Fraikin Polska to firma operująca na polskim rynku wynajmu krótko- i długoterminowego pojazdów dostawczych oraz ciężarowych. O planach na 2016 rok, zmianach w organizacji, nowym portfolio produktów oraz planach rozwoju Fraikin w regionie Europy Środkowo-Wschodniej opowiada Dyrektor Generalny Fraikin CEE – Artur Nowicki.
1. Jaki był miniony rok dla Fraikin Polska?
Artur Nowicki: To był kolejny pozytywny rok dla naszej firmy, zarówno dla pracowników jak i dla naszych klientów. Wszystko poszło zgodnie z planem, zrealizowaliśmy wszystkie postawione przez nas cele. Wśród rzeczy, które udało nam się dokonać w minionym roku wymienię m.in. rozpoczęcie kilku kluczowych projektów w ramach rozwiązań transportowych jak również obsługę logistyczną wyścigu Tour de Pologne. Jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w Polsce, którego początki sięgają aż lat 20. minionego wieku.
2. Które oczekiwania z początku roku się sprawdziły, a które nie?
AN: To co założyliśmy sobie w 2015 roku zostało osiągnięte. Mam na myśli rozwój terytorialny firmy, wzrost naszej floty, pozyskanie nowych partnerów biznesowych i kontynuacja ważnych umów z dotychczasowymi klientami, z czym wiąże się stabilny wzrost w wynajmie długoterminowym. wchodzą rozmowy z kluczowymi dla naszej firmy dostawcami w zakresie pojazdów oraz budowy stacji; programy pilotażowe z pojazdami napędzanymi CNG, a także wdrożenie projektu dzierżawy autobusów. Po trzecie uruchomienie projektów partnerskich czyli pozyskanie nowej niszy klientów i znalezienie nowych kanałów sprzedaży.
3. Jakie działania dały w 2015 roku najlepsze rezultaty?
AN: Przede wszystkim działania strategiczne. Po pierwsze należy do nich rozwój geograficzny sieci punktów wynajmu, którego efektem jest zwiększenie liczby naszych oddziałów oraz zwiększenie liczby pojazdów dedykowanych pod wynajem krótko- i średnioterminowy. Po drugie rozpoczęcie projektu CNG, w zakres którego Drugi rodzaj działań, które przyniosły nam bardzo dobre rezultaty to działania rozwojowe. Wprowadziliśmy nowe usługi dla użytkowników pojazdów, np. wykup udziału własnego czy Szyba+ oraz wprowadziliśmy projekt MySmart- Fleet czyli nowy system telemetryczny, wykorzystywany do monitoringu pojazdów i zarządzania flotą pojazdów.
4. Dlaczego podjęli Państwo niemały i kosztowny wysiłek wdrożenia ekologicznego i innowacyjnego rozwiązania pojazdów napędzanych CNG?
AN: Ekologia zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę we współczesnym świecie. To i innowacyjność tego rozwiązania mają wpływ na najważniejszy czynnik – ekonomiczny. Projekt CNG nam się po prostu opłaca. Dodatkowo dzięki takim rozwiązaniom promujemy ochronę środowiska i oferujemy rozwiązania zgodne prawem Unii Europej- skiej.
5. Jakie są Państwa plany na przyszłość?
AN: Dalszy rozwój. Chcemy wprowadzić do naszych usług pojazdy specjalistyczne, autobusy, dostawcze pojazdy lekkie, szczególnie w wynajmie krótkoterminowym. Myślimy także o nowych rozwiązaniach serwisowych i usługach posprzedażowych . W końcu mamy zamiar wprowadzić, myślę że bardzo atrakcyjne, programy lojalnościowe dla naszych klientów.
6. W tym roku firma Fraikin obchodzi 10-lecie działalności. Jak zamierzają Państwo je świętować?
AN: Planujemy wyjątkowy jubileusz naszej firmy. Oficjalna gala z okazji urodzin odbędzie się w lipcu. Od początku roku informujemy naszych klientów i partnerów, że 2016 to dla nas szczególny rok.
7. Polska była pierwszym krajem w Europie Środkowo-wschodniej, w którym rozpoczęliście działalność ukierunkowana na wynajem pojazdów użytkowych.
AN: Tak, i w tej chwili działamy już w pięciu państwach z tej części regionu. Jako Fraikin Polska wspieramy i koordynujemy działania w Czechach, na Słowacji i Węgry oraz od 2015 również Rosję. Kolejne państwo na naszej liście to Rumunia. Poza tym jako grupa Fraikin rozpoczęliśmy działalność w Niemczech, we Włoszech i w Holandii, a poza Europą w Arabii Saudyjskiej i Maroko.
8. W takim razie czego życzyć firmie na następne 10 lat?
AN: Dalszego rozwoju, zdobycia nowych rynków i klientów, nowych pomysłów i nieustającej satysfakcji z pracy. Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania!