GEFCO odebrało załadunek ze swojego pierwszego dedykowanego połączenia kolejowego z Chin do Francji. Pociąg przejechał 11 000 km i po mniej niż 3 tygodniach dotarł z chińskiego Wuhan do Dourges w północnej Francji. Transport 12-metrowych kontenerów został zrealizowany dla firmy PSA.
Pociąg typu block train wyjechał z Wuhan w Chinach dokładnie 3 listopada 2017 roku, a jego trasa przebiegała przez Kazachstan, Rosję i Białoruś. Na odcinku między Dostykiem (Kazachstan) a Brześciem (Białoruś), gdzie rozstaw szyn wynosi 1520 mm1, transport obsługiwało konsorcjum firm kolejowych United Transport Company and Logistics Company (UTLC). Następnie pociąg przejechał przez Polskę i Niemcy, by ostatecznie 22 listopada dotrzeć do terminala we francuskim Dourges. Po odprawie celnej załadunek został dostarczony bezpośrednio do zakładu Française de Mécanique, spółki zależnej PSA, w Douvrin w północnej Francji.
Podróż trwająca mniej niż 3 tygodnie odbywała się wzdłuż korytarza handlowego jedwabnego szlaku biegnącego przez siedem państw, a pociąg pokonywał średnio 600 km dziennie. GEFCO i jego zespoły GEFCO Forwarding z Szanghaju, Moskwy i Paryża były odpowiedzialne za zarządzanie projektem i jego koordynację przy udziale swoich partnerów kolejowych w różnych krajach. W pełni kontenerowe połączenie kolejowe jest częścią inicjatywy chińskiego rządu o nazwie One Belt One Road, która ma na celu wykorzystanie potencjału nowego jedwabnego szlaku łączącego Chiny z Europą. Zrealizowany transport do Francji odgrywa ważną rolę w budowaniu pozycji tego kraju na wspomnianej trasie, ponieważ dotychczas większość ładunków była przewożona do Niemiec lub Polski.
Nowy jedwabny szlak w centrum zainteresowania GEFCO
Podczas gdy Chiny znacznie inwestują w rozwój i promocję transportu kolejowego między Azją a Europą, GEFCO kontynuuje rozbudowę usług realizowanych przy wykorzystaniu pociągów, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów. Transport kolejowy jest komplementarny dla frachtu lotniczego oraz morskiego, a ze względu na niższe koszty i ekologię posiada wiele zalet w przypadku przewożenia towarów o znaczeniu krytycznym, takich jak części samochodowe, produkty elektroniczne pochodzące z Chin oraz towary konsumpcyjne, części zapasowe przewożone na trasie w odwrotnym kierunku. Czas transportu pociągiem jest krótszy o połowę w porównaniu do frachtu morskiego, zaś w zestawieniu z frachtem lotniczym kolej jest znacznie tańsza i powoduje mniejsze zanieczyszczenie środowiska. Średnia miesięczna wielkość transportów GEFCO realizowanych koleją w obu kierunkach to 300 TEU2.
Posiadając ponad 65 lat doświadczenia w branży logistycznej, GEFCO już od ponad 4 lat organizuje transporty koleją z Azji do Europy. Grupa wspiera coraz większą wymianę handlową pomiędzy tymi dwoma kontynentami, a także realizuje dostawy kontenerów koleją, stale poszukując nowych opłacalnych, elastycznych, niezawodnych i bezpiecznych rozwiązań spełniających wymagania klientów i wspierających ich rozwój – powiedział Anthony Gunn, Wiceprezes GEFCO ds. Transportu.
GEFCO jest obecne w Chinach od 1995 roku, gdzie zatrudnia ponad 2000 pracowników, posiada 10 biur oraz partnerów w niemal całym regionie. Grupa prowadzi również działalność w Wietnamie, Tajlandii i Korei Południowej. Spółka stale poszukuje nowych i konkurencyjnych rozwiązań spełniających wymagania klientów i wspierających ich rozwój w Azji i Europie. Oferuje cały wachlarz usług dopasowanych do portfolio swoich zleceniodawców, od FCL (Full Container Load) przez LCL (Less than Container Load) aż po transport pojazdów gotowych.