Premiery Scania na IAA 2010

C

20-07-2010

  {modal href="/images/stories/scania_iaa_big.jpg"} {/modal}Podczas wystawy IAA 2010 Scania zaprezentuje nową serię R, zmodernizowane w podobnym zakresie serie P i G oraz nowe samochody ciężarowe V8,  a także nowy autobus turystyczny Scania Touring i niskopodłogowy autobus miejski Scania OmniCity. Na ekspozycji nie zabraknie również podzespołów reprezentujących najnowocześniejsze, oryginalne technologie Scania, w tym nowej, wydajnej platformy silnikowej V8 i nowych silników 9,3-litrowych zasilanych gazem. W różnych sektorach stoiska prezentowana będzie bogata gama usług, które mogą być indywidualnie dostosowywane do specyfiki zadań transportowych i preferencji klienta, w tym usługa wynajmu pojazdów budowlanych oraz długodystansowych.   Na wystawie zadebiutuje nowa seria R, wyposażona w nowatorskie rozwiązania zapewniające zupełnie nowy poziom wydajności i komfortu samochodu ciężarowego. Innowacje techniczne obejmują m.in. cieszący się dużym uznaniem, nowy zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise. System Scania Driver Support w czasie rzeczywistym motywuje kierowców do doskonalenia swoich umiejętności, w celu maksymalnego wykorzystania energii zawartej w każdej kropli paliwa. Nowe wnętrze kabiny charakteryzuje się najwyższym poziomem jakości dopasowania i wykończenia, a nowatorska, wysuwana leżanka - o szerokości do 900 mm - zapewnia luksusowe warunki noclegowe. Wiele z tych rozwiązań jest dostępnych również w serii P i G. Na stoisku będzie można zobaczyć pojazdy wszystkich serii: P, G i R.   Te i inne innowacje techniczne, wraz z udogodnieniami w kabinie, zwiększają komfort i wydajność pracy kierowcy, umożliwiając redukcje kosztów paliwa i ogólnych kosztów eksploatacji, poprawę bezpieczeństwa i dyspozycyjności pojazdów oraz osiąganie maksymalnej rentowności przez firmę transportową.   Nowy typoszereg Scania V8 charakteryzuje się oryginalnym stylem i wyposażeniem zarezerwowanym wyłącznie dla samochodów ciężarowych Scania z silnikami  V8. Sztandarowym pojazdem tej rodziny jest wyjątkowa Scania R 730, napędzana widlastym, ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 16,4 litra, rozwijającym moc 730 KM i moment obrotowy 3500 Nm i zapewniającym imponujące osiągi na drodze. Jednostki napędowe o mocy 500, 560 i 620 KM bazują na dotychczasowej platformie V8, wyróżniającej się pojemnością skokową 15,6 l. Na wystawie zostaną pokazane dwa ciągniki siodłowe: R 500 i R 730.   Podczas wystawy Bauma Scania po raz pierwszy zaprezentowała publicznie rozszerzoną ofertę pojazdów budowlanych, wśród których duże zainteresowanie wzbudzał ciągnik siodłowy Scania R 730 w konfiguracji do transportu ciężkiego. Pośród nowości znalazły się także wzmocnione skrzynie biegów, nowe osie ze zwolnicami w piastach kół i resorami parabolicznymi o progresywnej charakterystyce, a także zintegrowany panel sterowania przyczepnością kół, umożliwiający wygodne sterowanie blokadami mechanizmów różnicowych, układem przeciwpoślizgowym i rozkładem obciążenia osi. Szeroki zakres oferty Scania potwierdzały lekka - najlżejsza na rynku - betonomieszarka 8x4, samochód ciężarowy 10x4 o dopuszczalnej masie całkowitej 66 ton i ładowności 46 ton, przeznaczony dla górnictwa oraz uniwersalna wywrotka, oferowana w Niemczech na wynajem. Ten segment transportu będzie na IAA reprezentowany przez kompletną wywrotkę G 480 8x4.   