{modal href=”/images/stories/umowa_lhs_big.jpg”}
{/modal}
W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł.
Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS Prezes Dyrektor Naczelny – Zbigniew Tracichleb i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych – Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny – Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy – Bogdan Borek.
W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM. Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii. Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie “Batmanami”) to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego.
Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s.
{modal href=”/images/stories/st_40_big.jpg”}
{/modal}