Podsumowanie roku 2015 Fraikin Polska

C

15-03-2016

Fraikin Polska to firma operująca na polskim rynku wynajmu krótko- i długoterminowego pojazdów dostawczych oraz ciężarowych. O planach na 2016 rok, zmianach w organizacji, nowym portfolio produktów oraz planach rozwoju Fraikin w regionie Europy Środkowo-Wschodniej opowiada Dyrektor Generalny Fraikin CEE – Artur Nowicki.     1. Jaki był miniony rok dla Fraikin Polska? Artur Nowicki: To był kolejny pozytywny rok dla naszej firmy, zarówno dla pracowników jak i dla naszych klientów. Wszystko poszło zgodnie z planem, zrealizowaliśmy wszystkie postawione przez nas cele. Wśród rzeczy, które udało nam się dokonać w minionym roku wymienię m.in. rozpoczęcie kilku kluczowych projektów w ramach rozwiązań transportowych jak również obsługę logistyczną wyścigu Tour de Pologne. Jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w Polsce, którego początki sięgają aż lat 20. minionego wieku. 2. Które oczekiwania z początku roku się sprawdziły, a które nie? AN: To co założyliśmy sobie w 2015 roku zostało osiągnięte. Mam na myśli rozwój terytorialny firmy, wzrost naszej floty, pozyskanie nowych partnerów biznesowych i kontynuacja ważnych umów z dotychczasowymi klientami, z czym wiąże się stabilny wzrost w wynajmie długoterminowym. wchodzą rozmowy z kluczowymi dla naszej firmy dostawcami w zakresie pojazdów oraz budowy stacji; programy pilotażowe z pojazdami napędzanymi CNG, a także wdrożenie projektu dzierżawy autobusów. Po trzecie uruchomienie projektów partnerskich czyli pozyskanie nowej niszy klientów i znalezienie nowych kanałów sprzedaży. 3. Jakie działania dały w 2015 roku najlepsze rezultaty? AN: Przede wszystkim działania strategiczne. Po pierwsze należy do nich rozwój geograficzny sieci punktów wynajmu, którego efektem jest zwiększenie liczby naszych oddziałów oraz zwiększenie liczby pojazdów dedykowanych pod wynajem krótko- i średnioterminowy. Po drugie rozpoczęcie projektu CNG, w zakres którego Drugi rodzaj działań, które przyniosły nam bardzo dobre rezultaty to działania rozwojowe. Wprowadziliśmy nowe usługi dla użytkowników pojazdów, np. wykup udziału własnego czy Szyba+ oraz wprowadziliśmy projekt MySmart- Fleet czyli nowy system telemetryczny, wykorzystywany do monitoringu pojazdów i zarządzania flotą pojazdów.   4. Dlaczego podjęli Państwo niemały i kosztowny wysiłek wdrożenia ekologicznego i innowacyjnego rozwiązania pojazdów napędzanych CNG? AN: Ekologia zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę we współczesnym świecie. To i innowacyjność tego rozwiązania mają wpływ na najważniejszy czynnik – ekonomiczny. Projekt CNG nam się po prostu opłaca. Dodatkowo dzięki takim rozwiązaniom promujemy ochronę środowiska i oferujemy rozwiązania zgodne prawem Unii Europej- skiej.   5. Jakie są Państwa plany na przyszłość? AN: Dalszy rozwój. Chcemy wprowadzić do naszych usług pojazdy specjalistyczne, autobusy, dostawcze pojazdy lekkie, szczególnie w wynajmie krótkoterminowym. Myślimy także o nowych rozwiązaniach serwisowych i usługach posprzedażowych . W końcu mamy zamiar wprowadzić, myślę że bardzo atrakcyjne, programy lojalnościowe dla naszych klientów.   6. W tym roku firma Fraikin obchodzi 10-lecie działalności. Jak zamierzają Państwo je świętować? AN: Planujemy wyjątkowy jubileusz naszej firmy. Oficjalna gala z okazji urodzin odbędzie się w lipcu. Od początku roku informujemy naszych klientów i partnerów, że 2016 to dla nas szczególny rok.   7. Polska była pierwszym krajem w Europie Środkowo-wschodniej, w którym rozpoczęliście działalność ukierunkowana na wynajem pojazdów użytkowych. AN: Tak, i w tej chwili działamy już w pięciu państwach z tej części regionu. Jako Fraikin Polska wspieramy i koordynujemy działania w Czechach, na Słowacji i Węgry oraz od 2015 również Rosję. Kolejne państwo na naszej liście to Rumunia. Poza tym jako grupa Fraikin rozpoczęliśmy działalność w Niemczech, we Włoszech i w Holandii, a poza Europą w Arabii Saudyjskiej i Maroko.   8. W takim razie czego życzyć firmie na następne 10 lat? AN: Dalszego rozwoju, zdobycia nowych rynków i klientów, nowych pomysłów i nieustającej satysfakcji z pracy. Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania!  