Najnowszym modelem w typoszeregu autokarów Scania Touring jest trzyosiowy, 13,7-metrowy autobus Scania Touring HD, wyposażony w silnik o mocy 440 KM i momencie obrotowym 2300 Nm oraz skrzynię biegów Scania Opticruise.  Scania Touring powstaje we współpracy z chińską firmą nadwoziową Higer, a 2-osiowa wersja tego autobusu cieszyła się dużym zainteresowaniem podczas wystawy Busworld w Kortrijk. Kompleksową pomoc techniczną i dostęp do części zamiennych zapewnia ogólnoświatowa sieć serwisowa Scania. W grupie eksponowanych pojazdów znajdzie się również elegancki niskopodłogowy autobus Scania OmniCity, z 5-cylindrowym silnikiem o mocy 280 KM i regulowaną deską rozdzielczą, dostosowaną do zaleceń VDV.   Czołową pozycję Scania w technice układów napędowych podkreśli ekspozycja wszystkich rodzin i konfiguracji silników. Premierze nowego samochodu ciężarowego R 730 towarzyszyło wprowadzenie na rynek nowego 16,4-litrowego silnika V8 i wzmocnionej skrzyni biegów z nadbiegiem, wyposażonej w układ Scania Opticruise i zwalniacz Scania Retarder. Nowa platforma silnikowa Scania, oparta na układzie wtryskowym Common Rail i kilku innych nowatorskich rozwiązaniach, wyznacza kierunek rozwoju technologii, które zostaną zastosowane w jednostkach napędowych Euro 6.   Absolutną nowością są 9,3-litrowe silniki gazowe o mocy 270 i 310 KM, obecnie dostępne zarówno w samochodach ciężarowych, jak i w autobusach. Silniki te spełniają normę emisji spalin EEV, bazując na platformie Euro 5 z układem EGR. Do magazynowania gazu w samochodach ciężarowych służy osiem zamontowanych w podwoziu, kompozytowych zbiorników o niewielkich wymiarach, o łącznej pojemności 640 litrów. W autobusach stosuje się zbiorniki aluminiowe o łącznej pojemności 1200 litrów, montowane na dachu. Ekspozycja silników obejmie również wydajną jednostkę napędową Scania o zapłonie samoczynnym (pracującą według obiegu termodynamicznego Diesla) zasilaną etanolem.   Duża część ekspozycji dotyczyć będzie paliw alternatywnych i odnawialnych. Silniki wysokoprężne Scania są przystosowane do zasilania 100-procentowym biodieslem, stanowiącym opłacalną alternatywę we wszystkich zastosowaniach. Z myślą o transporcie miejskim, Scania oferuje dwa rozwiązania: silnik zasilany etanolem, zapewniający typową dla paliwa płynnego wygodę użytkowania oraz nowy silnik gazowy, zdolny do spalania zarówno biogazu, jak i CNG (sprężony gaz ziemny).   Wszystkie prezentowane pojazdy mogą być powiązane z indywidualnymi pakietami serwisowymi, co ilustruje sposób, w jaki partnerzy Scania współpracują z klientami, w celu tworzenia najbardziej opłacalnych rozwiązań, zapewniających jak największą rentowność w poszczególnych zastosowaniach. Oferta usług Scania obejmuje m.in. wynajem samochodów ciężarowych, w ramach którego w Austrii są oferowane ciągniki siodłowe i naczepy, zaś w Niemczech także 3- i 4- osiowe wywrotki.   Nowe narzędzia zarządzania flotą umożliwiają kontrolę i analizę wydajności pojazdów i kierowców oraz tworzenie raportu dotyczącego ochrony środowiska, co pozwala na ciągłe monitorowanie rozwoju firmy.   Konferencja prasowa: 22 września, godzina 8:30,  stoisko Scania (B06 w hali 17).

