PKP CARGO rozpoczęło przewozy w Czechach w tranzycie do Austrii

C

01-09-2010

  {modal href="/images/stories/pkp_cargo3_big.jpg"} {/modal} PKP CARGO S.A. rozpoczęło samodzielną realizację przewozów w Republice Czeskiej w tranzycie do Austrii. Przewozy są realizowane dla Fiat Auto Poland w relacjach z Polski do Włoch.   Pierwszy pociąg odjechał ze stacji granicznej Breclav w kierunku do Polski w dniu 25 sierpnia br. (w relacji Torino - Tychy).     Przewozy dla włoskiego producenta samochodów są obecnie obsługiwane przez trzech przewoźników: -        Trenitalia - na odcinkach linii kolejowych Włoch; -        Rail Cargo Austria - na odcinkach linii kolejowych Austrii; -        PKP CARGO - na odcinkach linii kolejowych Republiki Czeskiej i Polski.   Pociągi ze strony PKP CARGO są przekazywane przewoźnikowi Rail Cargo Austria w stacji Breclav (stacja graniczna przejścia granicznego Breclav - Hohenau).   W relacji Polska - Republika Czeska przewozy są realizowane przez przejście graniczne Petrovice u. Karvine ? Zebrzydowice. Na terenie Polski przewozy są obsługiwane przez Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki.   Do tej pory PKP Cargo samodzielnie obsługiwało przewozy na terenie Republiki Czeskiej do poszczególnych stacji tego kraju oraz w tranzycie na Słowację (stacja graniczna Cadca ? w ramach współpracy z przewoźnikiem słowackim ZSSK Cargo).   Rozpoczęcie przewozów w tranzycie do Austrii było poprzedzone wielomiesięcznymi przygotowaniami, w ramach których nastąpiło pozyskanie przez PKP CARGO od firmy MRCE Dispolok czterech lokomotyw Siemens E189 (typ ES64F4), posiadających dopuszczenie do ruchu po torach kolejowych m.in. Polski, Czech, Austrii i Niemiec.   - Rozpoczęcie samodzielnych przewozów przez teren Republiki Czeskiej do Austrii stanowi realizację strategii Spółki, mającej na celu rozwój przewozów transgranicznych. Działania te pozwalają w szczególności na zwiększenie efektywności transgranicznych przewozów towarowych z sąsiednimi kolejami (poprzez m.in. skrócenie czasu przewozu) oraz poprawę obsługi klienta. Powinno się to przyczynić do pozyskania większej ilości ładunków na tory kolejowe - mówi Witold Bawor, członek zarządu PKP CARGO ds. eksploatacyjnych.

 

{modal href=”/images/stories/pkp_cargo3_big.jpg”}

PROMOCJA

PROMOCJA

{/modal}

PKP CARGO S.A. rozpoczęło samodzielną realizację przewozów w Republice Czeskiej w tranzycie do Austrii. Przewozy są realizowane dla Fiat Auto Poland w relacjach z Polski do Włoch.

 

Pierwszy pociąg odjechał ze stacji granicznej Breclav w kierunku do Polski w dniu 25 sierpnia br. (w relacji Torino – Tychy).

 

 

Przewozy dla włoskiego producenta samochodów są obecnie obsługiwane przez trzech przewoźników:

–        Trenitalia – na odcinkach linii kolejowych Włoch;

–        Rail Cargo Austria – na odcinkach linii kolejowych Austrii;

–        PKP CARGO – na odcinkach linii kolejowych Republiki Czeskiej i Polski.

 

Pociągi ze strony PKP CARGO są przekazywane przewoźnikowi Rail Cargo Austria w stacji Breclav (stacja graniczna przejścia granicznego Breclav – Hohenau).

 

W relacji Polska – Republika Czeska przewozy są realizowane przez przejście graniczne Petrovice u. Karvine ? Zebrzydowice. Na terenie Polski przewozy są obsługiwane przez Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki.

 

Do tej pory PKP Cargo samodzielnie obsługiwało przewozy na terenie Republiki Czeskiej do poszczególnych stacji tego kraju oraz w tranzycie na Słowację (stacja graniczna Cadca ? w ramach współpracy z przewoźnikiem słowackim ZSSK Cargo).

 

Rozpoczęcie przewozów w tranzycie do Austrii było poprzedzone wielomiesięcznymi przygotowaniami, w ramach których nastąpiło pozyskanie przez PKP CARGO od firmy MRCE Dispolok czterech lokomotyw Siemens E189 (typ ES64F4), posiadających dopuszczenie do ruchu po torach kolejowych m.in. Polski, Czech, Austrii i Niemiec.

 

Rozpoczęcie samodzielnych przewozów przez teren Republiki Czeskiej do Austrii stanowi realizację strategii Spółki, mającej na celu rozwój przewozów transgranicznych. Działania te pozwalają w szczególności na zwiększenie efektywności transgranicznych przewozów towarowych z sąsiednimi kolejami (poprzez m.in. skrócenie czasu przewozu) oraz poprawę obsługi klienta. Powinno się to przyczynić do pozyskania większej ilości ładunków na tory kolejowe – mówi Witold Bawor, członek zarządu PKP CARGO ds. eksploatacyjnych.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C