Pogłębienie dolnej i zewnętrznej Łaby opóźnia się

C

08-10-2014

Oświadczenie zarządu Hafen Hamburg Marketing na temat postanowienia Federalnego Sądu Administracyjnego.           Szanujemy postanowienie Federalnego Sądu Administracyjnego w Lipsku (FSA) dotyczące pogłębienia dolnej i zewnętrznej Łaby, które zostało ogłoszone 06.09.2014. Ostateczne postanowienie może zostać podjęte dopiero wówczas, gdy Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wyjaśni nierozstrzygnięte kwestie, odnoszące się do zakazu pogarszania i nakazu poprawy, zawarte w europejskiej Ramowej Dyrektywie Wodnej. Decyzja w sprawie tych kwestii w ramach analogicznej skargi dotyczącej pogłębienia Wezery zapadnie wiosną 2015 roku.   FSA podkreślił jednocześnie, że wprawdzie w zakresie badania oddziaływania na środowisko oraz ochrony siedlisk przyrodniczych występują różne braki w decyzji o ustaleniu planu pogłębienia dolnej i zewnętrznej Łaby, te jednak są zdaniem FSA możliwe do usunięcia i nie prowadzą do uchylenia ww. decyzji.   Żałujemy, że w dalszym ciągu mija czas, a mająca kluczowe znaczenie poprawa obowiązujących warunków hydronawigacyjnych w zakresie dopuszczalnego zanurzenia i szerokości statków nie może zostać zrealizowana. Po ponad 10 latach planowania i postępowania administracyjnego, które były dla klientów portu, armatorów i działających na terenie portu przedsiębiorstw okresem trudnym, szybkie i staranne przeprowadzenie działań inwestycyjnych jest niezmiennie pierwszoplanowym celem. Z przeładunkiem na poziomie ponad 140 milionów ton oraz ponad 9 milionami TEU przeładowanych kontenerów, Hamburg w Europie Północnej jest centralnym punktem dla globalnych potoków ładunkowych i łańcuchów transportowych. Ze względu na wzrastającą liczbę zawinięć wielkich statków dostępność portu od strony morza poprzez Łabę jest dla hamburskiego portu i funkcjonujących w nim oraz w regionie metropolitarnym Hamburga przedsiębiorstw kwestią o kluczowym znaczeniu. Ponad 150.000 miejsc pracy zależy od portu. Znaczna poprawa dostępności największego niemieckiego portu uniwersalnego jest także z niecierpliwością oczekiwana przez przedsiębiorstwa przemysłowe i handlowe zaangażowane w światową wymianę handlową.

PortLog-pogłębiebie ŁabyOświadczenie zarządu Hafen Hamburg Marketing na temat postanowienia Federalnego Sądu Administracyjnego.

 

 

 

 

 

Szanujemy postanowienie Federalnego Sądu Administracyjnego w Lipsku (FSA) dotyczące pogłębienia dolnej i zewnętrznej Łaby, które zostało ogłoszone 06.09.2014. Ostateczne postanowienie może zostać podjęte dopiero wówczas, gdy Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wyjaśni nierozstrzygnięte kwestie, odnoszące się do zakazu pogarszania i nakazu poprawy, zawarte w europejskiej Ramowej Dyrektywie Wodnej. Decyzja w sprawie tych kwestii w ramach analogicznej skargi dotyczącej pogłębienia Wezery zapadnie wiosną 2015 roku.

 

FSA podkreślił jednocześnie, że wprawdzie w zakresie badania oddziaływania na środowisko oraz ochrony siedlisk przyrodniczych występują różne braki w decyzji o ustaleniu planu pogłębienia dolnej i zewnętrznej Łaby, te jednak są zdaniem FSA możliwe do usunięcia i nie prowadzą do uchylenia ww. decyzji.

 

Żałujemy, że w dalszym ciągu mija czas, a mająca kluczowe znaczenie poprawa obowiązujących warunków hydronawigacyjnych w zakresie dopuszczalnego zanurzenia i szerokości statków nie może zostać zrealizowana. Po ponad 10 latach planowania i postępowania administracyjnego, które były dla klientów portu, armatorów i działających na terenie portu przedsiębiorstw okresem trudnym, szybkie i staranne przeprowadzenie działań inwestycyjnych jest niezmiennie pierwszoplanowym celem. Z przeładunkiem na poziomie ponad 140 milionów ton oraz ponad 9 milionami TEU przeładowanych kontenerów, Hamburg w Europie Północnej jest centralnym punktem dla globalnych potoków ładunkowych i łańcuchów transportowych. Ze względu na wzrastającą liczbę zawinięć wielkich statków dostępność portu od strony morza poprzez Łabę jest dla hamburskiego portu i funkcjonujących w nim oraz w regionie metropolitarnym Hamburga przedsiębiorstw kwestią o kluczowym znaczeniu. Ponad 150.000 miejsc pracy zależy od portu. Znaczna poprawa dostępności największego niemieckiego portu uniwersalnego jest także z niecierpliwością oczekiwana przez przedsiębiorstwa przemysłowe i handlowe zaangażowane w światową wymianę handlową.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C