PKP LHS kontynuuje inwestycje w tabor kolejowy

C

25-06-2010

{modal href="/images/stories/umowa_lhs_big.jpg"}  {/modal} W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację  kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł.     Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS  Prezes  Dyrektor Naczelny - Zbigniew Tracichleb  i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych  - Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny - Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy - Bogdan Borek.   W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM.  Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii.  Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie "Batmanami") to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy  ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego.   Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s.  {modal href="/images/stories/st_40_big.jpg"} {/modal}

{modal href=”/images/stories/umowa_lhs_big.jpg”} 

{/modal}

W dniu 22 czerwca 2010r. spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę z firmą Newag S.A. na modernizację  kolejnych lokomotyw spalinowych ST44. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki PKP LHS i kredytu inwestycyjnego. Koszt przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł.

 

 

Umowa dotyczy modernizacji kolejnych 10 szt. lokomotyw liniowych ST44 zgodnie z typem 311Da oznaczonej serią ST40s. Zmodernizowane lokomotywy zostaną dostarczone do końca lutego 2011 roku. Umowę podpisali ze strony PKP LHS  Prezes  Dyrektor Naczelny – Zbigniew Tracichleb  i Członek Zarządu Dyrektor ds. finansowo-ekonomicznych  – Andrzej Mulawa oraz ze strony Newag S.A. Prezes Dyrektor Naczelny – Zbigniew Konieczek i Dyrektor finansowy – Bogdan Borek.

 

W wyniku modernizacji z zastosowaniem technologicznych rozwiązań amerykańskiej firmy GE Transportation (Newag S.A. jest jej wyłącznym przedstawicielem) powstała nowa seria lokomotyw oznaczona ST40s z silnikiem o mocy 2900KM.  Pierwsze lokomotywy ST40s pojawiły się na szerokim torze w 2008 r. Aktualnie spółka PKP LHS eksploatuje 10 szt. lokomotyw spalinowych tej serii.  Główne zalety lokomotyw (zwanych potocznie “Batmanami”) to efektywność i ekonomika eksploatacji, dostosowanie do europejskich norm dotyczących oddziaływania na środowisko naturalne, nowoczesne systemy sterowania. Lokomotywy  ST40s w sterowaniu wielokrotnym gwarantują zwiększenie masy pociągów do 5000 t brutto oraz niezawodność w warunkach pracy z wykorzystaniem maksymalnej mocy silnika spalinowego.

 

Łącznie po zrealizowaniu umowy spółka PKP LHS będzie posiadać 20 szt. lokomotyw ST40s.

 {modal href=”/images/stories/st_40_big.jpg”}

{/modal}

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C