Fraikin Polska zdjecieFraikin Polska to firma operująca na polskim rynku wynajmu krótko- i długoterminowego pojazdów dostawczych oraz ciężarowych. O planach na 2016 rok, zmianach w organizacji, nowym portfolio produktów oraz planach rozwoju Fraikin w regionie Europy Środkowo-Wschodniej opowiada Dyrektor Generalny Fraikin CEE – Artur Nowicki.

 

 

Fraikin Polska Artur Nowicki1. Jaki był miniony rok dla Fraikin Polska?

Artur Nowicki: To był kolejny pozytywny rok dla naszej firmy, zarówno dla pracowników jak i dla naszych klientów. Wszystko poszło zgodnie z planem, zrealizowaliśmy wszystkie postawione przez nas cele. Wśród rzeczy, które udało nam się dokonać w minionym roku wymienię m.in. rozpoczęcie kilku kluczowych projektów w ramach rozwiązań transportowych jak również obsługę logistyczną wyścigu Tour de Pologne. Jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w Polsce, którego początki sięgają aż lat 20. minionego wieku.

2. Które oczekiwania z początku roku się sprawdziły, a które nie?

AN: To co założyliśmy sobie w 2015 roku zostało osiągnięte. Mam na myśli rozwój terytorialny firmy, wzrost naszej floty, pozyskanie nowych partnerów biznesowych i kontynuacja ważnych umów z dotychczasowymi klientami, z czym wiąże się stabilny wzrost w wynajmie długoterminowym. wchodzą rozmowy z kluczowymi dla naszej firmy dostawcami w zakresie pojazdów oraz budowy stacji; programy pilotażowe z pojazdami napędzanymi CNG, a także wdrożenie projektu dzierżawy autobusów. Po trzecie uruchomienie projektów partnerskich czyli pozyskanie nowej niszy klientów i znalezienie nowych kanałów sprzedaży.

3. Jakie działania dały w 2015 roku najlepsze rezultaty?

AN: Przede wszystkim działania strategiczne. Po pierwsze należy do nich rozwój geograficzny sieci punktów wynajmu, którego efektem jest zwiększenie liczby naszych oddziałów oraz zwiększenie liczby pojazdów dedykowanych pod wynajem krótko- i średnioterminowy. Po drugie rozpoczęcie projektu CNG, w zakres którego Drugi rodzaj działań, które przyniosły nam bardzo dobre rezultaty to działania rozwojowe. Wprowadziliśmy nowe usługi dla użytkowników pojazdów, np. wykup udziału własnego czy Szyba+ oraz wprowadziliśmy projekt MySmart- Fleet czyli nowy system telemetryczny, wykorzystywany do monitoringu pojazdów i zarządzania flotą pojazdów.

 

4. Dlaczego podjęli Państwo niemały i kosztowny wysiłek wdrożenia ekologicznego i innowacyjnego rozwiązania pojazdów napędzanych CNG?

AN: Ekologia zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę we współczesnym świecie. To i innowacyjność tego rozwiązania mają wpływ na najważniejszy czynnik – ekonomiczny. Projekt CNG nam się po prostu opłaca. Dodatkowo dzięki takim rozwiązaniom promujemy ochronę środowiska i oferujemy rozwiązania zgodne prawem Unii Europej- skiej.

 

5. Jakie są Państwa plany na przyszłość?

AN: Dalszy rozwój. Chcemy wprowadzić do naszych usług pojazdy specjalistyczne, autobusy, dostawcze pojazdy lekkie, szczególnie w wynajmie krótkoterminowym. Myślimy także o nowych rozwiązaniach serwisowych i usługach posprzedażowych . W końcu mamy zamiar wprowadzić, myślę że bardzo atrakcyjne, programy lojalnościowe dla naszych klientów.

 

6. W tym roku firma Fraikin obchodzi 10-lecie działalności. Jak zamierzają Państwo je świętować?

AN: Planujemy wyjątkowy jubileusz naszej firmy. Oficjalna gala z okazji urodzin odbędzie się w lipcu. Od początku roku informujemy naszych klientów i partnerów, że 2016 to dla nas szczególny rok.

 

7. Polska była pierwszym krajem w Europie Środkowo-wschodniej, w którym rozpoczęliście działalność ukierunkowana na wynajem pojazdów użytkowych.

AN: Tak, i w tej chwili działamy już w pięciu państwach z tej części regionu. Jako Fraikin Polska wspieramy i koordynujemy działania w Czechach, na Słowacji i Węgry oraz od 2015 również Rosję. Kolejne państwo na naszej liście to Rumunia. Poza tym jako grupa Fraikin rozpoczęliśmy działalność w Niemczech, we Włoszech i w Holandii, a poza Europą w Arabii Saudyjskiej i Maroko.

 

8. W takim razie czego życzyć firmie na następne 10 lat?

AN: Dalszego rozwoju, zdobycia nowych rynków i klientów, nowych pomysłów i nieustającej satysfakcji z pracy. Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania!

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C