 

{modal href=”/images/stories/scania_iaa_big.jpg”}

PROMOCJA

PROMOCJA

{/modal}Podczas wystawy IAA 2010 Scania zaprezentuje nową serię R, zmodernizowane w podobnym zakresie serie P i G oraz nowe samochody ciężarowe V8,  a także nowy autobus turystyczny Scania Touring i niskopodłogowy autobus miejski Scania OmniCity. Na ekspozycji nie zabraknie również podzespołów reprezentujących najnowocześniejsze, oryginalne technologie Scania, w tym nowej, wydajnej platformy silnikowej V8 i nowych silników 9,3-litrowych zasilanych gazem.

W różnych sektorach stoiska prezentowana będzie bogata gama usług, które mogą być indywidualnie dostosowywane do specyfiki zadań transportowych i preferencji klienta, w tym usługa wynajmu pojazdów budowlanych oraz długodystansowych.

 

Na wystawie zadebiutuje nowa seria R, wyposażona w nowatorskie rozwiązania zapewniające zupełnie nowy poziom wydajności i komfortu samochodu ciężarowego. Innowacje techniczne obejmują m.in. cieszący się dużym uznaniem, nowy zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise. System Scania Driver Support w czasie rzeczywistym motywuje kierowców do doskonalenia swoich umiejętności, w celu maksymalnego wykorzystania energii zawartej w każdej kropli paliwa. Nowe wnętrze kabiny charakteryzuje się najwyższym poziomem jakości dopasowania i wykończenia, a nowatorska, wysuwana leżanka – o szerokości do 900 mm – zapewnia luksusowe warunki noclegowe. Wiele z tych rozwiązań jest dostępnych również w serii P i G. Na stoisku będzie można zobaczyć pojazdy wszystkich serii: P, G i R.

 

Te i inne innowacje techniczne, wraz z udogodnieniami w kabinie, zwiększają komfort i wydajność pracy kierowcy, umożliwiając redukcje kosztów paliwa i ogólnych kosztów eksploatacji, poprawę bezpieczeństwa i dyspozycyjności pojazdów oraz osiąganie maksymalnej rentowności przez firmę transportową.

 

Nowy typoszereg Scania V8 charakteryzuje się oryginalnym stylem i wyposażeniem zarezerwowanym wyłącznie dla samochodów ciężarowych Scania z silnikami  V8. Sztandarowym pojazdem tej rodziny jest wyjątkowa Scania R 730, napędzana widlastym, ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 16,4 litra, rozwijającym moc 730 KM i moment obrotowy 3500 Nm i zapewniającym imponujące osiągi na drodze. Jednostki napędowe o mocy 500, 560 i 620 KM bazują na dotychczasowej platformie V8, wyróżniającej się pojemnością skokową 15,6 l. Na wystawie zostaną pokazane dwa ciągniki siodłowe: R 500 i R 730.

 

Podczas wystawy Bauma Scania po raz pierwszy zaprezentowała publicznie rozszerzoną ofertę pojazdów budowlanych, wśród których duże zainteresowanie wzbudzał ciągnik siodłowy Scania R 730 w konfiguracji do transportu ciężkiego. Pośród nowości znalazły się także wzmocnione skrzynie biegów, nowe osie ze zwolnicami w piastach kół i resorami parabolicznymi o progresywnej charakterystyce, a także zintegrowany panel sterowania przyczepnością kół, umożliwiający wygodne sterowanie blokadami mechanizmów różnicowych, układem przeciwpoślizgowym i rozkładem obciążenia osi. Szeroki zakres oferty Scania potwierdzały lekka – najlżejsza na rynku – betonomieszarka 8×4, samochód ciężarowy 10×4 o dopuszczalnej masie całkowitej 66 ton i ładowności 46 ton, przeznaczony dla górnictwa oraz uniwersalna wywrotka, oferowana w Niemczech na wynajem. Ten segment transportu będzie na IAA reprezentowany przez kompletną wywrotkę G 480 8×4.

