Produkcja na zlecenie, czyli produkty szyte na miarę – konferencja

C

25-10-2012

  11 - 12 grudnia 2012 r. w Warszawie odbędzie się spotkanie masterclass "Produkcja na zlecenie, czyli produkty szyte na miarę". Organizatorem wydarzenia jest MOVIDA Conferences Izabella Kiriczok i Wspólnicy sk, zaś patronem medialnym TSL Biznes.  Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele firm: Nutricia,  Bakalland, Masters, Colgate, Palmolive, FMCG Business Consulting i Accreo Legal.         Do rozwoju segmentu marek własnych niewątpliwie przyczyniło się spowolnienie gospodarcze, w wyniku którego polscy konsumenci mieli okazję przekonać się o dobrej relacji jakości do ceny produktów private labels i dzisiaj częściej sięgają po produkty detalistów. Następstwem tego zjawiska będzie dalszy wzrost sprzedaży marek własnych oraz ich udziałów rynkowych. Z uwagi, iż cena nadal jest kluczowym czynnikiem wyboru konsumenta, takie produkty wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków. Dla producentów współpraca z sieciami w zakresie marek własnych daje dodatkowe przychody i szansę zagospodarowania wolnych mocy produkcyjnych. Kontrakt produkcyjny dla marki własnej trudno jest jednak wynegocjować, a bardzo łatwo stracić. Newralgiczny element takiego kontraktu to cena. Dystrybutor, pod którego marką produkuje dostawca oczekuje, że skoro zdjął z niego problemy związane z dystrybucją, sprzedażą, marketingiem i badaniem rynku, to producent skupi się na jakości wytwarzanych towarów. Taki podział wydaje się dobry, jeśli warunki współpracy są transparentne i korzystne dla obu stron kontraktu, ale co jeśli tak nie jest? Niestety formuła warunków współpracy bardzo często musi opierać się na domniemanych prognozach, bo jak zaplanować realizację zlecenia, jeśli w trakcie jego trwania np. rośnie cena surowca czy komponentów? Kto ponosi koszty różnić kursowych walut jeśli surowiec musi być sprowadzony? W takich przypadkach kluczowym elementem okazuje się możliwość renegocjacji warunków umowy. Maksymalna elastyczność, wysokie wymagania klienta, krótkie terminy dostaw, dbałość o jakość i odpowiednie właściwości technologiczne produktów, to zadania, z którymi na co dzień zmagają się producenci kontraktowi. Jak opracować strukturę kosztów i czym zaskoczyć klienta? Jak radzić sobie z krytycznymi punktami produkcji? Jakie są najczęstsze grzechy klienta utrudniające planowanie produkcji? Jak zaplanować transport, który zwykle stanowi duży udział w ogólnych kosztach przedsiębiorstwa ? lepiej własny czy zlecony? Czy producent może liczyć na pomoc, w coraz trudniejszych czasach ekspansji wielkich sieci handlowych? To tylko niektóre z zagadnień, które będą poruszane podczas spotkania dedykowanego producentom kontraktowym pn. "Produkcja na zlecenie, czyli produkty szyte na miarę". Formularz zgłoszeniowy można pobrać pod tym adresem : www.movida.com.pl/strona-glowna/item/download/118.html  

 

connfff11 – 12 grudnia 2012 r. w Warszawie odbędzie się spotkanie masterclass “Produkcja na zlecenie, czyli produkty szyte na miarę”. Organizatorem wydarzenia jest MOVIDA Conferences Izabella Kiriczok i Wspólnicy sk, zaś patronem medialnym TSL Biznes.  Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele firm: Nutricia,  Bakalland, Masters, Colgate, Palmolive, FMCG Business Consulting i Accreo Legal.

 

 

 

 


Do rozwoju segmentu marek własnych niewątpliwie przyczyniło się spowolnienie gospodarcze, w wyniku którego polscy konsumenci mieli okazję przekonać się o dobrej relacji jakości do ceny produktów private labels i dzisiaj częściej sięgają po produkty detalistów. Następstwem tego zjawiska będzie dalszy wzrost sprzedaży marek własnych oraz ich udziałów rynkowych.


Z uwagi, iż cena nadal jest kluczowym czynnikiem wyboru konsumenta, takie produkty wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków. Dla producentów współpraca z sieciami w zakresie marek własnych daje dodatkowe przychody i szansę zagospodarowania wolnych mocy produkcyjnych. Kontrakt produkcyjny dla marki własnej trudno jest jednak wynegocjować, a bardzo łatwo stracić. Newralgiczny element takiego kontraktu to cena.


Dystrybutor, pod którego marką produkuje dostawca oczekuje, że skoro zdjął z niego problemy związane z dystrybucją, sprzedażą, marketingiem i badaniem rynku, to producent skupi się na jakości wytwarzanych towarów. Taki podział wydaje się dobry, jeśli warunki współpracy są transparentne i korzystne dla obu stron kontraktu, ale co jeśli tak nie jest?


Niestety formuła warunków współpracy bardzo często musi opierać się na domniemanych prognozach, bo jak zaplanować realizację zlecenia, jeśli w trakcie jego trwania np. rośnie cena surowca czy komponentów? Kto ponosi koszty różnić kursowych walut jeśli surowiec musi być sprowadzony? W takich przypadkach kluczowym elementem okazuje się możliwość renegocjacji warunków umowy.


Maksymalna elastyczność, wysokie wymagania klienta, krótkie terminy dostaw, dbałość o jakość i odpowiednie właściwości technologiczne produktów, to zadania, z którymi na co dzień zmagają się producenci kontraktowi. Jak opracować strukturę kosztów i czym zaskoczyć klienta? Jak radzić sobie z krytycznymi punktami produkcji? Jakie są najczęstsze grzechy klienta utrudniające planowanie produkcji? Jak zaplanować transport, który zwykle stanowi duży udział w ogólnych kosztach przedsiębiorstwa ? lepiej własny czy zlecony? Czy producent może liczyć na pomoc, w coraz trudniejszych czasach ekspansji wielkich sieci handlowych? To tylko niektóre z zagadnień, które będą poruszane podczas spotkania dedykowanego producentom kontraktowym pn. “Produkcja na zlecenie, czyli produkty szyte na miarę”.


Formularz zgłoszeniowy można pobrać pod tym adresem : www.movida.com.pl/strona-glowna/item/download/118.html

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C