oraz przez rok w przypadku “Halemby”.

 

Przychody z tytułu obsługi tych trzech bocznic wyniosą łącznie kilkadziesiąt milionów złotych w skali roku. W ramach realizacji umów zatrudnienie przy obsłudze bocznic znajdzie niemal 200 osób oraz wykorzystane zostaną zasoby taborowe w postaci ośmiu lokomotyw spalinowych i blisko 90 wagonów. Do tej pory bocznice wszystkich siedmiu kopalń Kompanii Węglowej, na obsługę których odbyły się ostatnio przetargi, obsługiwane były przez spółki wchodzące obecnie w skład DB Schenker Rail Polska.

 

Z początkiem 2011 roku PKP CARGO rozpocznie również obsługę bocznic innej kopalni należącej do Kompanii Węglowej, KWK “Piast”, Ruch I i Ruch II, przetarg w tej sprawie został rozstrzygnięty już na początku tego roku. Ponadto od maja br. Spółka realizuje obsługę bocznicy KWK “Brzeszcze”, co daje łącznie pięć kopalń wchodzących w skład Kompanii Węglowej, w których obsługę bocznic zaangażowane jest PKP CARGO.

 

Jesteśmy także dobrej myśli jeśli chodzi o kolejne projekty związane z wchodzeniem na rynek obsługi bocznic kolejowych, z których część jest mocno zaawansowana i powinna przynieść efekty w najbliższych miesiącach – mówi Franciszek Kosztrzewa, prezes PKP CARGO SERVICE.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C