 

Najnowszym modelem w typoszeregu autokarów Scania Touring jest trzyosiowy, 13,7-metrowy autobus Scania Touring HD, wyposażony w silnik o mocy 440 KM i momencie obrotowym 2300 Nm oraz skrzynię biegów Scania Opticruise.  Scania Touring powstaje we współpracy z chińską firmą nadwoziową Higer, a 2-osiowa wersja tego autobusu cieszyła się dużym zainteresowaniem podczas wystawy Busworld w Kortrijk. Kompleksową pomoc techniczną i dostęp do części zamiennych zapewnia ogólnoświatowa sieć serwisowa Scania. W grupie eksponowanych pojazdów znajdzie się również elegancki niskopodłogowy autobus Scania OmniCity, z 5-cylindrowym silnikiem o mocy 280 KM i regulowaną deską rozdzielczą, dostosowaną do zaleceń VDV.

 

Czołową pozycję Scania w technice układów napędowych podkreśli ekspozycja wszystkich rodzin i konfiguracji silników. Premierze nowego samochodu ciężarowego R 730 towarzyszyło wprowadzenie na rynek nowego 16,4-litrowego silnika V8 i wzmocnionej skrzyni biegów z nadbiegiem, wyposażonej w układ Scania Opticruise i zwalniacz Scania Retarder. Nowa platforma silnikowa Scania, oparta na układzie wtryskowym Common Rail i kilku innych nowatorskich rozwiązaniach, wyznacza kierunek rozwoju technologii, które zostaną zastosowane w jednostkach napędowych Euro 6.

 

Absolutną nowością są 9,3-litrowe silniki gazowe o mocy 270 i 310 KM, obecnie dostępne zarówno w samochodach ciężarowych, jak i w autobusach. Silniki te spełniają normę emisji spalin EEV, bazując na platformie Euro 5 z układem EGR. Do magazynowania gazu w samochodach ciężarowych służy osiem zamontowanych w podwoziu, kompozytowych zbiorników o niewielkich wymiarach, o łącznej pojemności 640 litrów. W autobusach stosuje się zbiorniki aluminiowe o łącznej pojemności 1200 litrów, montowane na dachu. Ekspozycja silników obejmie również wydajną jednostkę napędową Scania o zapłonie samoczynnym (pracującą według obiegu termodynamicznego Diesla) zasilaną etanolem.

 

Duża część ekspozycji dotyczyć będzie paliw alternatywnych i odnawialnych. Silniki wysokoprężne Scania są przystosowane do zasilania 100-procentowym biodieslem, stanowiącym opłacalną alternatywę we wszystkich zastosowaniach. Z myślą o transporcie miejskim, Scania oferuje dwa rozwiązania: silnik zasilany etanolem, zapewniający typową dla paliwa płynnego wygodę użytkowania oraz nowy silnik gazowy, zdolny do spalania zarówno biogazu, jak i CNG (sprężony gaz ziemny).

 

Wszystkie prezentowane pojazdy mogą być powiązane z indywidualnymi pakietami serwisowymi, co ilustruje sposób, w jaki partnerzy Scania współpracują z klientami, w celu tworzenia najbardziej opłacalnych rozwiązań, zapewniających jak największą rentowność w poszczególnych zastosowaniach. Oferta usług Scania obejmuje m.in. wynajem samochodów ciężarowych, w ramach którego w Austrii są oferowane ciągniki siodłowe i naczepy, zaś w Niemczech także 3- i 4- osiowe wywrotki.

 

Nowe narzędzia zarządzania flotą umożliwiają kontrolę i analizę wydajności pojazdów i kierowców oraz tworzenie raportu dotyczącego ochrony środowiska, co pozwala na ciągłe monitorowanie rozwoju firmy.

 

Konferencja prasowa: 22 września, godzina 8:30,  stoisko Scania (B06 w hali 17).

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C